ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ (22.3.2016)

Αθήνα, σήμερα στις 22 Μαρτίου 2016, ημέρα Τρίτη και ώρα 10.11΄ συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Δ΄ Αντιπροέδρου αυτής, κ. ΝΙΚΗΤΑ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ.

 (Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει η Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. Αναστασία Χριστοδουλοπούλου)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Αναστασία Χριστοδουλοπούλου): Ευχαριστούμε.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών):Κυρία Πρόεδρε, θα μπορούσα να έχω τον λόγο;

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Αναστασία Χριστοδουλοπούλου): Τι θα θέλατε, κύριε Αλεξιάδη;

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών):Θα ήθελα τον λόγο μόνο για ένα λεπτό.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Αναστασία Χριστοδουλοπούλου): Ορίστε, κύριε Αλεξιάδη, έχετε τον λόγο.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών):Στην ομιλία του ο εισηγητής από το Ποτάμι αναφέρθηκε προς τα στελέχη της Κυβέρνησης με μία βαρύτατη πολιτική έκφραση. Είπε την έκφραση «είστε διεφθαρμένοι».

Επειδή δεν μπορούμε αυτό να το αφήσουμε να περάσει έτσι, εμείς καλούμε τον κ. Θεοχάρη είτε να διαγράψει από τα Πρακτικά τη συγκεκριμένη έκφραση από την ομιλία του είτε να καταθέσει τα σχετικά στοιχεία για τα στελέχη της Κυβέρνησης που να τεκμηριώνουν αυτήν την έκφραση.

Σε ό,τι αφορά δε την αγωνία του για το πώς θα απομακρυνθούν οι πρόσφυγες από την Ειδομένη, δεν θα ακολουθήσουμε το παράδειγμα της τότε πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Οικονομικών για το πώς απομάκρυνε έξω από το Υπουργείο Οικονομικών τις καθαρίστριες και άλλους διαδηλωτές. Τα ξέρουμε αυτά. Δεν θα τα ακολουθήσουμε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Αναστασία Χριστοδουλοπούλου): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα ότι τη συνεδρίασή μας παρακολουθούν

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Αναστασία Χριστοδουλοπούλου):Τον λόγο έχει ο Υπουργός κ. Αλεξιάδης για κάποιες νομοτεχνικές βελτιώσεις.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών):Είναι δύο οι νομοτεχνικές βελτιώσεις.

Η μια είναι στο άρθρο 6, όπου αντιμετωπίζουμε τα διάφορα προβλήματα σε σχέση με την τροπολογία που έχει κατατεθεί και δίνουμε λύση σ’ αυτά τα συγκεκριμένα ζητήματα.

Η άλλη είναι μια νομοτεχνική βελτίωση που αφορά την αιτιολογική έκθεση. Αποδεχόμαστε αυτό που είπε ο Εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας, ο κ. Βεσυρόπουλος, το οποίο είναι πολύ σωστό, και διαγράφεται η φράση «τα οποία αποκτούν εισόδημα από τη διανομή κερδών στις 31 Δεκεμβρίου εκάστου φορολογικού έτους».

(Στο σημείο αυτό ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδης καταθέτει τις προαναφερθείσες νομοτεχνικές βελτιώσεις, οι οποίες έχουν ως εξής:

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Αναστασία Χριστοδουλοπούλου):Ευχαριστούμε.

Μετά από αυτό, νομίζω ότι μπορούμε να δώσουμε τον λόγο, όπως είπαμε, στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη. Μετά θα γίνει η συζήτηση, όπως την ορίσαμε.

Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών):Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, νομίζω ότι η σημερινή μέρα δεν αφήνει περιθώρια για καμμία πολιτική εκμετάλλευση και πρέπει να δηλώσουμε όλοι το ελάχιστο, ότι είμαστε όλοι Βέλγοι. Επίσης, πρέπει να καταλάβουμε ότι τα προβλήματα της Ευρώπης δεν μπορούν να λυθούν από μια χώρα, από μια μόνο λογική, αλλά χρειάζεται συνεργασία. Και δεν μπορεί οι λογικές που κυριαρχήσαν τα προηγούμενα χρόνια (ως προς το πώς αντιμετωπίζουμε και τα εθνικά και τα κοινωνικά προβλήματα) να συνεχίζουν στην Ευρώπη.

Πρέπει να αλλάξουμε στρατηγική στην Ευρώπη, διότι αλλιώς αυτά τα προβλήματα, δυστυχώς, θα επιδεινώνονται και θα φέρνουν στο προσκήνιο πολιτικές δυνάμεις και απόψεις που θα αναπαράγουν αυτόν τον φαύλο κύκλο στην Ευρώπη.

Σε ό,τι αφορά τώρα τα ζητήματα του νομοσχεδίου και σε ό,τι αφορά την πολιτική κριτική που ακούσαμε σήμερα στη Βουλή, καθώς και στην Επιτροπή, θέλω να επισημάνω το εξής, το οποίο το έχουμε πει και άλλη φορά. Η κριτική που υφίσταται η Κυβέρνηση, έχει ένα κοινό χαρακτηριστικό. Δεν θέλω να πω ότι συντονίζεται από κάπου, αλλά έχει ένα κοινό χαρακτηριστικό: Την αδυναμία από Νέα Δημοκρατία, ΠΑΣΟΚ και Ποτάμι να καταθέσουν ενναλακτική πολιτική πρόταση.

          Κάνουν μια διαρκή κριτική στην Κυβέρνηση και στην Επιτροπή και εδώ, αλλά δεν καταθέτουν καμία εναλλακτική πολιτική πρόταση.

Γιατί αναφέρομαι σε αυτά τα τρία κόμματα; Διότι έχουν τη μεγάλη ευθύνη για τα σημερινά χάλια της χώρας, αφού κυβέρνησαν για δεκάδες χρόνια είτε ως κόμματα είτε μερικά από τα στελέχη τους. Και είναι πραγματικά προκλητικό, να έρχονται εδώ και να κατηγορούν, για παράδειγμα, για τα θέματα του φορολογικού συστήματος ή του χρέους αυτοί που δημιούργησαν τα προβλήματα. Και κατηγορούν εμάς που προσπαθούμε να λύσουμε τα προβλήματα.

Επίσης, χωρίς να θέλω σε καμία περίπτωση να συνδέσω το προσφυγικό θέμα με τα γεγονότα των Βρυξελλών ή της Κωνσταντινούπολης -διότι έγινε και αυτό εδώ, ήρθαν κάποιοι να καταθέσουν τη λύπη τους για όσα έγιναν στις Βρυξέλλες και αμέσως μετά να τα συνδυάσουν με τις ευθύνες της Κυβέρνησης στο προσφυγικό-θέλω να πω το εξής: Στο θέμα της κριτικής που ακούστηκε σήμερα εδώ προς την Κυβέρνηση για το προσφυγικό, εκτός από μια συγκεκριμένη πτέρυγα, ακραία, που είναι σαφέστατο τι προτείνει -να βουλιάζουμε βάρκες και να στήσουμε πολυβόλα στα σύνορα- οι άλλοι που έκαναν κριτική στην Κυβέρνηση, δεν είπαν τι λάθος κάνει η Κυβέρνηση. Δηλαδή, τι διαφορετικό έπρεπε να κάνουμε στο προσφυγικό ως Κυβέρνηση; Ποια είναι η κριτική; Ποια είναι η άλλη πρόταση; Διότι διαρκώς κριτική, κριτική, κριτική, δεν καταλαβαίνω τι θέλουν να πουν.

Υπάρχει ένα επιχείρημα, το οποίο ακούγεται και ξανακούγεται εδώ. Έρχονται εδώ και θέλουν να διαβάσουν τα προεκλογικά άπαντα του ΣΥΡΙΖΑ, συγκρίνοντας τι έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ προεκλογικά και τι κάνει η Κυβέρνηση σήμερα. Έχουμε απαντήσει πάρα πολλές φορές και έχουμε τεκμηριώσει τι ακριβώς κάνει η Κυβέρνηση σήμερα, το ιστορικό αφήγημα και την πολιτική διαδρομή.

Θα συμφωνήσω, όμως, απολύτως με τον Εκπρόσωπο της Νέας Δημοκρατίας. Είναι νωπές οι μνήμες και ο κόσμος θυμάται πάρα πολύ καλά τι έκαναν και πού μας οδήγησαν οι κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ, με τη συμμετοχή και στήριξη στελεχών από το Ποτάμι που σήμερα έρχονται εδώ και μας κάνουν μαθήματα ηθικής και θεωρούν ότι η Κυβέρνηση είναι διεφθαρμένη για την ολιγωρία μας στα θέματα φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου. Έλεος! Υποκρισία στον υπέρτατο βαθμό!

Τι πρέπει να πούμε για το τι έκαναν οι κυβερνήσεις Νέας Δημοκρατίας, ΠΑΣΟΚ και τα στελέχη από το Ποτάμι που ήταν πρωτοκλασάτα στελέχη είτε στον κρατικό μηχανισμό, είτε στα κόμματα αυτά, γι’ αυτούς τους τομείς που σήμερα κατηγορούν την Κυβέρνηση;

Ας το ξεπεράσουμε, όμως, αυτό, γιατί η Αντιπολίτευση έχει ένα σαφέστατο πολιτικό μήνυμα να στείλει στον ελληνικό λαό. Θέλει την επιστροφή στο χθες. Σωστά το τονίζει και σωστά κάνει κριτική στην Κυβέρνηση. Θέλει να γυρίσουμε στο χθες, διότι αυτό είναι το όραμά της. Και πρέπει να το καταλάβουν αυτό οι πολίτες πρώτα απ’ όλα, διότι ξέρουμε πολύ καλά ποιο είναι το όραμα των πολιτών.

Άκουσα και την κριτική για τους συμβούλους, οι οποίοι είναι αναγκαίοι για να κάνουμε τη δουλειά μας. Ο Αντιπρόεδρος τα είπε σαφέστατα για την τροπολογία αυτή. Είναι προκλητικό, όμως, αυτοί οι οποίοι θέλουν να γυρίσουμε στο χθες για να απολύσουν κόσμο, να κάνουν κριτική σε εμάς για τους συμβούλους που χρειαζόμαστε για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και συγκεκριμένη δουλειά.

Σε ό,τι αφορά, όμως, τα θέματα του νομοσχεδίου: Όπως έχω πει και στην Επιτροπή, με αυτό το σχέδιο νόμου ενσωματώνουμε στην ελληνική νομοθεσία την Ευρωπαϊκή Οδηγία 213/50. Η Οδηγία αυτή αφορά τη διαφάνεια, αναφορικά με την πληροφόρηση που οφείλουν να παρέχουν στο κοινό και τους αρμόδιους εποπτικούς φορείς οι εκδότες κινητών αξιών. Έτσι η ελληνική νομοθεσία εναρμονίζεται με την ευρωπαϊκή, ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνεται η βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης πληροφορίας, εξυγιαίνοντας την αγορά προς όφελος τόσο των εκδοτών αξιών όσο και των επενδυτών, κυρίως των επενδυτών εκείνων που έχουν μια πιο μακροπρόθεσμη οπτική, μια πιο μακροπρόθεσμη στρατηγική.

Αυτές ακριβώς είναι οι επενδύσεις τις οποίες επιδιώκουμε. Είναι επενδύσεις που μπορούν να μετατρέψουν το φαύλο κύκλο σε ενάρετο, επενδύσεις με πολλαπλασιαστικά οικονομικά οφέλη στην πραγματική οικονομία.

Δεν θα σας κουράσω, όμως, με τα τεχνικά ζητήματα και τις αναλύσεις του νόμου. Τα ανέλυσε με επάρκεια ο Εισηγητής της Πλειοψηφίας, αλλά συζητήθηκαν και στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων.

Το σημείο που θέλω να σταθώ (και νομίζω ότι είναι το σημείο που πολιτικά χαρακτηρίζει το νομοσχέδιο) είναι το άρθρο 6, ένα άρθρο το οποίο αποτελεί νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης -δεν ήταν στην Οδηγία- και χτυπά μια από τις μακροχρόνιες παθογένειες της ελληνικής οικονομίας. Χτυπάει την αδιαφάνεια, χτυπάει τις σχέσεις διαπλοκής μεταξύ τραπεζικού συστήματος και ΜΜΕ. Διότι η δική μας αναπτυξιακή στρατηγική δεν θα μπορούσε να μην έρχεται σε ρήξη με τη διαπλοκή. Και όλοι ξέρουμε ότι το αμαρτωλό τρίγωνο της διαπλοκής δεν είναι άλλο από το τρίγωνο επιχειρήσεων, τραπεζών και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

Έτσι, με το άρθρο 6 του παρόντος γεννάται για πρώτη φορά η υποχρέωση των πιστωτικών ιδρυμάτων, να δημοσιεύουν όλες τις πληρωμές που έκαναν σε μέσα μαζικής ενημέρωσης, διαφημιστικές εταιρείες και οντότητες, συνδεδεμένες με τις προηγούμενες επιχειρήσεις για λόγους διαφήμισης, όλες τους τις δαπάνες για λόγους προβολής ή προώθησης, καθώς και όλες τις χορηγίες και δωρεές προς φυσικά ή νομικά πρόσωπα.

Είναι σαφέστατο, λοιπόν, το τι θέλουμε να κάνουμε και είναι σαφέστατα και τα πρόστιμα που θέλουμε να επιβάλλουμε σε όσους δεν θέλουν να υπακούσουν σε αυτή την ιστορία, όχι για να ελέγξουμε -όπως ακούστηκε- τις τράπεζες ή τα άλλα ιδρύματα με άλλο τρόπο. Έχετε διδάξει οι προκάτοχοι στην κυβέρνηση πολλά παιχνίδια σε αυτή την ιστορία. Εμείς δεν θα σας ακολουθήσουμε, γιατί ακριβώς θέλουμε να προστατεύσουμε το πολίτευμα.

Σε αυτό το σημείο, όμως, και στα ζητήματα της διαπλοκής πολιτικών κέντρων με μέσα μαζικής ενημέρωσης, θέλω να αξιοποιήσω την ευκαιρία και να μιλήσω για την παραποίηση της ομιλίας μου σε επίκαιρη ερώτηση που έγινε την Παρασκευή. Και εντύπωση δεν προκαλεί η στάση ορισμένων μέσων μαζικής ενημέρωσης και ορισμένων δημοσιογράφων. Ξαναλέω, «ορισμένων δημοσιογράφων», γιατί θέλω να τους διαχωρίσω από εκείνους που τιμούν την πένα τους -όχι την ακριβή Mont Blanc που έχουν ορισμένοι και γράφουν συνεχώς-που με πολύ λίγους μισθούς δουλεύουν και εργάζονται κάθε μέρα για να βγει εις πέρας η ενημέρωση.

Τους ξέρουμε αυτούς τους δημοσιογράφους από τα προηγούμενα χρόνια. Τους ξέρουμε μέσα από τους «αγώνες» τους για τις λέξεις «διαφθορά» και «διαπλοκή». Υπάρχουν ορισμένοι δημοσιογράφοι που όσο κι αν ψάξετε, δεν έχουν πει ποτέ αυτές τις λέξεις δημόσια. Τους ξέρουμε από τους «αγώνες» τους για να αποκαλυφθούν οι διάφορες λίστες, όπως η λίστα Λαγκάρντ κλπ. Τους ξέρουμε από τους «αγώνες» τους για τα χρέη των κομμάτων -της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ- και από το πώς πρέπει να καλυφθούν όλα αυτά τα πράγματα, από το τι έλεγαν στα διάφορα σκάνδαλα. Τους ξέρουμε πολύ καλά. Και ξέρω πολύ καλά ότι αυτό το απόσπασμα -έστω και ξεκομμένο- δεν θα παίξει στα δελτία ειδήσεών τους.

Εντύπωση, λοιπόν, δεν προκαλεί η στάση ορισμένων ΜΜΕ και ορισμένων δημοσιογράφων. Εντύπωση προκαλεί ότι Βουλευτές του Κοινοβουλίου υιοθετούν την παραποίηση των Πρακτικών της Βουλής, της πραγματικότητας, διότι είναι σαφές το τι είπα στη Βουλή. Είναι σαφές ότι αναφερόμουν στη φορολογική ιστορία του τόπου, στο παρελθόν, ακριβώς σε αυτό το οποίο δεν έχει καμία σχέση με αυτό που κάνει η Κυβέρνηση. Διότι η Κυβέρνηση κληρονόμησε ένα φορολογικό σύστημα το οποίο αλλάζει (στα δημοσιονομικά πλαίσια και στις δεσμεύσεις της χώρας) σιγά, σιγά και σταθερά.

Είναι σαφές το τι ήθελε να κάνει η μονταζιέρα, όταν παραποίησε τις δηλώσεις. Ήθελε να κρύψει ότι με την τροπολογία η οποία ψηφίστηκε στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, σήμερα ψηφίζεται –ευελπιστώ- και στην Ολομέλεια, τελειώνει το σήριαλ με τις φορολογικές δηλώσεις και τελειώνει και μια άλλη προπαγάνδα όλων των προηγούμενων μηνών. Τι έλεγε η προπαγάνδα; Θα έχουμε αναδρομική φορολογία για τα εισοδήματα του 2015 έλεγε η προπαγάνδα, φοροκαταιγίδα για τα εισοδήματα του 2015, αύξηση της φορολογίας για τα ενοίκια το 2015. Και διάφοροι Βουλευτές και στελέχη εδώ μέσα έπαιρναν κομμάτια από τα δελτία ειδήσεων και τα έφερναν στις ομιλίες τους.

Κύριοι, αυτή η τροπολογία κλείνει αυτό το σήριαλ. Δεν υπάρχει αναδρομικός φόρος για το 2015. Την Παρασκευή η διαπλοκή δεν ήθελε να παίξει αυτό σαν είδηση και βρήκε τη δήλωση για να δημιουργήσει πρόβλημα.

Είναι, λοιπόν, σαφές ότι ξεκινάμε με τις φορολογικές δηλώσεις. Και υπήρχε εδώ η κριτική ότι τις ξεκινάμε καθυστερημένα. Νομίζω ότι αυτοί που καταθέτουν την κριτική αυτή, δεν έχουν εικόνα -ή θέλουν να κρύψουν ότι δεν ξέρουν- πώς έρχονται τα νομοθετήματα στη Βουλή, μέσα από ποια διαδικασία, ή δεν καταλαβαίνουν τι  σημαίνει διαπραγμάτευση. Μάλλον είναι υπέρ της ταχείας, της fast track διαπραγμάτευσης, όπου πηγαίνουμε, κάνουμε ότι διαπραγματευόμαστε και φέρνουμε στη Βουλή αυτό που έχει έρθει απ’ έξω.

Εμείς κύριοι κάνουμε ουσιαστική διαπραγμάτευση, δύσκολη διαπραγμάτευση. Και προσπαθούμε όσο μπορούμε το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης να είναι θετικό για την κοινωνία.

Υπάρχουν, όμως, αυτοί που κριτικάρουν ότι το Υπουργείο Οικονομικών καθυστερεί και ρωτούν γιατί δεν γίνεται αυτό ή το άλλο. Μακάρι να οργανωθεί –βλέπω εδώ τον Πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων- στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων μια ουσιαστική συζήτηση για να έρθουμε και να συζητήσουμε τι έγινε το 2013, το 2014 και τι έγινε το 2015 στα θέματα της φορολογίας, το πόσο αυξήθηκαν οι έλεγχοι, τι έγινε με τη φοροδιαφυγή και με το λαθρεμπόριο για να σταματήσει η παραπληροφόρηση.

Εγώ θέλω να μου πουν σε ποια άλλη περίοδο στο Υπουργείο Οικονομικών είχαμε τέτοιο έργο σε νομοθετικό επίπεδο και πότε είχαμε τέτοιο έργο σε ελεγκτικό επίπεδο. Γιατί εάν συγκρίνουμε το ποσό που βεβαιώθηκε από ελέγχους το 2015 σε σχέση με το 2014 είναι πάρα πολύ μεγαλύτερο.

(Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υπουργού)

Κύριε Πρόεδρε, εγώ έχω να μιλήσω για το νομοσχέδιο, για τις τροπολογίες για χίλια δυο. Θα ήθελα για δύο με τρία λεπτά την υπομονή σας. Δεν θα σας φάω πολύ χρόνο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Καλώς. Συνεχίστε παρακαλώ.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών):Πότε άλλοτε έγιναν τόσα πράγματα για την εξυπηρέτηση του πολίτη, για την αναδιοργάνωση του Υπουργείου Οικονομικών; Πότε άλλοτε βγάλαμε από τα ντουλάπια τους σκελετούς των νόμων, που είχαν ψηφιστεί στην Ελληνική Βουλή, αλλά επειδή αφορούσαν θέματα ελέγχων, θέματα λαθρεμπορίου κλπ. δεν είχαν βγει υπουργικές αποφάσεις; Γι’ αυτό δεν υπάρχει καμμία κριτική. Είναι νόμοι που ψηφίστηκαν σε κυβερνήσεις Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ, σωστοί νόμοι, στους οποίους εμείς βγάζουμε τις αποφάσεις και προχωρούμε στην υλοποίησή τους, γιατί είχαν μείνει στα ντουλάπια του Υπουργείου Οικονομικών.

Διαπραγμάτευση, λοιπόν, ναι, ουσιαστική, με αποτελέσματα σε όφελος της κοινωνίας.

Σε σχέση με το παρόν νομοσχέδιο, βλέπουμε ότι εκτός από την ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας υλοποιούνται και συγκεκριμένες παρεμβάσεις που βελτιώνουν το επενδυτικό περιβάλλον, κάνοντάς το ασφαλέστερο και πιο ελκυστικό στο ευρύ κοινό, ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται η διαφάνεια και δίνεται ένα κτύπημα στις σχέσεις εξάρτησης και διαπλοκής των τραπεζών και των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Έτσι, το χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας γίνεται ακόμη πιο αξιόπιστο και πιο σταθερό.

Κλείνοντας, για να μην ζητήσω άλλο χρόνο και υπάρχουν δικαιολογημένα οι διαμαρτυρίες, θα ήθελα να αναφερθώ στις τροπολογίες. Γίνονται αποδεκτές οι τροπολογίες με αριθμό: 290/69, 291/70, 292/71 και 293/72.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Κύριε Υπουργέ, πείτε τις λίγο πιο αργά, γιατί βλέπω ότι προσπαθούν οι συνάδελφοι να τις σημειώσουν. Πείτε τις από την αρχή, εάν έχετε την καλοσύνη.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Ζητώ συγγνώμη και τις επαναλαμβάνω.

Γίνονται αποδεκτές οι τροπολογίες 290/69, 291/70, 292/71 και 293/72.

Δεν γίνονται αποδεκτές οι βουλευτικές τροπολογίες. Τα θέματα που θίγουν οι δύο βουλευτικές τροπολογίες, η πρώτη που καταθέτουν τέσσερις Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, ο κ. Βεσυρόπουλος, ο κ. Καρασμάνης, ο κ. Στύλιος και ο κ. Αθανασίου και η δεύτερη που καταθέτει ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης, είναι υπαρκτά και θα τα αντιμετωπίσουμε σαν Κυβέρνηση σε άλλο νομοθέτημα με τρόπο που να λύνει ουσιαστικά το πρόβλημα.

Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας.

(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης):Ευχαριστούμε τον κύριο Υπουργό.

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης):  Και εμείς ευχαριστούμε.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Κύριε Πρόεδρε, τον λόγο παρακαλώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Ο κύριος Υπουργός έχει τον λόγο.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών):Κύριε Πρόεδρε, ζητώ τον λόγο για να μη θεωρηθεί ότι μένει αναπάντητο αυτό που ακούστηκε και να το ξεκαθαρίσω.

Δύο πράγματα θέλω να πω. Πρώτα απ’ όλα, η συγκεκριμένη τροπολογία, όπως είπε και ο κ. Τσακαλώτος για το θέμα των στελεχών που πρέπει να συνεργαστούμε για τα ζητήματα της διαπραγμάτευσης, σε καμμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε εμπιστοσύνη στα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών. Αλλά εδώ έχουμε φθάσει στην άλλη πλευρά του Ρουβίκωνα. Αυτοί οι οποίοι αποδεδειγμένα έπαιρναν τους νόμους στα αγγλικά, τους μετέφραζαν και τους έφερναν στο Κοινοβούλιο, κατηγορούν τώρα εμάς γιατί χρειάζεται να συνεργαστούμε με στελέχη με πολύ μικρότερο κόστος απ’ ό,τι τα προηγούμενα χρόνια.

Το είπε ο κ. Τσακαλώτος με σαφήνεια. Βεβαίως και έχουμε εμπιστοσύνη στα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών, τα οποία δίνουν μια μεγάλη μάχη πέρα από ωράρια, πενθήμερα, Σαββατοκύριακα κλπ., αλλά χρειαζόμαστε και ειδικά στελέχη, εξειδικευμένα σε συγκεκριμένα πράγματα, που δεν έχει το Υπουργείο Οικονομικών ή το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Δεύτερον και θα κλείσω μ’ αυτό. Ακούμε μια κριτική για το θέμα τού τι διαπραγματευόμαστε. Και εδώ ακούστηκαν ακόμα και υποκριτικές φωνές. Εγώ θα σας θυμίσω δύο πράγματα, διότι μερικοί ξέχασαν ακόμα και το τι ψήφισαν. Νόμος 4334/2015. Ψηφίστηκε από διακόσιους είκοσι εννέα Βουλευτές! Νόμος 4336/2015. Ψηφίστηκε από διακόσιους είκοσι έναν Βουλευτές! Ξέρετε τι προέβλεπαν αυτοί οι νόμοι, για τους οποίους εμείς τώρα είμαστε αναγκασμένοι να διαπραγματευθούμε και να πάρουμε μέτρα και τους οποίους ψήφισε όλη η Βουλή;

Προέβλεπαν την αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά. Αυτό, λοιπόν, δεν είναι κάτι που ψήφισε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Είναι οι δύο νόμοι, ο ν. 4334/2015 και ο ν. 4336/2015, που ψηφίστηκαν. Και εμείς αγωνιζόμαστε να δοθεί λύση στο θέμα με τα νησιά. Επίσης, ψηφίστηκε η αύξηση του φόρου εισοδήματος και συγκεκριμένα μέτρα, όπως και το πετρέλαιο για τους αγρότες. Ε, δεν είναι δυνατόν γι’ αυτά που ψηφίστηκαν τότε, τώρα που έρχεται η ώρα της υλοποίησης κάποιοι να λένε «εσείς φταίτε γι’ αυτά τα πράγματα». Ας αναλάβουν κάποιοι την ευθύνη για το πώς οδηγήθηκε η χώρα εδώ και εμείς με την υπευθυνότητα και τη σοβαρότητα που έχουμε ως Κυβέρνηση θα τα βγάλουμε πέρα. Ας αναλάβουν, λοιπόν, και την ευθύνη για το τι ψήφιζαν.

Σας ευχαριστώ.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΒΑΡΔΑΛΛΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, μου επιτρέπετε για ένα λεπτό για μια διευκρίνιση;

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης):Ορίστε, κύριε Βαρδαλλή, έχετε τον λόγο.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΒΑΡΔΑΛΗΣ: Στον νόμο που μας μοιράστηκε τώρα πριν την ψηφοφορία, απουσιάζει η τελευταία τροπολογία με γενικό αριθμό 293 και ειδικό 72, την οποία μας ο κύριος Υπουργός μας είπε ότι κάνει δεκτή. Τι από τα δύο ισχύει τώρα;

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης):Θα απαντήσει ο κύριος Υπουργός.

Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών):Η τροπολογία με γενικό αριθμό 293 και ειδικό 72 μοιράστηκε.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ: Εξοπλίζει την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για την επιβολή προστίμων.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΒΑΡΔΑΛΗΣ: Στο νόμο που μας φέρατε τώρα δεν συμπεριλαμβάνεται μέσα αυτή η τροπολογία, ενώ συμπεριλαμβάνονται όλες οι άλλες τροπολογίες.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Είναι στο άρθρο 6.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης):Επομένως, η τροπολογία με γενικό αριθμό 293 και ειδικό 72 ενσωματώθηκε στο άρθρο 6.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ :Ναι, με τις παραγράφους 7, 8, 9 και 10.