Στη συζήτηση επί του νομοσχεδίου του Υπ. Οικονομικών για την κύρωση Π.Ν.Π, σε παρέμβασή του επί τροπολογίας που κατατέθηκε, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Τρύφων Αλεξιάδης ανέδειξε «την επιχειρούμενη, σχετικά με τη ΛΑΡΚΟ, κατά παράβαση της νομοθεσίας τακτοποίηση των αυθαίρετων ακινήτων που βρίσκονται στις εγκαταστάσεις της, χωρίς κανένα πρόστιμο και με τη δυνατότητα τεμαχισμού και πώλησης, παραχώρησης ή ενοικίασης τμημάτων της περιουσίας της ΛΑΡΚΟ, προς όφελος του πιθανού πλειοδότη και σε βάρος του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένων δασικών εκτάσεων και αιγιαλού».  

Επιπλέον στην ίδια τροπολογία ο Τρ. Αλεξιάδης ανέδειξε το πλήγμα που επιφέρει η κυβέρνηση σε όλη την αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε βάρος των καταναλωτών και κατά παράβαση της Ενωσιακής νομοθεσίας, με υποκριτικό και ψευδές δήθεν «πράσινο» περιτύλιγμα, προς όφελος συγκεκριμένων συμφερόντων εισαγωγέων καινούργιων αυτοκινήτων. Περιέγραψε την αναστάτωση που επικρατεί στην αγορά με την επιβολή του τέλους των 1.000 ευρώ και αναφέρθηκε στη σχετική καταδικαστική ανακοίνωση του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (*). Χαρακτήρισε την επιβολή του έκτακτου τέλους ως «ένα από τα πιο προκλητικά και εμφανή deal που έχει κάνει η Κυβέρνηση, ως ένα ακόμα χαράτσι για τους πολίτες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, οι οποίοι είναι και αυτοί που κατέχουν τα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα», ενώ υπενθύμισε την προειδοποιητική επιστολή που έχει δεχθεί η χώρα από τον Σεπτέμβριο του 2021 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το ζήτημα της επιβολής του περιβαλλοντικού τέλους και την καταδίκη της Ρουμανίας για το ίδιο θέμα.

https://youtu.be/kBW-QIFl54I

Στην ομιλία του ο Τρ. Αλεξιάδης μίλησε για «ευτελισμό της κοινοβουλευτικής διαδικασίας και κατάρριψη του μύθου περί «επιτελικού κράτους» με την πρακτική της κυβέρνησης να καταθέτει για άλλη μια φορά τριπλάσιες σε όγκο τροπολογίες σε σχέση με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο». Παράλληλα τόνισε πως «η επιβολή μιας νέας επιβάρυνσης, ενός νέου χαρατσιού αποδεικνύει τα ψεύδη της παλαιωμένης πιά προπαγάνδας περί υπερφορολόγησης και άδικης φορολόγησης από τον ΣΥΡΙΖΑ. Η ρύθμιση αποτελεί ένα από τα πιο προκλητικά και εμφανή deal που έχει κάνει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη με τους μεγαλοεισαγωγείς καινούργιων αυτοκινήτων. Και αν μπείτε στις ειδικές σελίδες για το θέμα του αυτοκινήτου, θα δείτε ότι υπάρχουν και ονόματα και επιχειρήσεις και αντιπροσωπείες κ.λπ. Κάνετε ένα deal, για να βοηθήσετε συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Εμείς λέμε ξεκάθαρα: Ναι σε ένα πρόγραμμα απόσυρσης και αντικατάστασης, όχι σε ρυθμίσεις που ευνοούν συγκεκριμένες επιχειρήσεις!»

Ο Τρ. Αλεξιάδης επανάφερε στη συνέχεια τα ερωτήματα που υπέβαλε στην Επιτροπή Οικονομικών σχετικά με τα οικονομικά δεδομένα, «Ρωτάμε την εκτίμησή σας για το έλλειμμα του 2021 με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, το πόσες κατασχέσεις σε λογαριασμούς τραπεζών έκανε το Υπουργείο Οικονομικών το 2021, ποιο είναι το συνολικό ποσό από τις κατασχέσεις, σε πόσα ΑΦΜ φυσικών και νομικών προσώπων έγιναν κατασχέσεις σε λογαριασμούς τραπεζών το 2021, πόσος ήταν ο ΕΝΦΙΑ και ο συμπληρωματικός φόρος που βεβαιώθηκε το 2019, 2020, 2021 και με βάση τα τελευταία στοιχεία ποιο ήταν το αποθεματικό στις 31-1-2022;» και χαρακτήρισε «πολιτικό γεγονός και καμπανάκι για την οικονομία της χώρας» το ότι δεν υπήρξε καμία απάντηση από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Ζητώντας εκ νέου απαντήσεις εξέφρασε την ανησυχία του για δημοσιεύματα σε φιλοκυβερνητικά sites που αναφέρονται στα εκατομμύρια οφειλετών, εκατομμύρια κατασχέσεων σε τραπεζικούς λογαριασμούς και δισεκατομμύρια απλήρωτων φόρων που δεν συνάδουν με την πλασματική εικόνα της ανάπτυξης που παρουσιάζουν  οι υπουργοί της ΝΔ. 

Κάλεσε την κυβέρνηση, όπως απάλλαξε από τη φορολογία τα επιδόματα του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, να απαλλάξει ομοίως από φόρους τα επιδόματα και τις υπερωρίες των εργαζομένων στο δημόσιο σύστημα υγείας, υπενθυμίζοντας τη σχετική ερώτηση που κατέθεσαν 55 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ενώ αναφέρθηκε και στη μηδενική φορολόγηση των αναδρομικών των συνταξιούχων, ρύθμιση που ζητήθηκε με την κατάθεση τροπολογίας από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και απορρίφθηκε από την κυβέρνηση.  

Έκλεισε την ομιλία του με τα όσα έγινα στην Σπάρτη, «το πολιτικό ζήτημα των ημερών», όπως το χαρακτήρισε, «το οποίο βεβαίως δεν μπορούμε να ξεπερνάμε, διότι και αυτό έχει σχέση με τη διαχείριση του δημοσίου χρήματος». Κατέθεσε στα Πρακτικά της Βουλής «δημοσιεύματα του «Πρώτου θέματος» με αναφορές στον Πέτρο Δούκα που αποκάλυψε για τα λεφτά με τις σακούλες που μοίραζε αφειδώς η Κυβέρνηση Καραμανλή κ.λπ. (**) αλλά και πρωτοσέλιδο της εφημερίδας με τίτλο «Αιδώς Αχρείοι» και ανάρτηση δημοσιογράφου της εφημερίδας που ήταν εκεί και πήρε τα χρήματα (***)» και ζήτησε σαφείς απαντήσεις «αν ήταν αλήθεια να ζητήσετε συγνώμη, αν ήταν ψέματα να ασκήσετε ως Ν.Δ. ή ως στελέχη που συμμετείχατε σε εκείνη την κυβέρνηση, τα ένδικα μέσα σε βάρος αυτού που σας συκοφαντεί. Δεν μπορείτε να συνεχίζετε να αποφεύγετε την απάντηση».

https://youtu.be/Dwa42CH1xL8

Σε νέα του παρέμβαση ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ο Τρ. Αλεξιάδης ανέδειξε εκ νέου την έλλειψη οργάνωσης και προγραμματισμού του «επιτελικού κράτους» της ΝΔ που κατάφερε σε άσχετο νομοσχέδιο να καταθέσει τροπολογία του …Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για τα σοβαρά και κρίσιμα θέματα αντισεισμικού σχεδιασμού και προστασίας.

https://youtu.be/rJmMehktllU

Η έλλειψη συνολικού σχεδιασμού και η νομοθέτηση μέσω τροπολογιών συνεχίστηκε βέβαια με την κυβέρνηση να επιχειρεί μέχρι και …τροποποίηση σε τροπολογία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που κατατέθηκε μετά το πέρας της Επιτροπής Οικονομικών (!). Σε παρέμβασή του ο Τρ. Αλεξιάδης για τα διθυραμβικά που ακούστηκαν περί αύξησης των εισοδημάτων των Ελλήνων και περί της μεγαλύτερης επιδότησης στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος αναφέρθηκε στα ανησυχητικά δημοσιεύματα φιλοκυβερνητικών sites και ζήτησε απαντήσεις με συγκεκριμένα «στοιχεία για την πορεία υλοποίησης του προϋπολογισμού και για την …πολύ καλή πορεία της οικονομίας».

https://youtu.be/QSHMYbSGndg

(*) Η ανακοίνωση του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος

(**) Δημοσίευμα στο “Πρώτο Θέμα”‘ (8/2/20222)

(***) Πρωτοσέλιδο “Πρώτο Θέμα” (2/9/2007) και ανάρτηση δημοσιογράφου (8/2/2022)