ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Την αδυναμία απάντησης από τη μεριά της κυβέρνησης για θέμα της καθημερινότητας που ταλαιπωρεί τους πολίτες της χώρας, ανέδειξε η συζήτηση της Επίκαιρης ερώτησης του Τρύφωνα Αλεξιάδη προς το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ο βουλευτής Β’ Πειραιά και αν. τομεάρχης Οικονομικών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είχε συντάξει ερώτηση, την οποία συνυπέγραψαν και κατέθεσαν 30 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ από 28.12.2020 προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη μεγάλη ταλαιπωρία της πολύωρης αναμονής που βιώνουν, εκτεθειμένοι στις καιρικές συνθήκες,  οι συναλλασσόμενοι στους εξωτερικούς χώρους τραπεζών, ταμιευτηρίων και καταστημάτων εταιρειών τηλεφωνίας.

Όπως ανέφερε ο Τρ. Αλεξιάδης «Καταθέσαμε την ερώτηση σε τρία Υπουργεία για ένα τόσο σημαντικό θέμα που απασχολεί όλη την Ελλάδα και όλες τις γειτονιές και ειδικά τις μεγάλες ηλικίες. Καταθέσαμε την ερώτηση, το Υπουργείο Οικονομικών απαξίωσε να μας απαντήσει, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης απαξίωσε να μας απαντήσει γι’ αυτό και την μετατρέψαμε σε επίκαιρη, το δε Υπουργείο Εσωτερικών ενώ στο ερώτημα 3 λέμε “ότι αν υπάρχει σχεδιασμός σε συνεννόηση με τους δήμους να εκδοθούν ειδικές άδειες τοποθέτησης στεγάστρων και καθίσματα για να εξυπηρετηθούν οι πολίτες”, ενώ ζητάμε το πολύ απλό αυτό πράγμα, το Υπουργείο Εσωτερικών απαντάει ότι αυτό δεν είναι στην δέσμη αρμοδιοτήτων του. Αυτό για τα κοινοβουλευτικά πρακτικά και ήθη. Και η ερώτηση λοιπόν είναι απλή και φαντάζομαι να πάρουμε μία απάντηση: Πως θα αντιμετωπίσετε τις πολύωρες και μεγάλες ουρές πολιτών έξω απ΄ αυτούς τους χώρους;»

Η απάντηση του Υπουργού, που δήλωσε αναρμόδιο για συνολικές απαντήσεις, αφορούσε μονομερώς το φαινόμενο που παρουσιάζεται στα ΕΛΤΑ και περιλάμβανε απλά τη διαπίστωση του προβλήματος, ευχολόγια και παραινέσεις.

Στη δευτερολογία του ο Τρ. Αλεξιάδης τόνισε ότι «το ερώτημα δεν έλαβε απάντηση. Εσείς μας είπατε μόνο για τα ΕΛΤΑ, εμείς μιλάμε και για τις τράπεζες και για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και ειδικά οι τράπεζες αλλά και οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας την περίοδο της κρίσης καταγράφουν υπερκέρδη οι δε τράπεζες καταγράφουν και ρεκόρ καταθέσεων. Ε, ας αφιερώσουν ελάχιστα χρήματα από αυτά στο να βάλουν στέγαστρα και καρέκλες στους ανθρώπους αυτούς αλλά και μια χημική τουαλέτα από έξω για να εξυπηρετηθούν στις πολλές ώρες που αναμένουν».

Στη συνέχεια υπενθύμισε ότι πολλοί φορείς σε όλη την Ελλάδα θέτουν το ζήτημα της ταλαιπωρίας που υφίστανται οι πολίτες στην προσπάθειά τους να εξυπηρετηθούν και ανέφερε γνωστά παραδείγματα αδυναμίας τηλεφωνικής επικοινωνίας με εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ή με τα τμήματα καρτών των τραπεζών. Φαινόμενο που αφορά και την επικοινωνία με τμήματα εφοριών και άλλων δημόσιων υπηρεσιών που «εκτός της φυσικής ταλαιπωρίας, επιφέρει τον αποκλεισμό πολιτών από παροχές, όπως επιδόματα κ.λπ. για τα οποία αποτελεί προϋπόθεση να περάσει από αυτούς τους φορείς για να προχωρήσει παρακάτω», αλλά και αποδομεί την κυβερνητική προπαγάνδα περί «ψηφιακής διακυβέρνησης», αφού όπως δήλωσε «Έχει γίνει πλέον ανέκδοτο η εξυπηρέτηση του πολίτη σε στοιχειώδη πράγματα».

https://youtu.be/j2EDRUYgGbQ