ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ (6.10.2016)

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΡΥΦΩΝΑ ΑΛΕΞΙΑΔΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ (6.10.2016)

                                                ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ

Αθήνα, σήμερα στις 6 Οκτωβρίου 2016, ημέρα Πέμπτη και ώρα 9.37΄, συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια, για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Δ΄ Αντιπροέδρου αυτής κ. ΝΙΚΗΤΑ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Εισερχόμαστε τώρα στην ημερήσια διάταξη της

                                    ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Μόνη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Κύρωση της Πολυμερούς Συμφωνίας Αρμοδίων Αρχών για την Αυτόματη Ανταλλαγή Πληροφοριών Χρηματοοικονομικών Λογαριασμών και διατάξεις εφαρμογής».

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, θα είμαι πολύ σύντομος, διότι καταλαβαίνω τις κοινοβουλευτικές ανάγκες, αν και συζητάμε σήμερα μία πολύ σοβαρή κύρωση, η οποία θα βοηθήσει πάρα πολύ τις ελεγκτικές υπηρεσίες και το κυνήγι της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου.

Βέβαια, εδώ ακούσαμε την καταπληκτική διατύπωση -η οποία θα φροντίσουμε να διανεμηθεί- ότι «και να κυνηγήσουμε τη φοροδιαφυγή και να αυξήσουμε τα έσοδα από τη φοροδιαφυγή τι όφελος θα έχει ο κόσμος; Θα πάνε στο χρέος!». Υπάρχουν και τέτοιες απόψεις. Εμείς και με αυτές συζητάμε.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΒΑΡΔΑΛΗΣ: Και στο κεφάλαιο.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Και στο κεφάλαιο.

Άρα, να μην κυνηγήσουμε τη φοροδιαφυγή, να μην κυνηγήσουμε το λαθρεμπόριο, γιατί μέχρι να έρθει ο σοσιαλισμός, αυτά τα πράγματα πρέπει να μείνουν στο απυρόβλητο.

Εν πάση περιπτώσει, σε ό,τι αφορά τα ζητήματα του σημερινού νομοσχεδίου, επειδή στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων διατυπώθηκαν οι απόψεις των άλλων κομμάτων (που δεν έχουν δυνατότητα σήμερα να μιλήσουν), νομίζω ότι υπάρχει μια ευρεία συναίνεση για κάτι το αυτονόητο. Ποιο είναι αυτό;

Με το ν. 4378/2016, που ψηφίστηκε τον Απρίλιο 2016, ψηφίστηκε η ενίσχυση της συνεργασίας των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πεδίο της αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών. Δηλαδή, ενσωματώσαμε στην ελληνική νομοθεσία την ευρωπαϊκή Οδηγία και έτσι δόθηκε αυτή η δυνατότητα, να έχουμε καλύτερες διαδικασίες στα θέματα της αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών.

Σε ό,τι αφορά τη συγκεκριμένη κυρούμενη πολυμερή συμφωνία, διευρύνουμε περισσότερο την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών, δεδομένου ότι ογδόντα τέσσερις δικαιοδοσίες (όπως αναφέρονται σε αυτή) έχουν υπογράψει την πολυμερή συμφωνία για την ανταλλαγή πληροφοριών και ως εκ τούτου αποτελεί ένα επιπλέον εργαλείο στη δράση κατά της φορολογικής απάτης, της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου.

Εδώ θέλω να επισημάνω ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα από τη σελίδα 12, όπου αναφέρονται όλες οι δικαιοδοσίες ή κράτη, όπως η Ανδόρα, η Ανγκουίλα, οι Νήσοι Κέιμαν, το Λιχτενστάιν, το Λουξεμβούργο, το Μονακό, η Ελβετία, οι Νήσοι Φερόες, με αύξοντα αριθμό 28.

Γιατί επιμένω στις Νήσους Φερόες; Διότι ακούσαμε πριν από λίγο -αν και λείπει ο κύριος Βουλευτής που το διατύπωσε- ότι «τι κάνετε για τις επιχειρήσεις και τα κεφάλαια που είναι στις Νήσους Φερόες;». Έλεος! Στις σελίδες 12, 13, 14 υπάρχει ένας κατάλογος ογδόντα τεσσάρων χωρών και δικαιοδοσιών -διότι δεν είναι όλες ακριβώς χώρες- με τις οποίες είναι σαφέστατο ότι πλέον θα έχουμε δυνατότητα αυτόματης -όχι γραφειοκρατικής, δηλαδή μετά από αίτηση- ανταλλαγής πληροφοριών, ακριβώς για να κάνουμε καλύτερα τη δουλειά μας.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ: Ο Παναμάς δεν είναι, όμως, κύριε Υπουργέ.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Είναι μια σειρά από άλλες χώρες.

Πρέπει, όμως, να καταλάβουμε ότι όσο υπάρχει ένα συγκεκριμένο διεθνές δίκαιο, δεν μπορεί το ελληνικό Κοινοβούλιο να ψηφίζει διατάξεις με τις οποίες θα επιβάλει φορολογικό δίκαιο σε άλλη χώρα. Κάθε χώρα έχει τις δικές τις διαδικασίες και εμάς ευθύνη μας είναι πώς θα το προσαρμόσουμε αυτό.  

Με την κύρωση, λοιπόν, αυτή της συμφωνίας για φορολογούμενους, φυσικά πρόσωπα, οντότητες, δηλαδή επιχειρήσεις, καταπιστεύματα, trust κλπ. και ιδρύματα που διαθέτουν εισοδήματα, για παράδειγμα τόκους και μερίσματα ή περιουσιακά στοιχεία στην αλλοδαπή, θα λάβει χώρα έως τον Σεπτέμβριο του 2017 η πρώτη αυτόματη αποστολή πληροφοριών από τη χώρα προέλευσης των εισοδημάτων ή περιουσιακών στοιχείων στη χώρα της φορολογικής κατοικίας.

Αυτό από μόνο του, είναι ένα σημαντικό εργαλείο. Διότι, καταλαβαίνετε ότι συνδυαζόμενο με τον αγώνα που κάνουμε για την οικειοθελή αποκάλυψη κεφαλαίων και με την προσπάθεια που γίνεται για διασταυρώσεις θα βοηθήσει πάρα πολύ τις φορολογικές υπηρεσίες.

Η αυτόματη αυτή ανταλλαγή πληροφοριών θα πραγματοποιείται κάτω από το πρίσμα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων και της διασφάλισης του απορρήτου των πληροφοριών. Κι επειδή διατυπώθηκαν στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων ενστάσεις επί του θέματος, θέλω να σας πω ότι υπάρχει πλήρης συνεργασία του Υπουργείου Οικονομικών με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Και δεύτερον, η χώρα μας έχει αξιολογηθεί επιτυχώς και επαρκώς από τον ΟΟΣΑ, ως προς την εμπιστευτικότητα των πληροφοριών και την ύπαρξη επαρκών δομών και υποδομών στο πλαίσιο της κυρούμενης συμφωνίας. Δεν θα μπορούσαμε, άλλωστε, να μπούμε σε αυτές τις συμφωνίες, αν δεν είχε προηγηθεί η αξιολόγηση από τον ΟΟΣΑ.

Κλείνοντας για το νομοσχέδιο, λέω ότι η ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία του συγκεκριμένου παγκόσμιου προτύπου αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών, όπως αυτό αναρτήθηκε από τον ΟΟΣΑ, ενισχύει τη διασυνοριακή συνεργασία στο πλαίσιο αντιμετώπισης της διεθνούς φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής, βελτιώνει τη φορολογική συμμόρφωση και τη διαφάνεια στο διεθνές φορολογικό σύστημα, συμβάλλει στην αύξηση των φορολογικών εσόδων, με άμεση συνέπεια την δυνατότητα άσκησης φορολογικής πολιτικής με κοινωνικό πρόσημο, συνδράμει στην εξεύρεση της φορολογητέας ύλης όπου κι αν αυτή βρίσκεται και διευκολύνει, βεβαίως, το έργο των ελληνικών ελεγκτικών υπηρεσιών.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, έχετε ήδη ενημερωθεί ότι το Υπουργείο Οικονομικών, σε πλήρη συνεργασία της πολιτικής ηγεσίας –διότι δεν είναι υπόθεση Τσακαλώτου, Αλεξιάδη, Πιτσιλή, είναι μια συλλογική προσπάθεια που ξεκινάει από τους απλούς υπαλλήλους και φτάνει σε όλη την πολιτική ηγεσία- προσπαθεί κι έχει απτά αποτελέσματα. Αυτό το οποίο μας έχει επιβάλει ο λαός με τη ψήφο του και το Σύνταγμα με τον όρκο που δώσαμε, προσπαθούμε να το τηρήσουμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό. 

Θα καταθέσω στο ελληνικό Κοινοβούλιο, για να μην υπάρχουν διάφορες φήμες και διάφορες φιλολογίες, στοιχεία γι’ αυτή την πορεία. Διότι ο αγώνας κατά τη φοροδιαφυγής, του λαθρεμπορίου και της διαφθοράς έχει συγκεκριμένα και μετρήσιμα αποτελέσματα.

Θα καταθέσω, λοιπόν, τα προσωρινά στοιχεία του Σεπτεμβρίου, που δείχνουν ότι για τον μήνα Σεπτέμβριο είμαστε πολύ πιο πάνω από τον στόχο. Για τον μήνα Σεπτέμβριο, ενώ ο στόχος ήταν 4,7 δισεκατομμύρια, οι εισπράξεις του Σεπτεμβρίου είναι  5,512 δισεκατομμύρια. Άρα, είμαστε πολύ πιο πάνω από τον στόχο.

Και σε επίπεδο εννιαμήνου, από τα 35,9 δισεκατομμύρια που είχαμε στόχο, είμαστε 1,4 δισεκατομμύρια πάνω από τον στόχο, 37,29 δισεκατομμύρια. Την ίδια περίοδο είμαστε περίπου 300 εκατομμύρια πάνω από τον στόχο στις επιστροφές, ακριβώς επειδή δεν ακολουθούμε την τακτική να κρατάμε τις επιστροφές χαμηλά, για να φαίνονται πολλά τα έσοδα.

Κι επειδή θα ακούσουμε και γκρίνια για τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το δημόσιο και το πώς αυτά αυξάνονται, θα σας καταθέσω για τα Πρακτικά και σχετικό πίνακα για το 2016, τη χρονιά δηλαδή που μιλάνε για εκτόξευση πάνω από 1 δισεκατομμύριο κάθε μήνα των ληξιπρόθεσμων και διάφορες άλλες φιλολογίες.

Θα σας πω μόνο τρία νούμερα για να μην κουράσω. Στο οκτάμηνο του 2016 τα ληξιπρόθεσμα είναι 5,1 δισεκατομμύρια, τη χρονιά του «success story», το 2014, ήταν 7,2 δισεκατομμύρια, το 2015, παρά τα capital controls, που βοηθούσαν την πληρωμή των ληξιπρόθεσμων για ευνόητους λόγους, ήταν 6,3 δισεκατομμύρια. Είμαστε στο ίδιο επίπεδο που ήμασταν το 2013.

Δεν περιγράφουμε το δικό μας success story, δεν θριαμβολογούμε. Καταλαβαίνουμε το τι προβλήματα έχουν οι πολίτες και θέλουμε να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να προχωρήσουμε στην επόμενη φάση, δηλαδή, στη μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων, στη μείωση των φορολογικών συντελεστών, στη δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κλείστε, όμως, κύριε Υπουργέ.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Κλείνω, κύριε Πρόεδρε.

Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Βεβαίως, απλά επισημαίνω ότι σε όλα όσα είπατε υπάρχει αντίλογος, αλλά δεν είναι της παρούσης.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, γιατί δεν είναι της παρούσης;

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κύριε Λοβέρδο, η διαδικασία είναι ξεκάθαρη για τη συγκεκριμένη κύρωση. Μόνο οι δύο αντιλέγοντες μιλάνε και ο Υπουργός.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Αλλά και οι Κοινοβουλευτικοί Εκπρόσωποι μπορούν.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Όχι, όχι. Είναι οι δύο αντιλέγοντες και ο Υπουργός. Αυτό που λέτε το κάναμε κατά παρέκκλιση, όταν υπήρχε τροπολογία. Δεν υπάρχει σήμερα.

Πάμε τώρα στον κ. Λοβέρδο για δύο λεπτά, ως Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Κύριε Πρόεδρε, μετά τον κ. Λοβέρδο, για ένα λεπτό θα ήθελα τον λόγο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Όχι, δεν σας ξαναδίνω τον λόγο. Δεν την ξαναπατώ, κύριε Υπουργέ. Μου ανοίξατε πληγή. Στον προϋπολογισμό θα απαντήσετε. Γιατί δεν μου είπατε ότι θα πείτε αυτά. Μου είπατε ότι θέλετε επί της κύρωσης λίγο παραπάνω χρόνο.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Εγώ ζητάω τον λόγο να μιλήσω. Αν δεν μου τον δώσετε είναι με δική σας ευθύνη.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Εντάξει. Με δική μου ευθύνη θα κλείσω τη συζήτηση, όπως λέει ο Κανονισμός, γιατί τον παραβήκατε και σας άφησα εγώ και φταίω.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Όχι, δεν τον παραβίασα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κύριε Λοβέρδο, έχετε τον λόγο για δύο λεπτά. Κάνετε λάθος.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, και εμένα και τον κ. Μαυρωτά και τον κ. Δημήτρη Καμμένο, έτσι όπως εξελισσόταν η διαδικασία πριν μιλήσει ο Υπουργός, στην αφέλειά του δηλαδή, μας εξυπηρετούσε γιατί έχουμε Εξεταστική Επιτροπή και Επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και, όπως ακριβώς το είπατε, ήταν και η Διάσκεψη απολύτως ομόφωνη. Νομίζω ότι εφόσον δεν υπάρχουν τροπολογίες, πάμε με τις διαδικασίες της συνοπτικής κύρωσης του Κανονισμού (111,108 κλπ).

Και έρχεται ο Υπουργός επ’ αυτού και αντί να κλείσει τη συζήτηση, την ανοίγει. Και την ανοίγει με πολύ γενικότερο θέμα: την πορεία της κοινωνίας και της οικονομίας.

Καλά, πάτε καλά; Η ερώτηση δεν είναι ρητορική, ούτε έχω καμιά διάθεση να έχω προσωπικό μαζί σας. Είστε καλά, κύριε Υπουργέ, σε πολιτικό επίπεδο;

(Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει ο Ε΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΡΕΜΑΣΤΙΝΟΣ)

Είστε εδώ στην Εθνική Αντιπροσωπεία και κομπορρημονείτε όταν, για να σας δώσω ένα στοιχείο από έναν συνταξιούχο δημόσιο υπάλληλο, το μετοχικό του ταμείο τον Οκτώβριο του 2015 ήταν 96,88 ευρώ, τον Ιούνιο του 2016 ήταν 44,90 ευρώ και εχθές 22 ευρώ; Και έχετε το θράσος να έρχεστε εδώ να κομπορρημονείτε; Τι είναι αυτό που σας εμποδίζει να δεχθείτε ποια είναι η αλήθεια; Ότι, δηλαδή, ή τα έσοδά σας θα πάνε καλά παντί αντικοινωνικώ τρόπω και δεν θα ενεργοποιηθεί ο κόφτης, αλλά θα ματώνει η κοινωνία ή δεν θα πάνε καλά και θα ενεργοποιηθεί ο κόφτης. Είναι μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα.                                           (PE)

Είστε σε θέση να επαίρεστε για το κυβερνητικό έργο; Ως φορομπήχτης και φοροεισπράκτορας ελάτε εδώ να γελάτε, αλλά ως πολιτικό στέλεχος, μέλος μιας Κυβέρνησης που υποσχέθηκε άλλα, πρέπει να αισθάνεστε συστολή, όταν μπαίνετε στην Εθνική Αντιπροσωπεία.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Κύριε Πρόεδρε, ζητώ τον λόγο επί προσωπικού και για να απαντήσω.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Βεβαίως. Πόσο χρόνο θέλετε, κύριε Υπουργέ;

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Για δυο λεπτά.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΤΑΣ: Να ολοκληρώσουν πρώτα οι Κοινοβουλευτικοί και μετά, κύριε Πρόεδρε.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Νόμιζα ότι ολοκλήρωσαν. Εάν δεν έχουν ολοκληρώσει, να ολοκληρώσουν όλοι και μετά.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΤΑΣ: Όχι, μπορεί να χρειαστεί να πάρουν και άλλοι τον λόγο.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Ναι, αλλά θα ξανανοίξει η συζήτηση.

         ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα ότι τη συνεδρίασή μας παρακολουθούν από τα άνω δυτικά θεωρεία, αφού προηγουμένως συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εργαστήρι Δημοκρατίας» που οργανώνει το Ίδρυμα της Βουλής, δεκαπέντε μαθητές και μαθήτριες και δύο εκπαιδευτικοί συνοδοί τους από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου.

Η Βουλή σάς καλωσορίζει.

(Χειροκροτήματα από όλες τις πτέρυγες της Βουλής)

Κύριε Υπουργέ, θέλετε να μιλήσετε τώρα;

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Εάν τελείωσαν οι Κοινοβουλευτικοί Εκπρόσωποι, ναι.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Ναι, αλλά θα ξανανοίξει η συζήτηση.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΑΚΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, νομίζω ότι…

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Εάν ξαναμιλήσει, θα ξανανοίξει η συζήτηση.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Κοιτάξτε, πρέπει να τελειώνουμε.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ: Κύριε Πρόεδρε, η Έδρα είναι ενιαία. Η Έδρα αρνήθηκε τον λόγο στον Υπουργό και ορθώς, πριν μπείτε στην Αίθουσα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Δεν το ήξερα αυτό.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ: Βεβαίως δεν το ξέρατε. Γι’ αυτό επιτρέψτε μου να σας το πω.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Εγώ, όμως, έδωσα τον λόγο.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ: Ο Υπουργός τοποθετήθηκε επί μη θέματος, προκάλεσε κύκλο συζήτησης και εάν επανέλθει, δεν θα τελειώσουμε ποτέ.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Υπήρξε επί προσωπικού θέμα, κύριε Δένδια.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ: Ελάτε τώρα, ποιο προσωπικό;

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Έχω ζητήσει τον λόγο επί προσωπικού, γιατί μου έκανε επίθεση ο κ. Λοβέρδος.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Ωραία, επί προσωπικού να τοποθετηθείτε.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Βεβαίως.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Παράκληση, όμως, να μην προκληθεί ξανά νέος κύκλος συζήτησης, για να προχωρήσουμε. Έχουμε άλλο ένα νομοσχέδιο.

Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Πρώτα απ’ όλα, δεν υπήρχε, νομίζω, άλλος Υπουργός ο οποίος να εισηγήθηκε τόσο σύντομα κάποιο συγκεκριμένο νομοσχέδιο και να έκλεισε.

Αντιπαρέρχομαι, όμως, τις επιθέσεις και αναφέρομαι στις επιθέσεις περί αφέλειας. Αντιλαμβάνομαι πλήρως την επίθεση, αλλά απ’ αυτούς οι οποίοι με κατηγορούν εμένα για φορομπήχτη και φοροεισπράκτορα και πήραν τον φόρο στα ακίνητα στα 600 εκατομμύρια τον χρόνο και τον πήγαν στα 3,4  δισεκατομμύρια τον χρόνο μάλλον δεν είναι ψόγος, έπαινος είναι. Γι’ αυτό και το αντιπαρέρχομαι.

Δυο πράγματα να ξεκαθαρίσω, για να μην υπάρχει παρανόηση. Πρώτον, δεν αναφέρθηκα στα χρέη δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα. Ο πίνακας που έχει μοιραστεί είναι για τα χρέη τα ληξιπρόθεσμα πολιτών και επιχειρήσεων προς τους πολίτες.

Δεύτερον, σε ό,τι αφορά την πληρωμή με πιστωτική κάρτα, δεν έχουμε στοιχεία στο Υπουργείο Οικονομικών. Όποιος έχει, ας τα παρουσιάσει. Επειδή διαβάζω δημοσιεύματα, δεν έχουμε τέτοια στοιχεία, ότι πληρώθηκαν οι φόροι με πιστωτικές κάρτες. Εάν κάποιος θεωρεί ότι μέσα στον μήνα Σεπτέμβριο αυξήθηκε τόσο πολύ η πιστοληπτική ικανότητα των Ελλήνων, ώστε πλήρωσαν 5,5 δισεκατομμύρια με πιστωτικές κάρτες, αυτό είναι ένα ευχάριστο νέο για την Κυβέρνηση.

Ευχαριστώ πολύ.