ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΤΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΡΥΦΩΝΑ ΑΛΕΞΙΑΔΗ (15.7.2016)

                                      ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ    

Επόμενη είναι η τέταρτη με αριθμό 1113/11-7-2015 επίκαιρη ερώτηση δεύτερου κύκλου του Ανεξάρτητου Βουλευτή Β΄ Αθηνών κ. Ευσταθίου (Στάθη) Παναγούλη προς τον Υπουργό Οικονομικών, σχετικά με πρόσφατα δημοσιεύματα περί αδήλωτης δραστηριότητας ελληνικών στοιχηματικών διαδικτυακών εταιρειών.

Ορίστε, κύριε συνάδελφε, έχετε τον λόγο για δύο λεπτά.

ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ (ΣΤΑΘΗΣ) ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, θα μου επιτρέψετε, πριν μπω στην ερώτηση που έχω κάνει στο Υπουργείο Οικονομικών, να αναφερθώ σε δυο θλιβερές επετειακές ιστορικές στιγμές που αφορούν τον ελληνισμό.

Η μία είναι η κυπριακή τραγωδία, γιατί πριν σαράντα δύο χρόνια σαν σήμερα, στις 15 Ιουλίου 1974, έγινε η τουρκική εισβολή στην Κύπρο. Δυστυχώς, καμία απόφαση του ΟΗΕ μέχρι σήμερα δεν έχει εκπληρωθεί.

Και η άλλη που τη ζήσαμε μαζί, κύριε Πρόεδρε, ως έφηβοι ήταν το βασιλικό πραξικόπημα στις 15 Ιουλίου 1965.

Και τώρα μπαίνω στην καθ’ εαυτή ερώτηση. Είναι γνωστό, κύριε Πρόεδρε –και το γνωρίζει πολύ καλά ο κύριος Υπουργός και ιδιαίτερα ο κ. Αλεξιάδης- ότι περισσότερες από είκοσι τέσσερις διαδικτυακές στοιχηματικές εταιρείες βρίσκονται στο ίντερνετ και διαφεύγουν δισεκατομμύρια ευρώ, κύριε Υπουργέ –και το λέω ακριβώς, δισεκατομμύρια ευρώ- σε αυτές τις εταιρείες.

Και για του λόγου το αληθές, το 2012, κύριε Πρόεδρε, είχα κάνει ερώτηση στους προκατόχους του κ. Αλεξιάδη, στην προηγούμενη κυβέρνηση, για τα κέρδη και για τις εισπράξεις που είχε ο ΟΠΑΠ εδώ. Από το 2007 –ακούστε τα αυτά, κύριε Αλεξιάδη- μέχρι το 2012 ήταν περισσότερες οι εισπράξεις, οι πωλήσεις του ΟΠΑΠ από 5 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Επί πέντε χρόνια ήταν 25 δισεκατομμύρια. Και τα καθαρά κέρδη –με το πάρτι που γινόταν στον ΟΠΑΠ εκείνες τις εποχές- ήταν 3 δισεκατομμύρια ευρώ.

Από αναλυτές, από έγκριτα περιοδικά και εφημερίδες, όπως είναι τα «Επίκαιρα», η εφημερίδα «Δημοκρατία» μαθαίνουμε ότι τώρα είναι μεγαλύτερος ο στοιχηματισμός που γίνεται μέσω του ίντερνετ και έχετε ομολογήσει εδώ σε προηγούμενη ερώτησή που σας είχε γίνει ότι η φορολογία αυτών των εταιρειών το 2012 ήταν 31.000 ευρώ, το 2013 ήταν 5.000 ευρώ περίπου και το 2014 ήταν 27.000 ευρώ, όταν ο ΟΠΑΠ σε ανάλογες περιόδους είχε πληρώσει 1,5 δισεκατομμύρια στο κράτος στην τριετία.

Γνωρίζετε, κύριε Υπουργέ, ότι στη συγκυρία που ζούμε σήμερα -που έχετε φορολογήσει ό,τι πετάει, ό,τι κινείται, που η Κυβέρνησή σας έχει εξαθλιώσει τον ελληνικό λαό, που καθημερινά, κάθε μήνα βλέπει ο συνταξιούχος και ο μισθωτός να του κόβονται 5,10, 15, 20 ευρώ- έρχεστε εσείς και αφήνετε ανεξέλεγκτες αυτές τις εταιρείες.

Θα μου πείτε «μα, τι να κάνουμε;». Θα σας το πω, κύριε Υπουργέ. Να φράξετε το διαδίκτυο, όπως έχει κάνει η Αμερική, ώστε να μην μπορούν να παίξουν σε αυτές τις εταιρείες, οι οποίες έχουν περίεργους, κύριε Πρόεδρε, φορολογικούς παραδείσους: Νήσοι Φερόε, Μαλαισία, Μάλτα. Μάλιστα ο Πρωθυπουργός της Μάλτας πριν από λίγο καιρό είχε κατηγορηθεί ότι συμμετείχε σε τέτοια εταιρεία.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Συνάδελφε, να τα δούμε λίγο στη δευτερολογία τα υπόλοιπα, γιατί ήδη έχουμε ξεφύγει.

ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ (ΣΤΑΘΗΣ) ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ: Θα τελειώσω, κύριε Πρόεδρε. Είναι μεγάλο το θέμα. Και όταν βλέπουμε ότι μόλις εχθές βάζουν καινούρια φορολογία στα αυτοκίνητα από το 2017 και βλέπουμε ότι ξεφεύγουν κάθε χρόνο, φοροδιαφεύγουν και χάνονται δισεκατομμύρια, ενώ θα μπορούσε να τα συλλάβει. Η φοροδιαφυγή που γίνεται από αυτές τις εταιρείες, κύριε Υπουργέ, είναι δύο ΕΝΦΙΑ τον χρόνο. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

Θα επανέλθω, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Ευχαριστώ, κύριε συνάδελφε.

Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Βουλευτά, θα συμφωνήσω μαζί σας στην ανάλυση για τα προβλήματα που έχει το ελληνικό δημόσιο από τις συγκεκριμένες εταιρείες.

 Δεν συμφωνώ στα όσα είπατε για τα θέματα των ελέγχων. Θα καταθέσω συγκεκριμένα στοιχεία. Δεν συμφωνώ, επίσης, και όσον αφορά το ζήτημα που θέσατε, ότι βάζουμε παραπάνω φορολογία στα αυτοκίνητα. Μην παρασύρεστε από δελτία ειδήσεων των «8» και από ορισμένα μέσα μαζικής ενημέρωσης, που ακόμα και το πρωί όταν βγαίνει ο ήλιος, προσπαθούν να πείσουν ότι είναι νύχτα γιατί έτσι τους βολεύει για να χτυπήσουν την Κυβέρνηση. Μην παρασυρθείτε από αυτά.

Διαβάστε ακριβώς τον νόμο. Θα έχουμε τη δυνατότητα την επόμενη εβδομάδα να συζητήσουμε το νομοσχέδιο αυτό, στο οποίο, για παράδειγμα, αυτό που κάνουμε για τα αυτοκίνητα είναι να τα κατατάσσουμε όχι με βάση την ημερομηνία που ήρθαν στην Ελλάδα τα μεταχειρισμένα, αλλά με βάση την ημερομηνία που κυκλοφόρησαν στην Ευρώπη. Αυτό δεν είναι επιβάρυνση. Ελάφρυνση είναι. Να το πούμε αυτό.

Δεν θα το ακούσετε βέβαια σε πολλά δελτία ειδήσεων. Δεν θα το διαβάσετε σε κάποια συγκεκριμένα sites, ακόμα και σε έγκριτα οικονομικά sites, που ενημερώνουν για την πορεία των τραπεζών και των επιχειρήσεων κ.λπ. Δεν θα το ακούσετε αυτό. Είναι, όμως, πραγματικότητα. Το ξαναλέω: Δεν αναφέρομαι στο σύνολο του Τύπου, διότι υπάρχουν μέσα μαζικής ενημέρωσης που τιμούν τον ρόλο τους και κάνουν και πολύ καλά τη δουλειά τους, κάνοντας και κριτική στην Κυβέρνηση. Κριτική θέλουμε. Παραπληροφόρηση δεν θέλουμε.

 Σε ό,τι αφορά την ουσία του ερωτήματος, υπάρχουν δύο σκέλη. Το ένα σκέλος είναι το θέμα της αδειοδότησης των εταιρειών αυτών. Αυτήν τη στιγμή οι εταιρείες λειτουργούν με βάση έναν νόμο του 2011. Δεν κάθονται στα έδρανα των Υπουργών της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αυτοί που έφεραν αυτό το θεσμικό πλαίσιο. Σε άλλα έδρανα κάθονται και κάποια στιγμή πρέπει να απαντήσουν εδώ πέρα για το θεσμικό πλαίσιο αυτό, το οποίο εμείς κληρονομήσαμε και καθυστερήσαμε να το αλλάξουμε και πρέπει να το αλλάξουμε. Με βάση, λοιπόν, αυτό το θεσμικό πλαίσιο μπορεί μια εταιρεία να έχει εγκατεστημένη τη φορολογική της έδρα στο εξωτερικό, να έχει εγκατεστημένο τον server της και όλα τα μηχανήματά της στο εξωτερικό και στην ουσία να κοροϊδεύει το ελληνικό δημόσιο, διότι πολύ σωστά είπατε, με βάση τα στοιχεία της απάντησης που είχα δώσει στην αντίστοιχη ερώτηση στις 7 Ιανουαρίου, ότι γι’ αυτά τα θέματα είχα δώσει όλα τα στοιχεία, όπου φαινόταν το ποια είναι η μικρή φορολογική επιβάρυνση αυτών των επιχειρήσεων.

Δύο ζητήματα υπάρχουν λοιπόν. Το ένα είναι το ζήτημα της αδειοδότησης, το οποίο δεν είναι δική μου αρμοδιότητα, είναι αρμοδιότητα άλλου Υπουργού και πρέπει να προχωρήσει η αδειοδότηση, να πάμε στο οριστικό καθεστώς, να ξεκαθαρίσουμε πώς ακριβώς θα λειτουργούμε και να σταματήσει αυτή η διαδικασία της προσωρινότητας των είκοσι τεσσάρων εταιρειών, που είναι μια κοροϊδία για τα έσοδα του ελληνικού δημοσίου και δημιουργεί και ένα σωρό προβλήματα και δεν μπορούμε να τα ελέγξουμε δυστυχώς γιατί βασίζονται σε εκείνο τον νόμο. Ένα λοιπόν είναι το θέμα της αδειοδότησης.

 Πάμε τώρα στο θέμα του φορολογικού ελέγχου. Δεν θα συμφωνήσω μαζί σας ότι δεν κάνουμε τίποτα στα θέματα φορολογικού ελέγχου. Ίσα ίσα θεωρώ ότι έχουμε κάνει ό,τι μπορούμε, στο πλαίσιο βέβαια του νόμου, διότι ο νόμος είναι συγκεκριμένος. Δεν μπορούμε να κάνουμε τα πάντα. Θα δείτε από έγγραφο της Διεύθυνσης Ελέγχων ότι έχουμε κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να δρομολογήσουμε φορολογικούς ελέγχους. Θα δείτε στα Πρακτικά το έγγραφο του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο έχει δημοσιοποιηθεί μάλιστα από τις 22 Απριλίου, όπου έχουμε μέσα τις είκοσι τέσσερις εταιρείες στις οποίες έχουμε ξεκινήσει φορολογικό έλεγχο.

Θα δείτε μέσα έγγραφο της Αρχής Καταπολέμησης και Νομιμοποίησης Εσόδων και τι αναφέρει. Θα δείτε έγγραφο της ΔΙΠΑΕΕ, η οποία αναφέρει για τον έλεγχο που έχει ξεκινήσει πριν από την εντολή ελέγχου, όπως ανέφερα πριν, σε συγκεκριμένες εταιρείες γι’ αυτά τα θέματα. Θα δείτε, επίσης, έγγραφο του ΣΔΟΕ που έχει ξεκινήσει κι αυτό, στον τομέα των αρμοδιοτήτων του, έλεγχο.

Άρα, για να συνοψίσω. Το θέμα της διακοπής του προσωρινού καθεστώτος και το να πάμε στην οριστική αδειοδότηση είναι κάτι που είναι μπροστά μας και πρέπει να γίνει τάχιστα, για να κλείσει αυτό το θέμα.

Το θέμα των φορολογικών ελέγχων έχει ήδη ξεκινήσει, με τη μεγαλύτερη ταχύτητα που μπορούμε να έχουμε και με την επιστράτευση όλων των δυνάμεων που έχει το Υπουργείο Οικονομικών -δεν είναι ανεξάντλητες- σε φορολογικό και ελεγκτικό επίπεδο.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.

Κύριε συνάδελφε, έχετε τον λόγο, για τρία λεπτά.

ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ: Κύριε Υπουργέ, δεν μένω απόλυτα ικανοποιημένος από την απάντησή σας.

Πράγματι, σωστά είπατε ότι το 2011 έγινε αυτή η απαράδεκτη διάταξη. Εσείς και η Κυβέρνηση σας, η οποία κοντεύει δύο χρόνια στην εξουσία, τι έχετε κάνει για να καταργήσετε αυτή τη διάταξη; Απολύτως τίποτα. Και θα ήθελα να μου πείτε ποιοι Έλληνες εμπλέκονται σε αυτές τις στοιχηματικές εταιρείες, οι οποίοι αποκομίζουν εκατοντάδες εκατομμύρια και δισεκατομμύρια.

Γιατί εγώ προσωπικά πιστεύω και από τα στοιχεία που έχουν γραφτεί –άλλα μπορεί να είναι σωστά, άλλα όχι- ότι τα έσοδα των είκοσι τεσσάρων αυτών –που δεν είναι μόνο είκοσι τέσσερις, είναι πολύ περισσότερες- εταιρειών υπερβαίνουν τα έσοδα του ΟΠΑΠ.

Κι ερχόμαστε εμείς, όπως είπα προηγουμένως, να πετσοκόβουμε τα λαϊκά στρώματα, να πουλάμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντί 45.000.000 ευρώ. Μέχρι, κύριε Πρόεδρε, υπάρχει περίπτωση να βρικολακιάσει και να αναστηθεί ο Χαρίλαος Τρικούπης. Πωλήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντί 45.000.000 ευρώ. Τα 45.000.000 ευρώ, κύριε Υπουργέ, θα μπορούσαν να είχαν βρεθεί σε μια εβδομάδα από τη φορολογία αυτών των ασύδοτων στοιχηματικών εταιρειών.

Γνωρίζετε, κύριε Πρόεδρε, ότι τα τεσσερισήμισι χιλιάδες πρακτορεία που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα και απασχολούν περίπου είκοσι χιλιάδες εργαζόμενους έχουν υποστεί βαριά φορολογία; Έχουν υποστεί βαριά φορολογία, γιατί τους φορολογείτε με 70% περίπου. Νομίζω, λοιπόν, ότι πρέπει να βρεθεί τρόπος άμεσα και αποφασιστικά να καταργηθεί ο νόμος του 2011.

Και θέλω να μου πείτε, επειδή μου διαφεύγει αυτή τη στιγμή από τη μνήμη, ποιος ήταν ο Υπουργός που έφερε αυτό τον νόμο. Πιστεύω ότι εσείς θα το θυμάστε, γιατί θα το έχετε και μπροστά σας.

Τελειώνοντας, κύριε Πρόεδρε, θέλω να πω ότι οι στοιχηματικές εταιρείες σήμερα ζημιώνουν το ελληνικό δημόσιο, τον ελληνικό προϋπολογισμό, με δισεκατομμύρια ευρώ. Μην σας φαίνεται παράξενο, κύριε Υπουργέ. Σας διάβασα τα στοιχεία που μου είχαν δώσει το 2012 οι προηγούμενοι κάτοικοι του Υπουργείου Οικονομικών και που ήταν 25.000.000.000 ευρώ στα πέντε χρόνια οι εισπράξεις, οι πωλήσεις του ΟΠΑΠ. Ανάλογες είναι και σήμερα.

Δεν έχετε, λοιπόν, καμιά δικαιολογία. Μπορείτε να ανακαλέσετε τον νόμο του 2011 προηγούμενου προκατόχου σας Υπουργού. Μπορείτε προσωρινά –προσέξτε το αυτό- να φράξετε αυτές τις εταιρείες. Πώς ο Αμερικανός πολίτης δεν μπορεί να παίξει μέσω διαδικτύου; Και τι θα συμβεί αν το κάνετε αυτό;

Θα αυξηθούν τα κέρδη στον ΟΠΑΠ και θα εισπράττετε τη φορολογία που αναλογεί.

Θέλω να μου πείτε κάτι, γιατί δεν θυμάμαι τον αριθμό, ότι ο ΟΠΑΠ το 2015 πλήρωσε φόρους γύρω στα 700 εκατομμύρια στο ελληνικό Δημόσιο. Αληθεύει αυτό; Άραγε, αν καταργήσουμε αυτές τις στοιχηματικές εταιρείες, ο φόρος που θα δίνει ο ΟΠΑΠ, γιατί θα αυξηθούν και οι εισπράξεις του, θα είναι 1,5 δισεκατομμύριο.

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Ευχαριστούμε, κύριε συνάδελφε.

Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Θα ήθελα να ξαναπώ, κύριε Βουλευτά, ότι η αρμοδιότητα για το συγκεκριμένο θέμα δεν είναι δική μου. Άρα, για όλα φταίει ο Αλεξιάδης, το έχουμε ακούσει πάρα πολλές φορές αυτό, αλλά…

ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ (ΣΤΑΘΗΣ) ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ: Δεν είπα ότι φταίτε εσείς.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Ναι, αλλά επανέρχεστε στο θέμα των αδειών.

Το θέμα της άδειας για το διαδικτυακό στοίχημα δεν είναι στις αρμοδιότητές μου. Είναι αρμοδιότητα άλλου Υπουργού, οπότε δεν μπορώ εγώ να μιλήσω για αυτό το θέμα -τη γενική κατεύθυνση της Κυβέρνησης σας την έδωσα- ούτε μπορούμε να προχωρήσουμε σε αυτό που είπατε, να φράξουμε το διαδίκτυο ή να κάνουμε κάτι τέτοιο, διότι λειτουργούν με βάση ένα νομοθέτημα που ψήφισε η Ελληνική Βουλή. Ξέρετε πολύ καλά και ποιοι το ψήφισαν και ποιοι το υπερασπίστηκαν και ποιοι θα έρθουν την επόμενη εβδομάδα να μας καταγγέλλουν για αυτά τα πράγματα.

Ας το ξεπεράσουμε όμως αυτό. Δεν έχουμε δυνατότητα να δώσουμε τα ονόματα ποιοι Έλληνες είναι από πίσω, διότι είναι νομικά πρόσωπα που είναι εγκατεστημένα στο εξωτερικό. Είναι, δηλαδή, εταιρείες που είναι εγκατεστημένες στο εξωτερικό. Διότι αυτό έδινε τότε το σπουδαίο και το τρανό νομοθέτημα, άρα δεν έχουμε δυνατότητα να δώσουμε το ποιοι Έλληνες είναι από πίσω.

Βεβαίως, είμαστε πολύ μικρή χώρα, γνωριζόμαστε πλέον όλοι και ξέρουμε πολύ καλά το τι γίνεται. Δεν αδικώ αυτούς τους επιχειρηματίες οι οποίοι επέλεξαν αυτή την οδό για να κάνουν αυτή τη δουλειά, διότι αυτό ήταν το πλαίσιο του νόμου. Απλώς για ορισμένους ξέρουμε, αλλά για κάποιους άλλους δεν ξέρουμε καθόλου ποιοι είναι πίσω από κάποιες εταιρείες.

Σε ό,τι αφορά στα ζητήματα με τα πρακτορεία του ΟΠΑΠ, είμαστε σε διαρκή επαφή και με τον ΟΠΑΠ και με τα πρακτορεία του ΟΠΑΠ, έχουμε διαρκή επαφή με την ομοσπονδία τους, ξέρουμε τα προβλήματά τους, είμαστε στο πλάι τους και συνεργαζόμαστε μαζί τους για όλα τα θέματα. Είναι συγκεκριμένος ο ρόλος και της Κυβέρνησης και των συνδικαλιστικών εκπροσώπων τους. Έχουμε συμφωνίες και διαφωνίες, αλλά είμαστε σε συνεργασία και γνωρίζουμε πολύ καλά τα προβλήματα και τα θέματα και της υπερφορολόγησης που έχουν και τα προβλήματα του ανταγωνισμού και μια σειρά από άλλα προβλήματα.

Σε σχέση με τα έσοδα από τον ΟΠΑΠ, δεν έχω μαζί μου τα στοιχεία, αλλά βεβαίως και η φορολογική επιβάρυνση του ΟΠΑΠ δείχνει ότι το τι θα μπορούσαμε να έχουμε είτε από τον φόρο στο εισόδημα, είτε από τον φόρο στα τυχερά παιχνίδια, είτε από μια σειρά από άλλες φορολογίες, εάν και εκεί, στον διαδικτυακό τζόγο, υπήρχε ανάλογη νομική μορφή, εγκατάσταση στην Ελλάδα κ.λπ. Ως προς αυτό, σας είπα και πριν ότι έχουμε καθυστερήσει, πρέπει να το πάμε πιο γρήγορα και να το κλείσουμε.

Θέλω, όμως, να πω τελειώνοντας το εξής. Σε ό,τι αφορά αυτό που είπατε και ορισμένες φορές ακούγεται σε αυτή την Αίθουσα, το έχω απαντήσει, αλλά θα το ξαναπώ, για να μη δημιουργηθούν εντυπώσεις. Ακούγεται μια άποψη «τι κάνετε για τη φοροδιαφυγή, τι κάνετε για το λαθρεμπόριο».

Για το λαθρεμπόριο δεν θα μιλήσω σήμερα. Θα έχουμε όλη την επόμενη εβδομάδα να δώσουμε όλα τα στοιχεία και να μιλήσουμε. Όμως, για τη φοροδιαφυγή θα ήθελα να σας θυμίσω ότι το 2015 έκλεισε με πλεόνασμα και το 2016, το πρώτο εξάμηνο, έχουμε 930 εκατομμύρια πάνω από τον στόχο του προϋπολογισμού, σε μια περίοδο που γνωρίζουμε πολύ καλά ποια είναι η φοροδοτική ικανότητα των πολιτών και των επιχειρήσεων, που ξέρουμε πολύ καλά τι γίνεται με την αγοραστική δύναμη των πολιτών, με την κίνηση στην αγορά.

Αυτά δεν ήρθαν, επειδή στο Υπουργείο Οικονομικών βάλαμε μηχανήματα και τυπώνουμε ευρώ. Δεν ήρθαν από εκεί. Αυτά έρχονται από μεγάλες υποθέσεις φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου, έρχονται από μεγάλους ελέγχους, έρχονται από εκεί που μπορούμε να κάνουμε κάτι.

Στα ζητήματα φοροδιαφυγής, λαθρεμπορίου και διαφθοράς, το κριτήριο δεν είναι κάθε φορά να συγκρίνεις αυτό που έχει γίνει με κάτι ιδεατό που έχεις στο μυαλό σου και να λες «είναι λίγο ή πολύ, καλό ή κακό», αλλά πρέπει κάθε φορά να λες «τι μπορούσα να κάνω και το τι έκανα». Αυτό είναι το κριτήριο. Το κριτήριο του τι μπορούσαμε να κάνουμε στα ζητήματα φοροδιαφυγής, λαθρεμπορίου, διαφθοράς και αν πέσαμε έστω και έναν πόντο κάτω από αυτά που έγιναν.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι είμαστε πάρα πολύ πάνω από τον στόχο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Ευχαριστώ, κύριε Υπουργέ.