Συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές ενέργειες και πολύ ισχυρό το αντιφασιστικό μήνυμα που εξέπεμψε η Βουλή, στην αρχή της συνεδρίασης, για την αυριανή απόφαση του δικαστηρίου στη δίκη της Χ.Α. Ο Τρ. Αλεξιάδης, ως εισηγητής εκ μέρους της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο νομοσχέδιο, ξεκίνησε την ομιλία του στηλιτεύοντας την επιλεκτική ευαισθησία ορισμένων από τα έδρανα, που θεώρησαν ως άσκηση πίεσης στη δικαιοσύνη την τοποθέτηση του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου και την ακτιβιστική παρέμβαση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ. Χαρακτήρισε την αντίδραση «περίεργη», υπενθυμίζοντας την ανυπαρξία αντίδρασής τους στις δημοσιοποιημένες πιέσεις σε δικαστικούς λειτουργούς και στους εκφοβισμούς μαρτύρων σε υποθέσεις οικονομικού εγκλήματος και διαφθοράς πολιτικών προσώπων, στο πρόσφατο παρελθόν.

Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο, το οποίο αποτελεί τροποποίηση βασικού νομοθετήματος του 2018 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, θεώρησε σημαντική την ενίσχυση του νομοθετικού πλαισίου, αλλά μίλησε για τεράστια καθυστέρηση, στον εκσυγχρονισμό και στην εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές οδηγίες, της λειτουργίας των μηχανισμών και των εποπτικών αρχών για το κυνήγι των εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.

Κατά την προσφιλή μέθοδο της κυβέρνησης, οι ερωτήσεις που τέθηκαν στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής δεν απαντήθηκαν ποτέ, τόνισε ο βουλευτής. Ερωτήσεις που αφορούσαν είτε την αποτελεσματικότητα της Αρχής νομιμοποίησης εσόδων στην προσπάθεια καταπολέμησης του μαύρου χρήματος, είτε την, παρά τη σαφή οδηγία της ειδικής ομάδας του Συμβουλίου της Ευρώπης “Greco”, «πονηρή» διάταξη για την αποδέσμευση περιουσιακών στοιχείων ελεγχόμενων για οικονομικά εγκλήματα. Η κυβερνητική απάθεια όμως φαίνεται, όπως τόνισε, ακόμη και από τα απλά τεχνικά θέματα, όπως οι διορθώσεις που δεν έχουν γίνει στο κείμενο του νομοσχεδίου, παρά τις συστάσεις που έχει κάνει η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής.

Ιδιαίτερα προβληματική όμως χαρακτήρισε την στάση της κυβέρνησης με την έλλειψη απαντήσεων στα κορυφαία ερωτήματα που προκύπτουν από τη δημοσιοποίηση της έκθεσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κατάσταση του κράτους δικαίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ερωτήματα όπως για την αποτελεσματικότητα των κανόνων που αποσκοπούν στη διασφάλιση της διαφάνειας όσον αφορά την ιδιοκτησία των ΜΜΕ ή στην διαπίστωση ότι στη χώρα ομάδες συμφερόντων ασκούν πιέσεις, με το καθεστώς προστασίας των μαρτύρων να είναι ελλιπές.

«Η ΝΔ απειλεί μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος, μέσω συγκεκριμένων στελεχών της και υπουργών της, απειλεί δικαστικούς λειτουργούς, απειλεί ελεγκτικούς μηχανισμούς» είπε ο βουλευτής και κάλεσε την κυβέρνηση να διαλέξει πλευρά, θέτοντας τα ερωτήματα: «Είστε με αυτούς που αποφασίζουν να καταγγείλουν και να αποκαλύψουν το μαύρο χρήμα και τη διαφθορά ή με τους οικονομικούς εγκληματίες, τους λαθρέμπορους και τους φοροφυγάδες; Είστε υπέρ της ενίσχυσης ή της αποδυνάμωσης του θεσμού των προστατευόμενων μαρτύρων;»

Ο βουλευτής στη συνέχεια αποκάλυψε την πρωτοφανή ενέργεια της εξαφάνισης διάταξης του νομοσχεδίου, η οποία αναφερόταν στη διαδικασία κάλυψης και προστασίας στελεχών που αποφάσιζαν να αποκαλύψουν ή να καταγγείλουν στοιχεία οικονομικού εγκλήματος. Η διάταξη παρέμεινε αναρτημένη κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης του νομοσχεδίου, ενώ έχει αφαιρεθεί στο κατατεθέν νομοσχέδιο κατήγγειλε ο Τρ. Αλεξιάδης. Ζήτησε να μάθει ποιος και γιατί αφαίρεσε τη διάταξη και χαρακτήρισε την παρέμβαση «κορυφαίο πολιτικό ζήτημα».

Η συζήτηση περί οικονομικού εγκλήματος όμως είναι αδύνατον να μην περιστραφεί και στις προθέσεις του καθενός, έτσι η κυβερνητική θητεία της ΝΔ αποκαλύπτει και τις προθέσεις της. Οι καίριες ερωτήσεις του Τρ. Αλεξιάδη «για ποιο λόγο απαλλάξατε τραπεζικά στελέχη που ήταν στην έρευνα της δικαιοσύνης για οικονομικά εγκλήματα;» και «για ποιο λόγο φέρατε διάταξη αποδέσμευσης στο 18μηνο, των περιουσιακών στοιχείων ελεγχόμενων για οικονομικό έγκλημα;» αναδεικνύουν την κυβερνητική πρόθεση παραγραφής αδικημάτων και απαλλαγής τραπεζικών στελεχών που σχετίζονται με «φίλια» δάνεια, καθώς και την διευκόλυνση που παρέχουν στους οικονομικούς παραβάτες, δυσκολεύοντας και εμποδίζοντας τον έλεγχο και την απονομή δικαιοσύνης.

https://youtu.be/oBRrVftprXc

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Δεν θα ξαναέκανα αναφορά στο ζήτημα το οποίο με πλήρη πολιτική επάρκεια ο κ. Τσακαλώτος το ανέλυσε και νομίζω και με ένα πολύ ισχυρό μήνυμα η Βουλή αναφέρθηκε, όμως, μου έκανε πραγματικά εντύπωση η τοποθέτηση του προλαλήσαντος εισηγητή της Νέας Δημοκρατίας και η αναφορά του περί «άσκησης πίεσης» ως Κοινοβούλιο.

Νομίζω ότι η αναφορά του αρμόδιου Υπουργού, που εκφράζει νομίζω και την Κυβέρνηση, για τον κίνδυνο του μικροβίου της πανούκλας που ελλοχεύει να εμφανιστεί, τα καλύπτει όλα. Δεν αντιλαμβάνομαι λοιπόν αυτή την ευαισθησία για το μη τυχόν και ασκήσουμε πίεση. Η Βουλή σήμερα έστειλε ένα ισχυρότατο μήνυμα για ένα πολιτικό θέμα και για ένα θέμα το οποίο έχει ταλαιπωρήσει και τη Δικαιοσύνη για πάρα πολλά ποινικά και μια σειρά από άλλα ζητήματα.

Δεν καταλαβαίνω λοιπόν αυτή την ευαισθησία, όταν όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα για ζητήματα οικονομικού εγκλήματος, για ζητήματα διαφθοράς πολιτικών προσώπων, για ζητήματα φοροδιαφυγής έχουν ασκηθεί συγκεκριμένες πιέσεις σε δικαστικούς λειτουργούς, σε μάρτυρες, απειλές, εκφοβισμοί κ.λπ.

Ας τα ξεπεράσουμε, όμως, αυτά και ας έρθουμε στον άχαρο ρόλο να εισηγηθούμε τα του νομοσχεδίου. Στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων ο εισηγητής μας κ. Συρμαλένιος έχει αναλύσει τις πλήρεις θέσεις του κόμματός μας άρθρο-άρθρο, στις τέσσερις συνεδριάσεις και έχει τοποθετηθεί σε όλα αυτά τα ζητήματα.

Δεν έχω να προσθέσω πάρα πολλά. Άλλωστε, με αυτό το νομοσχέδιο ενσωματώνεται η 5ηΟδηγία για την καταπολέμηση του ξεπλύματος χρήματος και εισάγονται τροποποιήσεις στον ν.4557/2018, ο οποίος είναι και το βασικό εθνικό νομοθέτημα.

Σας θυμίζω ότι αυτός ο νόμος ψηφίστηκε επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Έκανε και κάτι καλό αυτή η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, παρά τα όσα μας κατηγορούσατε για όσα κάναμε στο Υπουργείο Οικονομικών.

Εδώ θα ανοίξω μια παρένθεση, για να χαλαρώσουμε και λίγο. Ενημερώστε μας, κύριε Υπουργέ, αν αληθεύουν οι πληροφορίες ότι θα φέρετε το επόμενο χρονικό διάστημα κάποιο νομοσχέδιο με το οποίο θα επιβάλλετε έναν φόρο σαν αυτούς τους φόρους που κατηγορούσατε ότι είχε φέρει ο ΣΥΡΙΖΑ, αυτούς τους είκοσι εννέα «άδικους φόρους», για να ξέρουμε και εμείς τι γίνεται και αν ισχύει αυτή η πληροφορία ή όχι.

Σε ό,τι αφορά το νομοσχέδιο θα ήθελα να πω πως είναι πολύ σημαντικό να ενισχύονται αυτές οι νομοθετικές προβλέψεις, είναι πολύ σημαντικό να ενισχύεται το πλαίσιο, είναι όμως σημαντικό να βλέπουμε και το τι κάνουν οι μηχανισμοί και οι εποπτικές αρχές.

Όπως χαρακτηριστικά είπε ο εισηγητής μας στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, πρέπει να υπάρξει ευρύτερη ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ ρυθμιστικών, δικαστικών και αστυνομικών αρχών. Στην Ευρώπη υπάρχουν περισσότερες από πενήντα αρχές που εποπτεύουν το κυνήγι νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει ενιαία εποπτική αρχή σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2021. Αντιλαμβάνεστε πλήρως την καθυστέρηση.

Θέλω όμως εδώ να επισημάνω και μια άλλη –ας το πω όσο πιο ευγενικά μπορώ- κοινοβουλευτική απρέπεια. Είναι κοινοβουλευτική απρέπεια με την έννοια ότι εμείς, ως Αριστεροί, όταν κάνουμε έναν διάλογο -και στην κοινωνία και στο Κοινοβούλιο- θέτουμε ζητήματα και περιμένουμε στοιχειωδώς απαντήσεις όταν ορισμένα ζητήματα είναι καθαρά τεχνικού χαρακτήρα.

Εμείς δεν λέμε να μας ενημερώσετε με τους εισηγητές σας για την ενσωμάτωση συνθηκών για τη Συμφωνία των Πρεσπών. Δεν λέμε για κάτι τέτοιο, να αποκαλύψετε αυτά τα πολύ δύσκολα μυστικά. Όμως, έθεσε ο εισηγητής μας στις επιτροπές συγκεκριμένα ερωτήματα για θέματα σχετικά με το τι λέει η Ομάδα Greco και το τι κάνατε εσείς με την αποδέσμευση περιουσιακών στοιχείων. Έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα για την αρμόδια Αρχή Νομιμοποίησης Εσόδων, για τα αποτελέσματά της, για την πορεία καταπολέμηση του «μαύρου» χρήματος, για τον αριθμό αναφορών και για τα αποτελέσματα των καταγγελιών. Πρόκειται για συγκεκριμένα ερωτήματα για τα οποία δεν υπήρχε απάντηση από τη δική σας μεριά.

Επίσης, με έκπληξη βλέπουμε – κι ελπίζω να με διαψεύσει η τοποθέτησή σας – ότι για άλλη μια φορά η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής έκανε μια καταπληκτική δουλειά σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, στο οποίο είχατε χρόνο φαντάζομαι να το διαβάσετε και να κάνετε τις διορθώσεις, και μέχρι αυτήν τη στιγμή στο κείμενο που μας έχει διανεμηθεί, δεν έχουν γίνει οι διορθώσεις.

Ορισμένες διορθώσεις είναι πραγματικά ανάξιες να συζητούνται σε επίπεδο Βουλής, διότι έπρεπε ήδη να έχουν τακτοποιηθεί. Όταν για παράδειγμα λέει ότι στο σημείο Δ΄ η φράση «237Β ΠΚ» πρέπει να αντικατασταθεί από τη φράση «396 ΠΚ», γιατί στον Νέο Ποινικό Κώδικα η δωροληψία στον ιδιωτικό τομέα τυποποιείται στο άρθρο 396, αυτό δεν θα το διορθώσετε; Ή πιο κάτω λέει ότι το στοιχείο Η΄ θα πρέπει να διαγραφεί, διότι το αναφερόμενο άρθρο 351 ΠΚ έχει καταργηθεί στον Νέο Ποινικό Κώδικα.

Με συγχωρείτε, αλλά αυτά θα συζητάμε στο Κοινοβούλιο; Κάνω μια παράκληση. Είναι απλά τεχνικά ζητήματα. Λύστε τα, αντιμετωπίστε τα και προχωρήστε πιο κάτω.

Ας έρθουμε όμως στην ουσία του νομοσχεδίου. Το νομοσχέδιο, όπως είπα και πριν, είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο εμείς βεβαίως στηρίξαμε στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, διότι θεωρούμε ότι είναι συνέχεια ενός δικού μας νομοθετικού έργου, παρά τα όσα ακραία ακούγονταν τότε από την αντιπολίτευση. Στο νομοσχέδιο αυτό συζητούμε το πώς πρέπει να ενδυναμωθεί το θεσμικό μας πλαίσιο σε ένα πολύ σοβαρό ζήτημα.

Ξέρετε, αυτές οι κουβέντες δεν μπορεί να γίνονται σε κενό αέρα, δεν μπορεί να γίνονται χωρίς να συζητούμε και το τι έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση και το τι κληρονόμησε το 2015 και το τι παρέδωσε το 2019 και το τι κάνατε εσείς.

Δεν μπορεί να συζητάμε αυτό το νομοσχέδιο και να μην συζητούμε και να μην υπάρχουν απαντήσεις μέσω αυτού του νομοσχεδίου στην Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κατάσταση του κράτους δικαίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Διαβάζω, λοιπόν, από το Lawspot.gr συγκεκριμένα στοιχεία και μακάρι να υπάρχουν απαντήσεις, διότι σχετίζονται με το νομοσχέδιο και δεν μπορεί να συζητάμε γενικά και αόριστα σαν να μην υπάρχουν αυτές οι διαπιστώσεις όταν μάλιστα γίνονται από ένα Όργανο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Πρώτο σημείο – θα το πω δυο φορές και θα καταλάβετε το γιατί: «υπάρχουν ορισμένα ερωτήματα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των κανόνων που αποσκοπούν στη διασφάλιση της διαφάνειας όσον αφορά την ιδιοκτησία των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας». Το ξαναλέω. «Υπάρχουν ορισμένα ερωτήματα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των κανόνων που αποσκοπούν στη διασφάλιση της διαφάνειας όσον αφορά την ιδιοκτησία των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας». Και δεν το λέω για να διευκολύνω τους πρακτικογράφους, που κάνουν πάρα πολύ καλή δουλειά και μπράβο για την υπομονή τους και την αποτελεσματικότητα και την ταχύτητά τους, δεν το λέω γι’ αυτό. Το λέω, γιατί δεν θα ακουστεί πουθενά αλλού αυτό, όπως καταλαβαίνετε, σε κάποιο κανάλι από αυτά που θίγονται από αυτήν τη διάταξη ή στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που για προφανείς λόγους δουλεύουν τα φίλτρα της «λίστας Πέτσα» και δεν περνούν τίποτα από αυτά τα ζητήματα.

Επίσης, στην ίδια Έκθεση αναφέρεται: «η άσκηση πίεσης ή επιρροής από ομάδες συμφερόντων στην Ελλάδα εξακολουθεί σε μεγάλο βαθμό να μην ρυθμίζεται κανονιστικά και το πλαίσιο προστασίας των μαρτύρων δημοσίου συμφέροντος είναι ελλιπές». Έρχεται, λοιπόν, αυτό το κορυφαίο ζήτημα, το οποίο αναδείχθηκε το προηγούμενο χρονικό διάστημα και στη χώρα μας και παγκόσμια και τίθεται μέσω και αυτού του νομοσχεδίου.

Και σας ερωτώ και απευθύνω παράκληση να λάβουμε μια απόφαση, διότι εμείς είμαστε έτοιμοι να υπερψηφίσουμε και να στηρίξουμε το νομοσχέδιο, αλλά θα ξεκαθαρίσετε συγκεκριμένα στοιχεία από την πλευρά της Κυβέρνησης. Εμείς καταλαβαίνουμε ότι υπάρχει μια γραμμή που θέτει κάποιους αριστερά της και κάποιους δεξιά της. Αριστερά της είναι ο Φαλτσιανί, δηλαδή αυτοί που θέλουν να αποκαλύψουν τα στοιχεία της λεγόμενης «λίστας Λαγκάρντ», της «λίστας Μπόργιανς» και όλοι αυτοί οι υπάλληλοι, τα στελέχη, αυτοί που κάποια στιγμή αποφασίζουν να καταγγείλουν οικονομικό έγκλημα, δηλαδή αποφασίζουν να υπάρχει «νόμος και τάξη». Από τη μια μεριά είναι αυτοί.

Και από την άλλη μεριά της γραμμής είναι αυτοί που είναι με τους οικονομικούς εγκληματίες, με τους φοροφυγάδες, τους λαθρεμπόρους, αυτοί που θέλουν αυτήν την ιδιότυπη επιχειρηματικότητα και έχουμε δυστυχώς και στην Ελλάδα τέτοιες υποθέσεις.

Αυτό που πρέπει, λοιπόν, να απαντήσει η Νέα Δημοκρατία με σαφήνεια είναι: Είναι υπέρ της ενίσχυσης ή της αποδυνάμωσης του θεσμού των προστατευόμενων μαρτύρων;

Και πρέπει να το απαντήσετε, διότι όσα κάνατε το προηγούμενο χρονικό διάστημα και τα όσα έξαλλα ακούστηκαν από στελέχη σας δημιουργούν ερωτηματικά. Και σας θυμίζω, ιδιαίτερα στους παλιότερους στην Αίθουσα από εμένα, ότι το θεσμικό πλαίσιο για μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος, για ανώνυμες καταγγελίες στις φορολογικές υπηρεσίες, για προστασία καταγγελλόντων, κλπ, προϋπήρχε του ΣΥΡΙΖΑ. Απλά όταν αυτό το πλαίσιο το θεσμικό το οποίο είχατε νομοθετήσει εσείς -και καλά κάνατε και το νομοθετήσατε- ήρθε και ακούμπησε συγκεκριμένα πολιτικά ή άλλα στελέχη είπατε: «Τι είναι αυτά; Κουκουλοφόροι, μακριά τα χέρια από εμάς». Αυτή είναι η παλιά λογική ότι κάποιοι νομοθετούν για τους άλλους, όχι για εμάς.

Εδώ, λοιπόν, πρέπει να απαντήσετε, όπως πρέπει να απαντήσετε και για ένα άλλο ζήτημα, το οποίο ανέφερα και στην αρχή. Η Νέα Δημοκρατία απειλεί μάρτυρες, απειλεί δηλαδή μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος. Η Νέα Δημοκρατία μέσω συγκεκριμένων στελεχών της και Υπουργών της απειλεί δικαστικούς λειτουργούς, απειλεί ελεγκτικούς μηχανισμούς. Αντί δηλαδή να ενισχύσει και να πει ένα μπράβο σε αυτούς οι οποίοι κάθονται μέρα-νύχτα να συνδυάσουν στοιχεία και να αποκαλύψουν διεφθαρμένους πολιτικούς, οικονομικά εγκλήματα, λαθρεμπόριο, διαφθορά, κλπ, τους απειλεί από πάνω! Εκεί, λοιπόν, πρέπει να απαντήσει η Νέα Δημοκρατία γιατί δεν θέλει νόμο και τάξη, γιατί θέλει τους δικούς της νόμους, γιατί θέλει τη δική της τάξη.

Και ερχόμαστε στο άρθρο 28. Στο άρθρο 28, το οποίο είναι βασικότατο για τη δική μας στάση, υπάρχει ένα μυστήριο και πρέπει να το αποκαλύψετε. Στον ν.4557/2018 το άρθρο 18 προέβλεπε συγκεκριμένη διαδικασία υποστήριξης, κάλυψης στελεχών, υπαλλήλων αυτών των φορέων που θα προσπαθούσαν κάποια στιγμή να αποκαλύψουν ή να καταγγείλουν ανωνύμως κάποια στοιχεία. Πολύ σωστή διάταξη, λοιπόν.

 Στο νομοσχέδιο που αναρτήσατε στη διαβούλευση αυτή η διάταξη υπήρχε!! Στο νομοσχέδιο το οποίο φέρνετε για ψήφιση αυτή η διάταξη έχει αφαιρεθεί!!. Σας ρωτώ, λοιπόν, ευθέως και αν έχετε απάντηση, απαντήστε μου και τώρα: Ποιος φορέας στη διαβούλευση ζήτησε να αφαιρεθεί; Αν δεν το ζήτησε κανένας φορέας στη διαβούλευση, ποια επιχείρηση, ποια τράπεζα, ποιος εμπλεκόμενος από αυτούς που είχαν υποχρέωση, με βάση τον νόμο, ζήτησε να αφαιρεθεί η συγκεκριμένη διάταξη;

Είναι κορυφαίο πολιτικό ζήτημα, δεν θα το ξεπεράσετε με την εύλαλη σιωπή σας ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο. Δεν θέλω να σας βαρύνει προσωπικά, κύριε Υπουργέ, μια τέτοια διάταξη, αλλά πρέπει να απαντήσετε, διότι θα καθορίσει τη συνολική μας θέση στο θέμα του νομοσχεδίου το τι θέση παίρνετε για αυτό το ζήτημα.

Κλείνοντας, διότι εγώ θέλω να σεβαστώ τον χρόνο για να μπορέσουν και οι άλλοι οι Βουλευτές να μιλήσουν άνετα, θέλω να αναφερθώ και σε ένα άλλο ζήτημα. Συζητάμε σήμερα τα ζητήματα του οικονομικού εγκλήματος. Δεν μπορεί να υπάρχει μια ομιλία για τα ζητήματα του οικονομικού εγκλήματος και να μην υπάρχει μια αναφορά, η οποία καταλήγει σε ερώτηση και απαιτεί μια απάντηση από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας στο τι έκανε η Νέα Δημοκρατία το διάστημα που ήταν Κυβέρνηση στο θέμα του οικονομικού εγκλήματος, διότι πρέπει να απαντηθούν κάποια ερωτήματα.

Για ποιο λόγο απαλλάξατε τα τραπεζικά στελέχη τα οποία ήταν στην έρευνα της δικαιοσύνης για οικονομικά εγκλήματα, όχι με θεσμικό πλαίσιο το οποίο ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά με θεσμικό πλαίσιο το οποίο προϋπήρχε; Για ποιο λόγο φέρατε αυτήν τη διάταξη; Για ποιο λόγο μετατρέψατε μια διαδικασία που υπήρχε μόνο σε δίωξη μόνο μετά από έγκληση της διοίκησης της τράπεζας, δηλαδή σε ουσιαστική παραγραφή;

Δεν θέλω να ακούσω ότι το κάνατε αυτό για να απαλλάξετε τραπεζικά στελέχη που σχετίζονται με δάνεια στις δικές σας τράπεζες ή με άλλα πονηρά δάνεια.

Και το δεύτερο σημείο στο οποίο πρέπει να δώσετε απάντηση είναι το εξής. Λέτε ότι φέρνετε ένα νομοσχέδιο και ακούστηκαν όλα αυτά τα ωραία λόγια για το κυνήγι της φοροδιαφυγής, του λαθρεμπορίου, του οικονομικού εγκλήματος, κλπ. Εξηγήστε μας, λοιπόν, για ποιο λόγο φέρατε τη διάταξη για αποδέσμευση περιουσιακών στοιχείων όταν κάποιος ελέγχεται για οικονομικό έγκλημα στο δεκαοκτάμηνο; Για ποιο λόγο τροποποιήσατε έτσι τον Ποινικό Κώδικα, ώστε να δυσκολεύετε τη δουλειά των ελεγκτικών μηχανισμών και των δικαστικών λειτουργών και να διευκολύνετε αυτούς που παραβαίνουν το νόμο και την τάξη;

Σας κατήγγειλαν για αυτό το ζήτημα ακόμα και οι «FINANCIAL TIMES» και δεν μπορείτε να μένετε σιωπηλοί και να λέτε ότι δεν τρέχει τίποτα. Πρέπει να δώσετε μια απάντηση ή να το πάρετε πίσω. Διότι γνωρίζετε πολύ καλά ότι έχει πολύ ικανά στελέχη η Νέα Δημοκρατία στο Υπουργείο Οικονομικών -αν και μαθαίνω ότι τελευταία ούτε αυτά δεν τα εμπιστεύεστε καν- που μπορούν να σας ενημερώσουν ότι όσον αφορά πολλές περιπτώσεις ελέγχων χρειάζονται χρόνια ολόκληρα να τελειώσει η διαδικασία ελέγχου των ελεγκτικών μηχανισμών που ασκούν προανακριτική διαδικασία μετά από εισαγγελική παραγγελία και μετά να ακολουθήσει η υπόλοιπη διαδικασία στη Δικαιοσύνη.

Είναι βαριά πολιτικά ερωτήματα. Καταλαβαίνω ότι σας ενοχλούν ορισμένες εκφράσεις, αλλά είναι οι πιο ήπιες που μπορώ να βρω για τέτοια ζητήματα. Αναμένουμε τις απαντήσεις σας.

Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας.