ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΡΥΦΩΝΑ ΑΛΕΞΙΑΔΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ (20.7.2016)

ΠΡΑΚΤΙΚΑ

(1Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ)

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε, ευχαριστώ τους φορείς για τις παρατηρήσεις που έκανα και για τα θέματα που έθεσαν. Ούτως ή άλλως είμαστε σε διαρκή επικοινωνία μαζί τους και όποτε ζητούν επαφές (είτε με εμένα είτε με το συνεργάτη μου) συζητάμε αυτά τα θέματα και προσπαθούμε ότι είναι δυνατόν από τις προτάσεις τους, να το ενσωματώσουμε στα νομοθετήματα που φέρνουμε. Δύο παρατηρήσεις για όσα ακούστηκαν.

Σε ότι αφορά το άρθρο 2 σε σχέση με το ενιαίο κεντρικό μητρώο εφοδιαστικής αλυσίδας. Είναι σαφέστατο και η διατύπωση στο σχέδιο νόμου και στην διατύπωση στην εισηγητική έκθεση. Ενιαίο κεντρικό μητρώο εφοδιαστικής αλυσίδας καπνού στο οποίο να καταχωρούνται τηρούνται και παρακολουθούνται ηλεκτρονικά, όλες οι άδειες οι οποίες θα χορηγούνται στα πλαίσια της εφοδιαστικής αλυσίδας καπνού και βιομηχανοποιημένων καπνών στην χώρα μας, από το στάδιο της παραγωγής έως το τελικό σημείο λιανικής πώλησης καθώς και του εξοπλισμού παραγωγής αυτών.

Δεν υπάρχει πιο σαφέστατη διατύπωση, δεν υπάρχει κανένα ερώτημα είναι σαφή τα πράγματα, το ποιους αφορά για να μην υπάρχει καμία αμφισβήτηση. Σε ότι αφορά τα θέματα ιχνηλασιμότητας, είναι θέματα που ακουστήκανε. Ελπίζω κύριε Δούκα να μην αναφέρεστε σε αυτή την κυβέρνηση ότι κάνει «δημοπρασίες». Το τι γινότανε στο παρελθόν, το τι έγινε σε μια επιτροπή γι’ αυτό το θέμα, θα απασχολήσει στο επόμενο στάδιο την επικαιρότητα η εξέλιξη αυτής της έρευνας, για το τι έγινε πριν. Θα έρθουν όλα αυτά τα στοιχεία.

Αυτή η κυβέρνηση και σε αυτό τον τομέα και σε άλλους, με πλήρη διαφάνεια θα προχωρήσει. Δεν υπάρχει περίπτωση να ευνοήσουμε ή να αδικήσουμε οποιονδήποτε διότι, όταν πάμε στο σύστημα ιχνηλασιμότητας, θα είναι με διαφανή διαδικασία ώστε να μην ευνοήσουμε οποιοδήποτε. Εμείς θέλουμε να τα βάλουμε με το λαθρεμπόριο και κυρίως, όχι των «φτωχών διάβολων» που πιάνουμε και παίρνουνε μια ποινή μικρή, αλλά με το λαθρεμπόριο των «λευκών κολλάρων» τα οποία έχουν και σχέσεις με διάφορα συστήματα εξουσίας. Δεν υπάρχει περίπτωση σε αυτόν τον τομέα λοιπόν, εμείς να κάνουμε πίσω.

Σε ότι αφορά διάφορα ζητήματα όπως για παράδειγμα, τα POS στα σημεία πώλησης. Αυτό το νομοσχέδιο λύνει συγκεκριμένα θέματα, δεν λύνει τα πάντα. Δεν μπορούμε να απαντήσουμε στα πάντα, από τα θέματα της αγροτικής παραγωγής μέχρι τα ζητήματα των POS ή οτιδήποτε άλλο. Το νομοσχέδιο αυτό έχει ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, υπάρχουν θέματα που δουλεύουμε με το Υπουργείο Ανάπτυξης, υπάρχουν θέματα για τα POS που είναι αρμοδιότητά του, υπάρχουν θέματα με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για τα θέματα των αγροτών κλπ.  Αλλά εδώ, έχουμε ένα συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν απαντούμε σε όλα τα ζητήματα είναι σαφέστατο αυτό. Απαντούμε στα ζητήματα που απαιτεί η Οδηγία.

Επιτρέψτε μου  να πω σε σχέση με τα ζητήματα αυτά. Πρώτα απ’ όλα είναι σαφέστατο ότι αυτό το νομοσχέδιο αφορά το λαθρεμπόριο καπνικών προϊόντων, υπάρχει άλλο νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί για το άλλο κομμάτι της Οδηγίας, που αφορά τα ζητήματα υγείας και θα κληθείτε και εκεί να πείτε τις απόψεις σας. Είναι ένα άλλο Υπουργείο εμείς απλά συνυπογράψαμε.

Σε ότι αφορά τα ζητήματα του λαθρεμπορίου όπως ακούστηκαν. Συμφωνώ απολύτως ότι το νομοθετικό πλαίσιο δεν αρκεί. Και θα σας πω το παράδειγμα, στο λαθρεμπόριο καυσίμων δεν έχουμε φέρει καμία διάταξη  ούτε σκοπεύουμε να φέρουμε διότι το νομοθετικό πλαίσιο που βρήκαμε από προηγούμενες κυβερνήσεις, είναι πάρα πολύ καλό. Υπήρχε όμως μια λεπτομέρεια, πάρα πολλές αποφάσεις που προβλέπανε οι νόμοι του 2012,2013,2014,δεν είχαν βγει. Εμείς βγάζουμε όλες τις αποφάσεις σωρηδόν και έχουμε κάνει ειδική ομάδα διοίκησης έργου, την οποία επιβλέπουμε για να τρέξει πιο γρήγορα για να κινηθούμε και να βγουν όλες αυτές οι αποφάσεις, γι’ αυτά τα ωραία που ακούγαμε αλλά παρέμεναν σε νομοθετικό επίπεδο. Το ίδιο και τώρα, ξέρουμε πολύ καλά ότι αν μείνουμε μόνο στη νομοθεσία, δεν κάνουμε τίποτα.

Το είπε ο Πρόεδρος των Τελωνιακών και έχει απόλυτο δίκιο για τα θέματα του προσωπικού. Εγώ θα σας πω ένα απλό παράδειγμα, ρώτησα στο Ντίσελντορφ που πήγα τον κύριο Μπόργιανς πόσους εφοριακούς έχουν εκεί;

 Η Ρηνανία Βεστφαλία με πολύ μικρότερο ποσοστό φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου από την Ελλάδα, με πολύ καλύτερη οργάνωση του κράτους, με πολύ καλύτερη μηχανογράφηση γενικά στο δημόσιο τομέα, με 18 εκατ. κατοίκους, έχει 25.000 εφοριακούς. Εμείς έχουμε κάτω από 9.000 εφοριακούς και κάτω από δύο χιλιάδες τελωνειακούς. Και δεν υπάρχει χώρα στην Ε.Ε. που να έχει σύνορα με Τουρκία και με Βουλγαρία με ό,τι σημαίνει αυτό. Δεν υπάρχει χώρα στην Ε.Ε. που να έχει τόσα σημεία εισόδου από όσα έχουμε εμείς.

 Διότι αν πάτε στο τελωνείο του Έβρου από τη μια πλευρά στο τελωνείο που είναι στα σύνορα με την Τουρκία, από τη μια μεριά πρέπει να είναι πάνω από 120 τελωνειακοί από την μεριά της Τουρκίας που δεν την πολυενδιαφέρει και το θέμα του εμπορίου με την Ελλάδα, δεν την ενδιαφέρει να ελέγξει πολλά πράγματα τελωνειακά. Και από μας είναι κάτω από τους μισούς, είμαστε περίπου στα 50 με 55 άτομα.

Αυτό, λοιπόν, είναι ένα πρόβλημα το οποίο εμείς δεν το περιγράφουμε. Εμείς αυτό το πρόβλημα το αντιμετωπίζουμε, έχουμε συγκεκριμένο σχεδιασμό για το πώς θα ενισχύσουμε τις τελωνειακές και τις φορολογικές υπηρεσίες, για να μπορέσουμε να κάνουμε περισσότερους ελέγχους, διότι εμείς έχουμε την πολιτική βούληση και θα συγκρουστούμε με  τα φαινόμενα του λαθρεμπορίου, της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς.

Σε ό,τι αφορά δε τη σοβαρή παρατήρηση που ακούστηκε από αρκετούς για το ποια είναι τα αποτελέσματα, δεν θέλω να χαθεί χρόνος σήμερα. Θα κατατεθούν τα αποτελέσματα στο ζήτημα του λαθρεμπορίου καπνικών προϊόντων και του λαθρεμπορίου καυσίμων, όπου με ενέργειες κυρίως των υπαλλήλων και με σωστό συντονισμό από την πολιτική ηγεσία και την υπηρεσιακή ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών το 2015 και το 2016 σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, έχουμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα.

Ευχαριστώ, για τον χρόνο σας.

(2η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ)

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Ομιλεί εκτός μικροφώνου. 

ΣΑΒΒΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ (Εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας): Λέει, εντός ενός έτους;

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Στην παράγραφο 3 του άρθρου 1.

ΣΑΒΒΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ (Εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας): Ψηφίζουμε το άρθρο 1, με τις παρατηρήσεις που έχουμε πει.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε πρόεδρε.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους Εισηγητές των Κομμάτων και τους βουλευτές, γιατί με τις τοποθετήσεις τους έδειξαν ένα διαφορετικό πολιτικό ήθος, από αυτό που ζώ σε άλλες συζητήσεις νομοσχεδίων.

Δέχομαι την κριτική και τις απόψεις που ακούστηκαν, γιατί θεωρώ, ότι συζητάμε ένα θέμα που υπερβαίνει τα κομματικά όρια και τις όποιες αντιπαραθέσεις, όπως υπερβαίνει και τις ευθύνες που υπάρχουν, για όσα έχουν γίνει τόσα χρόνια σε αυτόν τον τομέα. Διότι, ο λόγος που χάνουμε δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο στη φοροδιαφυγή και το λαθρεμπόριο, είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων πολιτικών ευθυνών, από συγκεκριμένα πολιτικά πρόσωπα και από συγκεκριμένες πολιτικές. Καλό είναι κάποια στιγμή εδώ, εκτός από την κριτική που ακούμε και τη δεχόμαστε, διότι δεν είμαστε αλάθητοι, να ακούσουμε και μία αυτοκριτική, για το τι έγινε και θα καταθέσουμε στοιχεία για το τι κάναμε εμείς.

Εμείς, λοιπόν, θεωρούμε, ότι πρέπει σε αυτά τα θέματα της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, να υπάρχει μία συναίνεση και μία προσπάθεια για να ξεπεράσουμε αυτά τα ζητήματα, διότι εάν θα βάλουμε ιχνηλασιμότητα στα τσιγάρα δεν είναι «αριστερή ή δεξιά πολιτική», αλλά είναι μία λογική διαχείριση του πράγματος και έχει πολύ μεγάλη σημασία να διαχειρίζεσαι σωστά αυτά τα σημαντικά θέματα για να έχεις περισσότερα έσοδα.

Σε ό,τι αφορά όμως γενικότερα το νομοσχέδιο, θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση και θα σας αναφέρω, ότι θα απαντηθούν όλα τα ζητήματα που τέθηκαν.

Εγώ, θα ήθελα να πω, ότι σε ορισμένα από τα θέματα που τέθηκαν, με μια προσεκτική μελέτη του νομοσχεδίου και της Εισηγητικής Έκθεσης, υπάρχουν ήδη οι απαντήσεις.

Δεν αναφέρομαι στον τελευταίο ομιλητή, αλλά αναφέρομαι και σε άλλους ομιλητές: Για παράδειγμα, το θέμα των καθαριστριών. Υπάρχει μια κριτική για την διάταξη. Τι έπρεπε να κάνουμε, να τις απολύσουμε; Έπρεπε να φέρουμε τη διάταξη για να τακτοποιηθεί το συγκεκριμένο θέμα. Έπρεπε να πάμε σε απολύσεις;

Μακάρι να μπορούσαμε αυτή τη στιγμή τις τρεις διαφορετικές σχέσεις εργασίας που έχουν οι καθαρίστριες του Υπουργείου Οικονομικών, να τις κάναμε μία, δηλαδή, να είναι όλες μόνιμες, 8ώρες και με όλα τα δικαιώματά τους. Δεν έχουμε όμως τη δυνατότητα για να κάνουμε κάτι τέτοιο, προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα. Αυτό κάνει αυτή η διάταξη.

Για παράδειγμα, όσο αφορά την κριτική που δεχόμαστε για τα θέματα του Συντονιστικού Κέντρου, αν φέρναμε το Συντονιστικό Κέντρο χωρίς να υπάρχει αυτή η επιτροπή που θα συστήσει ο Πρωθυπουργός, θα δεχόμασταν μια κριτική (που θα ήταν σωστή πολιτική κριτική) ότι η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων μετατρέπεται σε ένα ανεξάρτητο σχήμα. Δεν θα έχει κανείς την πολιτική ευθύνη για να το ελέγχει; Αυτό κάνει αυτή η επιτροπή η οποία θα συσταθεί από τον Πρωθυπουργό. Θα ακούγαμε κριτική τότε ότι δεν ελέγχει κανείς το Συντονιστικό, ενώ ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση, η οποία πρέπει να απολογηθεί στη Βουλή, θα έχει την ευθύνη του ελέγχου του Συντονιστικού Κέντρου, με την έννοια όχι την καθημερινή για το ποιες πληροφορίες πήρες, που πήγες, τι έλεγχος έγινε κ.λπ., αλλά της πολιτικής ευθύνης. Μπορεί κάποιος να διαφωνήσει με αυτό το θέμα, όμως αυτά όλα θα απαντηθούν βήμα – βήμα.

Νιώθω μεγάλη χαρά σήμερα που καταθέτω και εισηγούμαι στη Βουλή το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, γιατί καθυστερήσαμε σίγουρα και έπρεπε να το κάνουμε νωρίτερα. Αυτό το νομοσχέδιο αντιμετωπίζει ένα τεράστιο ζήτημα, το λαθρεμπόριο καπνικών προϊόντων και θα πω πιο κάτω τι κάνουμε και για τα καύσιμα. Νιώθω χαρά, επίσης, γιατί θα σας παρουσιάσω σήμερα τα στοιχεία του εξαμήνου, γιατί υπάρχει μια μεγάλη παραπληροφόρηση από ορισμένα μέσα μαζικής ενημέρωσης και από ορισμένους δημοσιογράφους. Ορισμένοι δε από αυτούς τους δημοσιογράφους θέλουν να λέγονται και έγκριτοι και να ενημερώνουν και για ειδικά οικονομικά θέματα.

Θα καταθέσω, λοιπόν, στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, για να μοιραστεί σε όλους, την τελευταία ενημέρωση που έχουμε πάρει από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων με ημερομηνία 19/7 για τα στοιχεία του εξαμήνου, το οποίο δίνει και μια απάντηση σε όλα αυτά που ακούγονται για «κατάρρευσή των εσόδων», ότι «δεν πιάνουμε τους στόχους και το Φ.Π.Α», ότι «διαλύονται οι μηχανισμοί, τι κάνει το ΣΔΟΕ, τι κάνουν οι έλεγχοι» και όλη αυτήν την εικόνα που προσπαθούν κάποιοι να εμφανίσουν. Δυστυχώς για αυτούς, υπάρχουν τα νούμερα. Βεβαίως, ορισμένοι, όταν τα νούμερα δεν τους βολεύουν, ξεφεύγουν από αυτήν την επιχειρηματολογία και πηγαίνουν σε μια μεταφυσική επιχειρηματολογία, όμως υπάρχουν τα νούμερα, τα οποία αποδεικνύουν ότι τον Ιούλιο του 2016 σε σχέση με του 2015 και του 2014 – κρίνουμε τελείως διαφορετικές οικονομικά περιόδους μεταξύ τους – κατορθώσαμε και έχουμε μια πολύ καλή εισπραξιμότητα στα έσοδα, όχι προβλέψεις, αλλά τι μπήκε στο δημόσιο ταμείο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Αν πάμε στον πίνακα 5 των στοιχείων της ΓΓΔΕ – διότι εγώ εδώ δεν θα κάνω φθηνή λογιστική – και συγκρίνουμε τα έσοδα του εξαμήνου με τον στόχο του Προϋπολογισμού, θα δούμε ότι ήταν 21,475 δισ. ο στόχος και αυτά που μπήκαν στο δημόσιο ταμείο ήταν 22,429 δισ.. Μιλάμε για 954 εκατομμύρια ευρώ πάνω από το στόχο στο εξάμηνο. Αυτό δεν το λες αποτυχία, ούτε το λες ότι δεν πάνε καλά τα έσοδα, ούτε το λες ότι διαλύθηκαν οι μηχανισμοί. Κάπως αλλιώς πρέπει να το πεις. Είναι δύσκολο, αλλά αυτό δείχνει ότι το Υπουργείο Οικονομικών, σε μια δύσκολη πρωτοφανή περίοδο, με ύφεση, με ανεργία, με οικονομική κρίση και τα συγκεκριμένα προβλήματα, κατορθώνει και όχι μόνο πιάνει τους στόχους του Προϋπολογισμού στα έσοδα, αλλά πιάνει 954 εκατ. πάνω από τον στόχο. Τα προσωρινά στοιχεία έλεγαν 930 και 954 είναι τα οριστικά.

Θα μας ρωτήσει κάποιος αν κάνουμε «παιχνίδι» με τις επιστροφές. Όχι. Ο στόχος των επιστροφών στο εξάμηνο ήταν 1,292 και αυτό που επεστράφη ήταν 1,472, δηλαδή 180 εκατ. πάνω από το στόχο του Προϋπολογισμού, ακριβώς επειδή εμείς δεν κάνουμε το φτηνό κόλπο που γινόταν στο παρελθόν, δηλαδή να πηγαίνουμε και να δίνουμε υπόγεια εντολές και να λέμε «κράτησε τις επιστροφές πιο πίσω» για να εξυπηρετήσουμε διάφορα ζητήματα.

Πάμε τώρα στον άλλο μεγάλο μύθο της εποχής, σε σχέση με τα ληξιπρόθεσμα, όπου θα καταθέσω και εκεί έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων για τα ληξιπρόθεσμα του εξαμήνου, που φαίνεται με σαφήνεια μήνα – μήνα το τι γίνεται με τα ληξιπρόθεσμα έσοδα, τι έγινε το 2013, το 2014 και το 2015, όπου φαίνεται σαφέστατα τι έχει γίνει με τα ληξιπρόθεσμα τα 4 αυτά χρόνια. Συγκρίνουμε επίτηδες τα χρόνια αυτά, για να μπορεί να καταλάβει ο πολίτης που μας ακούει, ακριβώς την κατάσταση.

Αν πάρουμε το πόσο αυξάνονται τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το δημόσιο, μήνα μήνα και μακάρι να ήταν εδώ κάποιοι από αυτούς που λένε δελτία ειδήσεων και βγάζουν το 1,2 δισεκατομμύρια, παραπάνω τα ληξιπρόθεσμα, για να απολογηθούν για τα ψέματα που λένε.

Αν πάρουμε και συγκρίνουμε πόσο αυξάνονται τα ληξιπρόθεσμα, μήνα μήνα και τα αθροίσουμε, θα δούμε ότι το 2013 είχαμε 7,4 δις, το 2014, τη χρονιά του success story, έχουμε 58% αύξηση και πάμε στα 11,7 δις, το 2015, ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α και οι ΑΝ.ΕΛΛ., που έκαναν όλα αυτά τα προβλήματα, κατορθώνει και μειώνει το ποσοστό κατά 5,53%, δεν το αυξάνει σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, όπως έγινε μεταξύ 2013 και 2014, το μειώνει κατά 5,53% και αν έρθουμε στο 2016 και συγκρίνουμε στο εξάμηνο, θα δούμε ότι στο εξάμηνο, η μηνιαία αύξηση των ληξιπρόθεσμων το 2013 ήταν 3,68 δις, το 2014 ήταν 5, 58 δις, το 2015 ήταν 4,7 δις και το 2016, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, είναι 3,35 δις.

Αν πάρουμε και δούμε τα ληξιπρόθεσμα, μήνα μήνα, διότι κάποιος που δεν ξέρει, θα πει «μα, εδώ είχατε τον Μάιο 791 εκατομμύρια». Αν πάρει και δει τι είναι αυτά τα 791 εκατομμύρια, θα δει ότι ήταν για παράδειγμα, περίπου 290 εκατομμύρια από εταιρεία που έχει σχέση με σιδηροδρομικές μεταφορές. Άρα, δεν έχει σχέση με επιχείρηση του ιδιωτικού τομέα, αλλά αντιλαμβάνεστε όλοι τι σημαίνει. Επίσης, έχει από μεγάλη επιχείρηση γαλακτοκομικών προϊόντων και από άλλες τέτοιες επιχειρήσεις. Άρα, 414 εκατομμύρια από αυτά, είναι από τέτοιες επιχειρήσεις.

Αν πάμε ένα μήνα πίσω, τον Απρίλιο, θα δούμε ότι είχαμε 830 εκατομμύρια ληξιπρόθεσμα και θα πει κάποιος «μα, 830 εκατομμύρια;». Αν τα μελετήσει, όμως, θα δει ότι 524 από τα 830 εκατομμύρια ήταν από επιστροφή κρατικών ενισχύσεων. Έπρεπε να επιστραφούν επιχορηγήσεις στην Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων, από συγκεκριμένη επιχείρηση που έχει σχέση με ναυπηγεία.

Άρα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είμαι χαρούμενος σήμερα, εκτός από το ότι φέρνουμε το νομοσχέδιο στη Βουλή, γιατί τα στοιχεία τα οποία εμφανίσαμε σήμερα και περιμένω να ακούσω τις διαφορετικές κριτικές και αύριο, στην Ολομέλεια, δείχνουν ότι στο πρώτο εξάμηνο του έτους, το Υπουργείο Οικονομικών, παρά το ότι είναι μπροστά σε μια πρωτοφανή κρίση, μπροστά σε μια πρωτοφανή κατάσταση σε σχέση με την κατάσταση στην αγορά και τα εισοδήματα των πολιτών, κατορθώνει και πετυχαίνει και τους στόχους του προϋπολογισμού.

 Άρα, αυτοί οι φόβοι που υπήρχαν για κόφτες, καταστροφές, λοιμούς και  καταποντισμούς, δεν ισχύουν.

Είμαι, δε, χαρούμενος σήμερα και για ένα τρίτο λόγο. Επίτρεψέ μου, Πρόεδρε και μια προσωπική αναφορά. Σήμερα κλείνω ένα χρόνο από την ανάληψη των καθηκόντων μου, στο Υπουργείο Οικονομικών. Ένας χρόνος με αγωνίες, πολλή δουλειά, πολύ κοινοβουλευτική δράση (γιατί είχε πολλή δράση αυτό το Υπουργείο στα θέματα της φορολογίας και των τελωνείων, αυτό το διάστημα). Βεβαίως, με πολλές καθυστερήσεις, πολλές αυταπάτες, τρεις ορκωμοσίες (τρεις φορές ορκίστηκα μέσα σ’ ένα χρόνο) αλλά με την υπόσχεση ότι θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν, με συλλογικότητα και κάθε δυνατή συνεργασία με τους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών, τους οποίους θέλω να ευχαριστήσω, γιατί σε αυτούς οφείλονται αυτά τα αποτελέσματα, στο να συνεχίσουμε και να πετύχουμε τους στόχους του προϋπολογισμού και να βγάλουμε τη χώρα από την εποπτεία.

Το νομοσχέδιο αυτό έχει σχέση με την ενσωμάτωση οδηγιών για τα θέματα λαθρεμπορίου καπνικών. Ένα τμήμα της οδηγίας ενσωματώνεται σε αυτό το νομοσχέδιο και ένα άλλο, που αφορά τα θέματα υγείας, σε άλλο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας, το οποίο έχει κατατεθεί.

Αυτά δεν είναι τα μοναδικά που κάνουμε στον τομέα των καπνικών. Θα καταθέσουμε πλήρη στοιχεία στην Ολομέλεια, για το τι έχει γίνει όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα και στο λαθρεμπόριο καπνικών και στο λαθρεμπόριο καυσίμων, που για πρώτη φορά το 2015, σε σχέση με το 2014, είχαμε καλύτερα αποτελέσματα.

Το νομοσχέδιο αυτό είναι μέρος ενός συνολικού σχεδιασμού, δεν είναι τα πάντα που κάνουμε για τα θέματα του λαθρεμπορίου καπνικών. Είναι ένας συνολικός σχεδιασμός ο οποίος προχωρά βήμα βήμα, μερικές φορές, χωρίς τυμπανοκρουσίες, όπως οι αλλαγές που πάμε να κάνουμε στον τομέα των ταινιών που έχουν πάνω τα τσιγάρα και θα τις χρησιμοποιήσουμε και σε άλλα είδη, διότι καταλαβαίνουμε, πολύ καλά, το τι γινόταν εκεί. Έχουμε πλήρη πληροφόρηση και μόλις ολοκληρωθεί η έρευνα, θα κατατεθούν τα στοιχεία εδώ.

Και τέλος, πάμε να εισαγάγουμε τη διαδικασία της ιχνηλασιμότητας. Δηλαδή σε συνεργασία με την Ε.Ε., με δημόσιο και ευρωπαϊκό διαγωνισμό -γιατί ακούσαμε και αυτή την κριτική- δεν θα βγάλει μια Απόφαση ο Υπουργός Οικονομικών και θα πάει να δώσει εκατομμύρια σε μια συγκεκριμένη εταιρεία ,για να κάνει κάτι τέτοιο, – για όνομα του θεού- θα γίνει ευρωπαϊκός διαγωνισμός με προδιαγραφές και θα βάλουμε μέσα συστήματα ιχνηλασιμότητας, έτσι ώστε να μπορούμε να ελέγχουμε, ακόμα και από απόσταση, χωρίς να είμαστε κοντά στο κουτί από τα τσιγάρα. Θα μπορούμε δηλαδή, έξω από ένα κατάστημα πώλησης ή έξω από ένα φορτηγό με ειδικά μηχανήματα να ελέγχουμε, αν τα τσιγάρα που έχει μέσα είναι από συγκεκριμένη εταιρεία, για ποιο  φορτίο ήταν, για που προοριζόταν, αν δηλαδή βρέθηκαν στη Λαμία,  ενώ είχαν φορτωθεί για να πάνε στο εξωτερικό ή οπουδήποτε αλλού.

Αυτά εδώ θα μας δώσουν τη δυνατότητα να χτυπήσουμε το λαθρεμπόριο στα λεγόμενα, νόμιμα τσιγάρα, δεν θα μπορέσουμε να το κάνουμε αυτό, βεβαίως με την ιχνηλασιμότητα, στα «μαϊμού» τσιγάρα, τα οποία δεν θα έχουν τέτοια συστήματα και δεν θα μπορέσουμε, να τα αντιμετωπίσουμε με αυτό τον τρόπο.

Ο συνολικός σχεδιασμός που κάνουμε στο Υπουργείο Οικονομικών θα αντιμετωπίσει και αυτά τα προβλήματα και τα ζητήματα λαθρεμπορίου καυσίμων και τα ζητήματα φοροδιαφυγής. Έχουμε ήδη αρκετά αποτελέσματα και με τη συνεργασία και την προσπάθεια που κάνουμε, θα έχουμε πολύ περισσότερα.

Ευχαριστώ, για τον χρόνο σας.