Ο Τρ. Αλεξιάδης για την κλήση στον Π. Πολάκη

Με παρέμβασή του σε συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής, ο Τρύφων Αλεξιάδης κάλεσε τη Βουλή να απαιτήσει πειθαρχικό έλεγχο για την πρωτοφανή ενέργεια επίδοσης κλήσης σε βουλευτή του ελληνικού κοινοβουλίου.

Ο Τρ. Αλεξιάδης χαρακτήρισε το γεγονός ως προσβλητικό για το κύρος της Βουλής και σημαντικό ζήτημα για τη λειτουργία της Δημοκρατίας και της τήρησης του Συντάγματος.

«Δεν διεκδικούμε ως βουλευτές ούτε το ακαταδίωκτο, ούτε κάποια ιδιαίτερη μεταχείριση, παρά ζητούμε να τηρηθεί «ο νόμος και η τάξη» που παραβιάστηκε στο πρόσωπο του αγαπημένου φίλου και συντρόφου βουλευτή Παύλου Πολάκη» τόνισε και προέτρεψε τη Βουλή να ζητήσει τον πειθαρχικό έλεγχο του δημοσίου υπαλλήλου που παρανομώντας και παραβιάζοντας το Σύνταγμα παρενέβη απροκάλυπτα στη λειτουργία της Βουλής, ενώ παράλληλα παρέσυρε και άλλους δημόσιους υπαλλήλους σε παρανομία.

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΩΣ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΉ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ: α) Επεξεργασία και έγκριση του Σχεδίου Προϋπολογισμού Δαπανών της Βουλής, οικονομικού έτους 2022. β) Έγκριση του Απολογισμού Δαπανών της Βουλής, οικονομικού έτους 2020 και του παραρτήματος αυτού (Απολογισμός 2020 των πεπραγμένων του Ιδρύματος της Βουλής για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία).

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Εισηγητής της Μειοψηφίας): Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

 Είναι η πρώτη φορά, νομίζω, που ανεβαίνετε στο Βήμα μετά από ένα σημαντικό πολιτικό γεγονός που έγινε, με την επίδοση κλήσης σε Βουλευτή του Ελληνικού Κοινοβουλίου, στον κύριο Παύλο Πολάκη. Και θα ήθελα, κύριε Πρόεδρε, και να τοποθετείται σ’ αυτό το ζήτημα-δεν ξέρω αν το έχετε κάνει ήδη εγώ δεν είχα αυτήν  την ενημέρωση και κυρίως, να μας ενημερώσετε αν για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα για θέμα δημοκρατίας και τήρησης του συντάγματος, η Βουλή θα ζητήσει τον πειθαρχικό έλεγχο του δημοσίου υπαλλήλου που έχει παρέμβει στη λειτουργία της Βουλής, έχει παραβιάσει το σύνταγμα,  έχει παρανομήσει με πάρα πολλούς τρόπους και έχει παρασύρει και άλλους δημοσίους υπαλλήλους σε παρανομία- αυτό βεβαίως, θα το εξετάσει ο πειθαρχικός έλεγχος- και έχει, κυρίως, προσβάλει το κύρος της Βουλής! Δεν μπορεί να συζητάμε εδώ τον Απολογισμό ή τον Προϋπολογισμό της Βουλής και να μην υπάρχει μία αναφορά σε ένα γεγονός που προσβάλλει το κύρος της Βουλής, το κύρος του κάθε Βουλευτή αλλά και το δικό σας, και γενικά, τη λειτουργία της δημοκρατίας.

Θα ήθελα, λοιπόν, όταν πάρετε το λόγο μετά ή και τώρα αν θέλετε, να πάρετε μια σαφή θέση, κυρίως στο αν η Βουλή θα ζητήσει τον πειθαρχικό έλεγχο του συγκεκριμένου υπαλλήλου. Δεν διεκδικούμε ως Βουλευτές ούτε το ακαταδίωκτο, ούτε κάποια ιδιαίτερη μεταχείριση. Ζητούμε να τηρηθεί ο νόμος και η τάξη και το ότι παραβιάστηκε στο πρόσωπο του αγαπημένου φίλου και συντρόφου του Βουλευτή Παύλου Πολάκη, δεν μπορεί να είναι κάτι το οποίο θα μας αφήσει αδιάφορους, δεν μπορεί κάποιοι να κρύβονται πίσω από «ναι μεν αλλά» ή δικαιολογίες.

Σε ό,τι αφορά το ζήτημα της σημερινής συνεδρίασης. Ξεκινάω από την 3η παράγραφο του βιβλίου που μας δώσατε, που ξεκινούν οι 250 σελίδες, περίπου, που θεωρώ ότι είναι η επιτομή και η σύντμηση αυτού που συζητάμε…

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝ. ΤΑΣΟΥΛΑΣ (Πρόεδρος της Βουλής- Προεδρεύων της Επιτροπής): Σε ποια σελίδα;

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Εισηγητής της Μειοψηφίας): Στη σελίδα 9.  Και μια και είπατε για σελίδα, σας προτείνω του χρόνου, κύριε Πρόεδρε, αυτά που θα μας δοθούν να έχουν ενιαία αρίθμηση. Γιατί υπάρχουν ορισμένα τεύχη τα οποία δεν έχουν καθόλου αρίθμηση αλλά και δεν βοηθάει τη δουλειά μας, το να υπάρχει ξεχωριστή αρίθμηση σε κάθε Τεύχος. Προτείνω του χρόνου να έχει διαφορετική αρίθμηση.

 Έρχομαι, όμως, στην ουσία. Συμφωνώ απολύτως, με αυτό το οποίο εσείς σαν Πρόεδρος της Βουλής λέτε στην Εισηγητική Έκθεση στη 3η παράγραφο, ότι ο Προϋπολογισμός της Βουλής για το έτος 2022 έχει ως θεμελιώδη στόχο την αποτελεσματικότερη και διαφανέστερη λειτουργία της Βουλής και τα λοιπά. Στέκομαι στο διαφανέστερη, κύριε Πρόεδρε, το οποίο νομίζω ότι είναι κοινός τόπος όλων. Επ’ αυτού αναφέρθηκα πέρυσι και δυστυχώς δεν πήρα πειστικές απαντήσεις. Δεν εννοώ εσάς προσωπικά, δεν είναι προσωπική αντιπαράθεση και σέβομαι και το πρόσωπο και κυρίως τον θεσμό. Είναι μία αντιπαράθεση με μία λειτουργία και αλίμονο αν υπάρξει από οποιονδήποτε βουλευτή ή υπηρεσιακό παράγοντα ή κάποιον άλλον, μια λογική ότι «έτσι τα βρήκαμε και έτσι θα πάμε». Αν ήταν έτσι τα πράγματα εδώ θα έπαιζε κάποιος πρίγκιπας ή κάποια πριγκίπισσα με τις κούκλες της και δεν θα είχαμε Ελληνική Βουλή, θα ήταν ακόμα ανάκτορο.

Θέλω, λοιπόν, μια σαφέστατη απάντηση, από εσάς ή από οποιονδήποτε άλλον έχει τη δυνατότητα να απαντήσει, για ποιο λόγο δεν τηρούμε στοιχειώδεις κανόνες διαφάνειας, σε σχέση με τη λειτουργία αυτής της Επιτροπής. Αναφέρομαι συγκεκριμένα. Πρώτα από όλα μας δόθηκε την Πέμπτη 11.11 όλο το σετ με τα διάφορα στοιχεία, είναι πάνω από 250 σελίδες σε έντυπη μορφή, και κληθήκαμε για συνεδρίαση τη Δευτέρα 15.11. Βεβαίως, είμαστε καλύτερα από πέρυσι μιας και μας είχαν δοθεί τότε Παρασκευή και πηγαίναμε για συνεδρίαση Δευτέρα, αλλά δεν βοηθάει τη διαφάνεια και τη δική μας ενημέρωση και το δικό μας έλεγχο και το διάλογο το δημοκρατικό που είναι αναγκαίος. Διότι, πιστεύω, κανένας δεν έχει να κρύψει τίποτα και δεν βοηθάει αυτή η διαδικασία του σύντομου χρόνου.

Επίσης, δεν βοηθάει και δεν ενισχύει τη διαφάνεια αυτό που φοβάμαι ότι γίνεται αυτή τη στιγμή, το να μην μεταδίδει το Κανάλι της Βουλής αυτή τη συνεδρίαση. Αν τη μεταδίδει, παράκληση να με διακόψει κάποιος να με ενημερώσει, γιατί η εικόνα που έχω εγώ από συνεργάτες μου είναι ότι δεν μεταδίδει το Κανάλι της Βουλής αυτή τη συνεδρίαση.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝ. ΤΑΣΟΥΛΑΣ (Πρόεδρος της Βουλής – Προεδρεύων της Επιτροπής): Να σας πω την αλήθεια δεν το ξέρω αυτό, αλλά αύριο που έχουμε την ψήφιση στην Ολομέλεια το μεταδίδει. Δεν είναι η προεργασία, αλλά είναι η κατεξοχήν διαδικασία. Αύριο στην Ολομέλεια θα το μεταδώσει. Δεν το ξέρω να σας πω την αλήθεια, αλλά τώρα μόλις με ενημέρωσαν ότι δεν μεταδίδεται.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Εισηγητής της Μειοψηφίας): Το έθεσα και πέρυσι. Για μένα είναι θέμα διαφάνειας και επειδή δεν θέλω να δώσω σε κανέναν με κάποια χρυσαυγίτικη λογική ή κάποια λογική γενίκευσης ότι αυτοί στη Βουλή κάτι έχουν να κρύψουν, θεωρώ ότι αυτό πρέπει να το αντιμετωπίσουμε από εδώ και πέρα και να αναρτούμε στο site της Βουλής τα στοιχεία αυτά. Δεν καταλαβαίνω γιατί να έρχονται σε κλειστό φάκελο σαν να είναι κάποιο μυστικό. Δεν έχουμε να κρύψουμε τίποτα. Λειτουργούμε με πλήρη διαφάνεια.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝ. ΤΑΣΟΥΛΑΣ (Πρόεδρος της Βουλής – Προεδρεύων της Επιτροπής): Αύριο αυτό θα μεταδοθεί στην Ολομέλεια, πάντως.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Εισηγητής της Μειοψηφίας): Αλίμονο εάν δεν γινόταν και αυτό. Το θεωρώ, λοιπόν, αυτονόητο από εδώ και πέρα αυτό να αντιμετωπιστεί, να μας έχει ο θεός καλά να είμαστε και του χρόνου εδώ να το συζητήσουμε, και να μην ξανά επαναληφθεί αυτό το γεγονός.

Όπως, επίσης, δεν νομίζω ότι μπορεί να βρεθεί κάποιο επιχείρημα στο να μας παραδίδονται έντυπα χαρτιά. Αφήνω στην άκρη την οικολογική συνείδηση που πρέπει να μας διατρέχει όλους και την εξοικονόμηση δαπανών από τόσα πολλά χαρτιά που κυκλοφορούν και μια σειρά από άλλα ζητήματα. Αλλά να μας παραδίδεται ένας τόμος που είναι αποτέλεσμα μιας πολύ καλής ψηφιακής δουλειάς – και τους συγχαίρω γιατί έχω γνώση και ισολογισμών και φορολογικών ελέγχων και όλων αυτών των καταστάσεων – που έκαναν οι υπηρεσίες της Βουλής. Έγινε ψηφιακά μια δουλειά και μετά εκτυπώθηκε αυτό το αντικείμενο της δουλειάς και μας δόθηκε τυπωμένο! Δεν υπάρχει λογική εξήγηση σε αυτό. Ας αντιμετωπιστεί επιτέλους. Μπορεί να ακούγεται κοινότυπο, αλλά το έθεσα και πέρυσι και δυστυχώς δεν έγινε. Άρα, λοιπόν, να έχουμε σε ψηφιακή μορφή όλα αυτά τα στοιχεία και δεν χρειάζεται να έχουμε τίποτα στο έντυπο και να προχωρήσουμε στην όλη διαδικασία.

Θέλω, επίσης να θέσω, το ξαναλέω όχι στο πρόσωπο αλλά στο θεσμό και στην λειτουργία της Βουλής, μία μεγάλη αντίφαση.

Εμείς ως Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ βεβαίως και ψηφίζουμε τα συγκεκριμένα και το ένα και το άλλο και ο κ. Ζαχαριάδης και εγώ, αλλά κοιτάξτε ποια είναι η μεγάλη αντίφαση. Ο διοικητικός απολογισμός της Βουλής, όπως θα γινόταν σε οποιοδήποτε φορέα του δημοσίου ή σε μια ιδιωτική εταιρεία και τα λοιπά δεν έχει συζητηθεί πουθενά.  Ψηφίζουμε τον οικονομικό απολογισμό ο οποίος στην ουσία έχει από πίσω του ένα διοικητικό απολογισμό. Δηλαδή, θα έπρεπε να έχουν συζητηθεί όλα αυτά τα ποσά τα οποία πολύ σωστά λέτε στη σελίδα 10 και 11 με πρωτοβουλία του Προέδρου έγινε αυτό και αυτό, η Βουλή των Ελλήνων στο πλαίσιο εφαρμογής, επιπρόσθετα στο πλαίσιο ενεργειακής αναβάθμισης, στο στάδιο μελέτης και τα λοιπά. Όλα αυτά τα πολλά τα οποία λέτε στη σελίδα 10 και 11, αλλά και τα υπόλοιπα, είναι κάτι το οποίο έπρεπε να έχει συζητηθεί είτε σε αυτή την επιτροπή είτε σε κάποιο άλλο όργανο και όχι να μας φέρνετε σε δύσκολη θέση μέσω του οικονομικού απολογισμού να εγκρίνουμε και τον διοικητικό απολογισμό.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝ. ΤΑΣΟΥΛΑΣ(Πρόεδρος της Βουλής – Προεδρεύων της Επιτροπής):Υπάρχει διοικητική ταξινόμηση και αυτή έχει τη δική της οικονομική εν συνεχεία ταξινόμηση. Αν δείτε τη σελίδα 22 υπάρχει διοικητική ταξινόμηση.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Εισηγητής Μειοψηφίας): Τα έχω δει κύριε Πρόεδρε. Αυτό που θέλω να θέσω είναι -και θα ήθελα να ολοκληρώσω και μετά να έχετε την ευγενή καλοσύνη να μου απαντήσετε- πώς θα λειτουργήσουμε. Εγώ κάνω τις παρατηρήσεις αυτές για να πάμε σε μια καλύτερη λειτουργία της Βουλής. Δεν το κάνω ούτε για να δημιουργήσω κάποιο ζήτημα ούτε για οποιοδήποτε άλλο λόγο. Θεωρώ, λοιπόν, ότι όλα αυτά τα οποία αναφέρονται έπρεπε να έχουν συζητηθεί είτε εδώ είτε κάπου αλλού, να έχουν αποφασιστεί δημοκρατικά και να ερχόμαστε εμείς μετά και να εγκρίνουμε τον οικονομικό απολογισμό μιας διοικητικής πράξης που έχει αποφασιστεί κάπου.

Θα μου πείτε, δηλαδή πες ένα παράδειγμα. Θα σας πω, κύριε Πρόεδρε, επειδή πολύ σωστά στην τρίτη παράγραφο της εισαγωγής της Ειδικής Έκθεσης λέμε για την αποτελεσματικότερη λειτουργία της Βουλής. Θα σας πω για το έργο των Βουλευτών. Οι Βουλευτές Αθηνών δεν έχουμε καν γραφείο. Δεν έχουμε καν γραφείο και όλοι οι Βουλευτές, ακόμα και αυτοί που είναι της Περιφέρειας -και έχουν κάποιο γραφείο σε άλλο κτίριο της Βουλής- δεν έχουν στο χώρο της Βουλής ένα απλό ερμάριο όπως έχουν στα σχολεία, στα λύκεια ή οπουδήποτε αλλού. Ένα απλό ερμάριο να βάζουμε τον υπολογιστή μας, στην τσάντα μας και τα χαρτιά μας. Δεν υπάρχει αυτή η στοιχειώδης πρόβλεψη. Αντίθετα, αν κάποιος κάνει μια βόλτα στη Βουλή βλέπει μια σειρά από γραφεία, τα οποία είναι σε πρώην Προέδρους, Αντιπροέδρους και διάφορες άλλες ιδιότητες που εάν κριθεί από κάποιο όργανο της Βουλής ότι πρέπει να στεγαστούν, βεβαίως και να στεγαστούν σε κάποιο άλλο κτίριο, αλλά να αξιοποιηθούν οι χώροι της Βουλής για τους Βουλευτές. Είναι ένα απλό παράδειγμα, δεν είναι το μέγιστο παράδειγμα. Είναι ένα απλό παράδειγμα του πώς θα μπορούσαμε να δούμε μία άλλη λειτουργία αξιοποίησης χώρων-λειτουργίας της Βουλής σε αυτά τα ζητήματα για να μην έχουμε αυτού του είδους τα προβλήματα και να έχουμε μια καλύτερη λειτουργία.

Θεωρώ, ότι καλό θα ήταν πριν από τη σημερινή συζήτηση να έχει προηγηθεί με πρωτοβουλία της ίδιας της Επιτροπής μία συζήτηση έξω από την τυπική λειτουργία της συνεδρίασης της Επιτροπής πιθανά ανά θέμα από τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες και να έχουμε μια πλήρη εικόνα και όχι να ερχόμαστε μέσα στην Επιτροπή και αφού έχουν αποτυπωθεί όλα αυτά. Αυτό θα μας βοηθούσε πάρα πολύ στο να έχουμε καλύτερη εικόνα, καλύτερη ενημέρωση. Εξάλλου, η υποχρέωση ενημέρωσης -και όχι μόνο των μελών της Επιτροπής- προκύπτει από ότι είδα και από το Άρθρο 47, Παράγραφος 2 του Κανονισμού της Βουλής -αν κάνω λάθος, έχετε μεγαλύτερη βουλευτική πείρα, παράκληση να διορθωθώ-σύμφωνα με το οποίο «Η Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής:

Α. Παρακολουθεί την πορεία των δαπανών της Βουλής και υποβάλλει κάθε τρίμηνο σχετική έκθεση στο Πρόεδρο της Βουλής. Αυτό δεν το έχουμε κάνει. Από την περσινή συνεδρίαση ξαναμαζευόμαστε φέτος.

Β. Υποβάλει προτάσεις στον Προέδρο της Βουλής για την ενέργεια ή την περιστολή συγκεκριμένων δαπανών. Ούτε αυτό το κάναμε και θα μπορούσαμε με καλόπιστο στο διάλογο να έχουμε συζητήσει και να έχουμε συμβάλει κι εμείς.

Γ. Επεξεργάζεται – εξετάζει υπό την Προεδρία, ειδικά στην περίπτωση αυτή του Προέδρου της Βουλής, τον προϋπολογισμό, τον ισολογισμό και απολογισμό και συντάσσει τις κατά το άρθρο 120 εκθέσεις.

Άρα, λοιπόν, αυτό που ζητάμε είναι μια καλύτερη λειτουργία της Επιτροπής, που να εξασφαλίζει την καλύτερη λειτουργία της Βουλής, τον δημοκρατικό διάλογο, την πλήρη διαφάνεια και το να μην υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα.

Πιο συγκεκριμένα επίσης, θέλω να καταθέσω ορισμένες σκέψεις – προτάσεις. Στην έκθεση ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί των δαπανών και υποχρεώσεων του Ιδρύματος της Βουλής. Εκεί χρειάζεται μία διευκρίνιση, γιατί δεν είναι σελιδοποιημένα τα κείμενα ώστε να δώσω τον ακριβή αριθμό της σελίδας. Παρατηρείται μία απορρόφηση 467.000 ευρώ για πληρωμές σε εργαζόμενους που οφείλεται στο γεγονός, ότι για το προσωπικό υπολογίστηκαν οι οργανικές θέσεις 55 αντί των 34 που υπηρετούν. Στο φετινό προϋπολογισμό 22, προϋπολογίζει των ποσοστό των 1.333.000 ευρώ. Δηλαδή, ξανά στη λογική, ότι θα καλυφθούν και οι 55 οργανικές θέσεις. Υπάρχει κάποιο σχέδιο προσλήψεων με ειδικότητες και διαδικασία επιλογής ή σε μία εποχή που είναι ούτως η άλλως προεκλογική – σε 18 μήνες περίπου έχουμε εκλογές – θα έχουμε πράγματα τα οποία θα μας θα στεναχωρήσουν και θα μας οδηγήσουν τριβές; Παράκληση, μετά να υπάρχει μία απάντηση.

Επίσης, σε σχέση με τη χρηματοδότηση του Ιδρύματος. Η Βουλή χρηματοδότησε το Ίδρυμα το τέλος του 19, με 4.000.000 ευρώ για εκδηλώσεις – δράσεις, για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση. Από τα χρήματα αυτά, από ότι είδα, δεν δαπανήθηκαν αυτά τα οποία είχαν προβλεφθεί ή δεν δαπανήθηκε ένα μεγάλο ποσό. Θα ήθελα εδώ μία διευκρίνιση, μία απάντηση, γιατί βλέπω ότι υπάρχει μια μεγάλη αντίφαση. Εάν έχουν γίνει και άλλες δράσεις μικρότερου ή μεγαλύτερου βεληνεκούς από το Ίδρυμα, εκτός από την έκθεση «Αντικρίζοντας την Ελευθέρια» και εάν πληρώθηκαν από τον προϋπολογισμό της Βουλής.

Επίσης, κάποιες επιμέρους παρατηρήσεις στον προϋπολογισμό της Βουλής. Στον αναλυτικό λογαριασμό εξόδων. Θα πω τώρα τον αριθμό, αλλά δεν νομίζω ότι θα βοηθήσει. Λέει βασικός μισθός ειδικού μισθολογίου ιατρών σελίδα 12, υπάρχει μία αύξηση 4.000 ευρώ λόγω μισθολογικής εξέλιξης και σε έναν άλλο λογαριασμό αποζημίωση για υπερωριακή απασχόληση λοιπών ειδικών μισθολογίων. Υπάρχει αύξηση δηλαδή 92 χιλιάδων ευρώ παραπέμποντας στην ίδια αιτιολογία με το προηγούμενο ΑΛΕ. Πώς είναι δυνατόν η αύξηση λόγω μισθολογικής ωρίμανσης να είναι 4.000 ευρώ και αύξηση των υπερωριών για τον ίδιο λόγο να είναι 92.000 ευρώ; Πιθανόν δεν έχω καταλάβει κάτι εγώ.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝ. ΤΑΣΟΥΛΑΣ (Πρόεδρος της Βουλής – Προεδρεύων της Επιτροπής): Αυτή η αύξηση που είναι; Στο Ιατρείο της Βουλής είπατε;

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Εισηγητής της Μειοψηφίας): Είναι στον αναλυτικό λογαριασμό εξόδων. Μπορώ να πω τον αριθμό, 21.20.10.10.0.2. Στη σελίδα 12 νομίζω είναι αυτό που είναι οι 4.000. Και πιο κάτω υπάρχει η αύξηση 92.000.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝ. ΤΑΣΟΥΛΑΣ (Πρόεδρος της Βουλής – Προεδρεύων της Επιτροπής): Εντάξει.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Εισηγητής της Μειοψηφίας): Επίσης, σε σχέση με τα θέματα του προϋπολογισμού και που αφορούν το προσωπικό. Στον προϋπολογισμό δεν είναι διακριτά τα μεγέθη που αφορούν τις μισθολογικές ωριμάνσεις και αυτά που θα κατευθυνθούν στην κάλυψη αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό. Θα μπορούσαμε δηλαδή, να έχουμε σαν Επιτροπή, ενημέρωση για τις ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό με την επιβάρυνση που προκαλούν στον προϋπολογισμό της Βουλής, όπως εξάλλου προβλέπεται στις διατάξεις του άρθρου 80 του μέρους β΄ του Κανονισμού της Βουλής.

Επίσης, προκύπτει ένας σημαντικός αριθμός εργαζομένων διαχρονικά που απασχολούνται με σύμβαση ορισμένου χρόνου και αποδοχές σημαντικά χαμηλότερες από τους μόνιμους και ΙΔΑΧ καλύπτοντας πάγιες ανάγκες της Βουλής. Θα ήθελα πέραν της διερεύνησης και δυνατότητας μετατροπής των συμβάσεων τους σε αορίστου χρόνου, να προτείνω όπως έκανα και πέρυσι, τη μελέτη δυνατότητας μισθολογικής εξομοίωσης. Όπως έχει κάνει η βουλή για εργαζόμενους σε άλλα υπουργεία στο θέμα της μισθολογικής εξομοίωσης.

Πολύ σωστά το νομοθετεί αυτό η Βουλή για συγκεκριμένα Υπουργεία. Νομίζω ότι πρέπει αυτό να λυθεί κάποτε και εδώ με τους μόνιμους και ΙΔΟΧ ιδίων προσόντων με την αξιοποίηση πάντα μέρος μέρους των κονδυλίων που προανέφερα. Το κλασικό θέμα το οποίο είχαμε θέσει και πέρυσι για μετατροπή των συμβάσεων σε αορίστου χρόνου και την μισθολογική εξομοίωση.

Θέλω πάλι να κλείσω όπως και πέρυσι, όχι λόγω συνδικαλιστικής προϋπηρεσίας αλλά λόγω πολιτικής υποχρέωσης, εκφράζοντας τις ευχαριστίες και τα συγχαρητήριά μου στο προσωπικό της Βουλής το οποίο ανταποκρίνεται στο πολύ δύσκολο έργο της Βουλής, στις υπερβολές ορισμένες φορές ωραρίων, Κανονισμού, τυπολατρίας και σε όλη αυτήν τη διαδικασία. Ειδικά στο θέμα της απομαγνητοφώνησης και της παρουσίασης των κειμένων, εκτός από τα συγχαρητήριά μου για την ταχύτητά τους και την αποτελεσματικότητά τους θέλω να τους δώσω και συγχαρητήρια για την υπομονή που έχουν να ακούν πολλές φορές υπερβολές και πράγματα τα οποία ο κοινός νους δεν είναι εύκολο να τα ακούσει.

Αυτά, κύριε Πρόεδρε, περιμένω τις απαντήσεις δικές σας και οποιουδήποτε άλλου και εύχομαι αυτά που είπα φέτος να μην αναγκαστώ να τα ξαναπώ του χρόνου.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝ. ΤΑΣΟΥΛΑΣ (Πρόεδρος της Βουλής – Προεδρεύων της Επιτροπής):  Πρώτον, το θέμα του κ . Πολάκη δεν είναι θέμα της σημερινής συνεδρίασης. Οφείλω, όμως, να σας πω, γιατί η επικαιρότητα είναι κάτι το οποίο μας αφορά, ότι όταν προχθές η κυρία Γεροβασίλη με ενημέρωσε  και σχετικά άμεσα γιατί ήταν Σαββατοκύριακο μετά από έρευνα της εξήγησα ότι δεν υπάρχει τέτοια δικογραφία στη Βουλή και δεύτερον ,της εξήγησα έπειτα από επικοινωνία που είχα με την Προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών ότι ήδη -και όχι επειδή επικοινώνησα εγώ- ήδη είχε ανακληθεί η κλήση του συναδέλφου από αστυνομική υπηρεσία κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας να καταθέσει ανωμοτί ως μάρτυρας και όχι ως κατηγορούμενος. Αυτό επαληθεύτηκε μετά από λίγο και από μία ανακοίνωση που έβγαλε η αρμόδια Εισαγγελία.

Ο συνάδελφος κύριος Πολάκης σήμερα έμαθα ότι ζήτησε τον πειθαρχικό έλεγχο του Εισαγγελέα ο οποίος ζήτησε από την αστυνομία την εξέτασή του. Προσωπικά θεωρώ ότι το εκ παραδρομής που ανακοίνωσαν είναι ειλικρινές. Εάν αισθανθώ ότι δεν είναι ειλικρινές και ότι υπάρχει κάτι άλλο η στάση μου θα είναι διαφορετική. Εν προκειμένω και για την εγκυρότητα και το κύρος των θεσμών προτιμώ να μη κάνω λάθος. Συνεπώς έτσι έχουν τα πράγματα. Αυτή είναι η στάση μου και είμαστε εδώ γιατί έχω την αίσθηση ότι η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου η οποία πληροφορήθηκε ταυτόχρονα με μένα το περιστατικό δεν έμεινε αδιάφορη ως προς το γιατί συνέβη αυτό το περιστατικό.

Συνεπώς εδώ είμαστε να έχουμε και άλλες πληροφορίες και άλλη ενημέρωση και άλλες εξελίξεις γύρω από αυτό το θέμα. Μέχρι στιγμής πάντως θεωρώ ότι η ανακοίνωση της Προϊσταμένης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών είναι ειλικρινής και εύχομαι να είναι έτσι. Δεν θέλω να πιστέψω την άλλη εκδοχή, αλλά σας είπα όλα αυτά υπόκεινται και σε έρευνα και σε έλεγχο τον οποίον και εγώ όπως και εσείς παρακολουθούμε. Αυτά ως προς το θέμα που μου θέσατε.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Εισηγητής της Μειοψηφίας): Εγώ ρώτησα άλλο πράγμα, κύριε Πρόεδρε. Ρώτησα αν η Βουλή  θα ζητήσει τη διενέργεια πειθαρχικού ελέγχου.