Με κοινοβουλευτική Αναφορά για τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών ο Βουλευτής Β’ Πειραιά και αν. Τομεάρχης Οικονομικών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Τρύφων Αλεξιάδης, φέρνει στη Βουλή το Δελτίο Τύπου της Δημοτικής Παράταξης «Πειραιάς για όλους» σχετικά με τις εφιαλτικές στιγμές που έζησαν επιβάτες της γραμμής 3 του Μετρό στον Πειραιά το βράδυ της 17ης Νοέμβρη.
Συγκεκριμένα, καθώς το Μετρό βρισκόταν στην στάση «Μανιάτικα», το μεγάφωνο έκανε έκκληση στους επιβάτες να κατέβουν από τον συρμό ,να ανέβουν την μεγάλη σκάλα και να περάσουν στην αποβάθρα της αντίθετης κατεύθυνσης. Χωρίς να δουλεύουν οι ηλεκτρονικές πινακίδες που δείχνουν χρόνους και προορισμούς και χωρίς να γίνεται κάποια ανακοίνωση, ήταν πλέον φανερό πως υπήρχε βλάβη στο μετρό μεταξύ των σταθμών «Μανιάτικα» και «Δημοτικό Θέατρο». Το πλήθος κόσμου πανικοβλημένο, ανεβοκατεβαίνει τις σκάλες μη ξέροντας προς τα πού να πάει. Με νέα ανακοίνωση μετά από δέκα λεπτά καλούν τον κόσμο να μετακινηθεί στην άλλη αποβάθρα. Η κατάσταση χειροτερεύει όταν αρχίζει να χτυπάει έντονα ο συναγερμός στο τούνελ και ταυτόχρονα να αναβοσβήνει ο κόκκινος προβολέας δίπλα στις κυλιόμενες σκάλες προκαλώντας ακόμα μεγαλύτερο πανικό στους επιβάτες, χωρίς να υπάρχει κάποιος υπεύθυνος να δώσει οδηγίες. Οι επιβάτες στην προσπάθειά τους να δουν τι συμβαίνει, ψάχνουν να βρουν κάποιον αρμόδιο, αλλά μάταια τα γραφεία είναι κλειστά χωρίς να υπάρχει κανένας μέσα. Είναι πια φανερό ότι ο σταθμός «Μανιάτικα» είναι εκτός ελέγχου. Μετά από 45 λεπτά εμφανίζεται ο σταθμάρχης έντρομος και εξηγεί ότι είναι ο μοναδικός υπεύθυνος μέσα στο Μετρό. Το ίδιο συμβαίνει και στον μεγάλο τερματικό σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου με μόλις έναν υπάλληλο. Έκπληκτοι οι επιβάτες μαθαίνουν ότι και οι τρείς σταθμοί του Πειραιά λειτουργούν με έναν υπάλληλο ο οποίος έχει την αρμοδιότητα να ελέγχει τα τρένα, τις σκάλες και τις εισόδους! Αν του συμβεί το οτιδήποτε και δεν μπορέσει να παράσχει τις υπηρεσίες του, ουσιαστικά ο σταθμός καταρρέει με εκατοντάδες επιβάτες μέσα.
Δυστυχώς η κυβέρνηση μέσα στον πανικό της, με τις γνωστές επικοινωνιακές φιέστες της, εγκαινίασε πριν ένα μήνα το Μετρό του Πειραιά χωρίς όμως να φροντίσει να προσλάβει το απαραίτητο προσωπικό για τους νέους σταθμούς που εξυπηρετούν καθημερινά χιλιάδες επιβάτες, αφήνοντας έναν σταθμάρχη μόνο για την βραδινή βάρδια. Οι σταθμοί θα έπρεπε να κλείσουν όσο διαρκούσε η βλάβη, προκειμένου να προστατευτεί ο κόσμος, όμως έτσι θα αποκαλύπτονταν η γύμνια του συστήματος με το να λειτουργεί το μετρό χωρίς προσωπικό και χωρίς την τήρηση των βασικών κανόνων ασφαλείας.
Ο Τρύφων Αλεξιάδης ζητά άμεση ενημέρωση και απαντήσεις για το αδιανόητο επιχειρησιακό κενό λειτουργίας και την πλήρη παραβίαση των πρωτοκόλλων ασφαλείας της Γραμμής 3 στους Πειραιώτικους σταθμούς κατά τις βραδινές ώρες, την άμεση πρόσληψη έμπειρου προσωπικού και βέβαια την απόδοση ευθυνών για το τραγικό περιστατικό.
Ακολουθεί η Αναφορά του βουλευτή και το Δελτίο Τύπου της Δημοτικής Παράταξης «Πειραιάς για όλους».
Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων
Αναφορά
Για τον
κ. Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών
Θέμα: Εφιάλτης για του επιβάτες του Μετρό στον Πειραιά, λόγω της παραβίασης των κανόνων ασφαλείας
Ο Βουλευτής Β’ Πειραιά Τρύφων Αλεξιάδης καταθέτει ως Αναφορά το Δελτίο Τύπου της Δημοτικής Παράταξης «Πειραιάς για όλους» (18.11.22) μέσω του οποίου εκφράζει την αγανάκτηση του επιβατικού κοινού για τις στιγμές τρόμου που έζησε το βράδυ της Πέμπτης 17 Νοεμβρίου στην στάση μετρό «Μανιάτικα» με κατεύθυνση προς Πειραιά, λόγω βλάβης στον συρμό.
Στο Δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Δημοτική Παράταξη, περιγράφει τις στιγμές αλλοφροσύνης του κόσμου που βρισκόταν εκείνη την στιγμή στον σταθμό «Μανιάτικα» καθώς το μεγάφωνο καλούσε τους επιβάτες να κατέβουν από τον συρμό, να ανέβουν την τεράστια σκάλα και να περάσουν στην αποβάθρα της αντίθετης κατεύθυνσης για να πάνε στον Πειραιά και στο Δημοτικό Θέατρο. Με τις κυλιόμενες σκάλες να δουλεύουν προς την αντίθετη κατεύθυνση και τις ηλεκτρονικές πινακίδες σβηστές χωρίς να δείχνουν ούτε χρόνους ούτε προορισμούς, ανάγκασαν το πλήθος να ανεβοκατεβαίνει τις σκάλες και να περιμένει. Μετά από δέκα λεπτά γίνεται νέα ανακοίνωση να μετακινηθεί ο κόσμος πίσω στην άλλη αποβάθρα. Οι επιβάτες φανερά τρομοκρατημένοι φωνάζουν και διαμαρτύρονται τρέχοντας από την μία άκρη στην άλλη. Η ένταση κλιμακώθηκε, όταν άρχισε να χτυπάει ο συναγερμός στο τούνελ και ταυτόχρονα να αναβοσβήνει ο κόκκινος προβολέας δίπλα στις κυλιόμενες σκάλες. Ενώ θα έπρεπε να γίνει εγκατάλειψη του σταθμού εκείνη την στιγμή, δεν υπήρχε κάποιος υπεύθυνος να δώσει εξηγήσεις και να κατευθύνει το πλήθος, ενώ τα γραφεία του σταθμού ήταν κλειστά. Στις 21:30, μετά από 45 ολόκληρα λεπτά, εμφανίζεται ένας συρμός από Δημοτικό Θέατρο και ταυτόχρονα ένας φανερά πανικοβλημένος σταθμάρχης λέγοντας στο πλήθος ότι είναι μόνος του σε όλο τον σταθμό! Οι έντρομοι επιβάτες ζητώντας εξηγήσεις για αυτό που έζησαν, πήραν την απάντηση ότι οι σταθμοί λειτουργούν με έναν μόνο υπεύθυνο υπάλληλο για τα τρένα, τις σκάλες, τις εισόδους!
Στην συνέχεια αναφέρει πως παράλληλα με την επικοινωνιακή φιέστα που έγινε τον προηγούμενο μήνα με τα εγκαίνια του Μετρό Πειραιά από την κυβέρνηση, ήταν γνωστά τα προβλήματα στην γραμμή καθώς τα δρομολόγια ήταν αραιά, ο συνωστισμός μεγάλος και οι καθυστερήσεις συχνές. Αυτό όμως που δεν ήταν γνωστό, ήταν η μη επαρκής στελέχωση με προσωπικό για τους νέους σταθμούς για τους επιπλέον 130.000 επιβάτες που εξυπηρετούν. Η λειτουργία των τριών σταθμών του Πειραιά από έναν μόνο σταθμάρχη κατά την βραδινή βάρδια, είναι όχι μόνο απαράδεκτο αλλά εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών. Η κυβέρνηση έσπευσε να εγκαινιάσει το Μετρό στον Πειραιά, χωρίς να είναι σε θέση να λειτουργήσει σωστά με βάση τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Η Αττικό Μετρό προτίμησε να κρατήσει ανοικτούς τους σταθμούς για να αποφύγει την δυσφήμηση, βάζοντας σε κίνδυνο τους επιβάτες των δρομολογίων από Πειραιά προς αεροδρόμιο.
Επισυνάπτεται η σχετική επιστολή.
Παρακαλούμε για την απάντηση και την ενημέρωσή μας σχετικά με τις ενέργειές σας για την άμεση στελέχωση με έμπειρο προσωπικό των νεοσύστατων σταθμών και την ανάληψη ευθύνης για την τραγική διαχείριση της βλάβης το βράδυ της 17ης Νοέμβρη στο Μετρό προς Πειραιά.
Αθήνα, 18-11-2022
Ο καταθέτων βουλευτής
Αλεξιάδης Τρύφων
========================================================================================================================================================================
18.11.2022
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
To Μετρό κατευθυνόταν με εκατοντάδες επιβάτες προς Πειραιά το βράδυ της Πέμπτης 17 Νοεμβρίου. Στον σταθμό Ελαιώνα σταματάει για ένα δεκάλεπτο. Η ανακοίνωση λέει «μικρή καθυστέρηση». Στον σταθμό Αγία Βαρβάρα άλλο ένα δεκάλεπτο. Πάλι «μικρή καθυστέρηση». Στον σταθμό Μανιάτικα το μεγάφωνο καλεί τους επιβάτες να κατέβουν από τον συρμό, να ανέβουν την τεράστια σκάλα και να περάσουν στην αποβάθρα της αντίθετης κατεύθυνσης για να πάνε στον Πειραιά και στο Δημοτικό Θέατρο. Οι κυλιόμενες λειτουργούν στην αντίθετη φορά από την κίνηση των επιβατών. Οι ηλεκτρονικές πινακίδες έχουν χαλάσει και δεν δείχνουν ούτε χρόνους, ούτε προορισμούς. Είναι καθαρό -χωρίς να ανακοινώνεται- ότι υπάρχει κάποια σοβαρή βλάβη ανάμεσα Μανιάτικα-Δημοτικό Θέατρο. Το πλήθος ανεβοκατεβαίνει τις σκάλες τρέχοντας και περιμένει. Σε δέκα λεπτά νέα ανακοίνωση για να μετακινηθεί ο κόσμος πίσω στην άλλη αποβάθρα. Αυτό το μαρτύριο συνεχίζεται άλλες δύο φορές με αλλόφρονες επιβάτες οι οποίοι φωνάζουν και διαμαρτύρονται τρέχοντας από τη μία πλευρά στην άλλη. Στην τελευταία αυτή φάση του θρίλερ αρχίζει να χτυπάει δαιμονισμένα και ο συναγερμός στα τούνελ με τον κόκκινο προβολέα δίπλα στις κυλιόμενες σκάλες του να αναβοσβήνει. Εκείνη τη στιγμή ο κόσμος θα έπρεπε να εγκαταλείψει τον σταθμό. Καμία ανακοίνωση, κανένας υπεύθυνος να δώσει οδηγίες. Έξαλλοι επιβάτες πηγαίνουν στο γυάλινο κουβούκλιο με τον υπεύθυνο του σταθμού. Δεν υπάρχει ψυχή. Τα γραφεία του σταθμού κλειστά και σκοτεινά. Ο σταθμός Μανιάτικα είναι εκτός ελέγχου. Στις 9.30, μετά από 45 λεπτά ταινίας τρόμου εμφανίζεται ένας συρμός προς Δημοτικό Θέατρο ενώ τότε εμφανίζεται και ένας κάθιδρος έντρομος σταθμάρχης που εξηγεί ότι είναι μόνος του σε όλο το συγκρότημα του σταθμού. Στον μεγάλο τερματικό σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου, επίσης στο σταθμαρχείο βρίσκεται μόνο ένας υπάλληλος. Στις ερωτήσεις των επιβατών η απάντηση είναι ότι οι σταθμοί λειτουργούν με έναν (!!!) μόνο υπάλληλο υπεύθυνο για τα τρένα, για τις σκάλες, τις εισόδους. Αυτός σε περίπτωση κινδύνου ή ατυχήματος θα πρέπει να δώσει τις πρώτες βοήθειες ή να κάνει τον πυροσβέστη. Αν του συμβεί κάτι, ο σταθμός καταρρέει με εκατοντάδες ανθρώπους στα τούνελ.
Γνωρίζαμε ότι το πανηγύρι των εγκαινίων του Μετρό Πειραιά έγινε χωρίς συρμούς με αποτέλεσμα τη δυσλειτουργία της γραμμής, τα αραιά δρομολόγια, τον συνωστισμό τις καθυστερήσεις. Δεν γνωρίζαμε ότι η επικίνδυνη αυτή πολιτική διοίκηση ξεκίνησε τη λειτουργία του Μετρό χωρίς να προσλάβει το απαραίτητο πρόσθετο προσωπικό για τους νέους σταθμούς, για τους επιπλέον 130.000 επιβάτες. Η λειτουργία των τριών σταθμών του Πειραιά με έναν σταθμάρχη μόνο του στη βραδινή βάρδια είναι απαράδεκτη. Οι σταθμοί χθες βράδυ έπρεπε να κλείσουν κατά τη διάρκεια της βλάβης προκειμένου να προστατευθεί ο κόσμος. Όμως, τότε θα αποκαλυπτόταν η γύμνια του συστήματος που εγκαινιάστηκε από την κυβέρνηση χωρίς να είναι σε θέση να λειτουργήσει -χωρίς συρμούς, χωρίς προσωπικό, χωρίς την τήρηση του βασικού πρωτοκόλλου ασφαλείας. Η Αττικό Μετρό προτίμησε να τους κρατήσει ανοικτούς για να αποφύγει τη δυσφήμηση, βάζοντας σε κίνδυνο τους επιβάτες των επάλληλων δρομολογίων προς Πειραιά και προς αεροδρόμιο.
Ιδιαίτερα ανήσυχοι, με δεκάδες καταγγελίες στη διάθεση μας από τη χθεσινή κατάσταση, καλούμε τους δημάρχους Πειραιά και Νίκαιας-Ρέντη, τους βουλευτές της Α’ και Β’ Πειραιά να απαιτήσουν επειγόντως άμεση ενημέρωση και απαντήσεις για το αδιανόητο επιχειρησιακό κενό λειτουργίας, για την πλήρη παραβίαση των πρωτοκόλλων ασφαλείας της Γραμμής 3 στους πειραιώτικους σταθμούς τις βραδινές ώρες. Να διεκδικήσουν την άμεση στελέχωσή τους με έμπειρο προσωπικό και να ζητήσουν ευθύνες για την τραγική διαχείριση της βλάβης το βράδυ 17 Νοεμβρίου από τις 8.45 μ.μ. έως τις 9.30 μ.μ. στο Μετρό προς Πειραιά. Καλούμε τους εργαζόμενους της «Αττικό Μετρό» να πράξουν το αυτονόητο, να αρνηθούν τη συμμετοχή σε μία λειτουργία υψηλού ρίσκου για ανθρώπινες ζωές, γνωρίζοντας μάλιστα ότι τα πολιτικά αφεντικά τους θα στείλουν εκείνους στα δικαστήρια αν συμβεί οτιδήποτε κακό.