Σημαντικο να συνεχιστει το εργο της κυβερνησης ΣΥΡΙΖΑ για την παταξη του λαθρεμποριου, να σταματησει η κυβερνηση να νομοθετει με fast track διαδικασιες

Στην ομιλία του στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, ο Τρύφων Αλεξιάδης, ως εισηγητής στο σχέδιο νόμου για την «Περιστολή του λαθρεμπορίου και άλλων διατάξεων» κατέκρινε την όλη διαδικασία που απέδειξε πως η κυβέρνηση δεν επιθυμεί τον ουσιαστικό δημοκρατικό διάλογο « Ένα νομοσχέδιο, το οποίο θα μπορούσε να συσπειρώσει τις πολιτικές δυνάμεις σε ένα ενιαίο μέτωπο, ενάντια στους οικονομικούς εγκληματίες, στους λαθρέμπορους και στους φοροφυγάδες, η κυβέρνηση επιλέγει να το καταθέσει για 15 μόλις ημέρες στη Διαβούλευση». 

Εκτός αυτού όμως συνεχίζοντας με fast track διαδικασίες το Υπουργείο Οικονομικών κατέθεσε το νομοσχέδιο στις 00:50 της Τρίτης και το εισήγαγε προς συζήτηση στην Επιτροπή την Πέμπτη. Τα 25 άρθρα της Διαβούλευσης είχαν γίνει πλέον 41, χαρακτηριστικό της «καλής νομοθέτησης» που επικαλούνταν και όπως είπε ο Τρ. Αλεξιάδης «ελπίζω να μην  κατατεθούν τελευταία στιγμή τροπολογίες για θέματα λαθρεμπορίου και φοροδιαφυγής».  

Η όλη ασφυκτική χρονικά διαδικασία, εκτός του ότι δεν παρέχει τον ικανό χρόνο για μελέτη, με τη μορφή που διατίθεται πλέον το νομοσχέδιο με ενσωματωμένη την εισηγητική έκθεση, δυσκολεύει τον βουλευτή. Αν δε συνδυαστεί και με το υπόλοιπο κοινοβουλευτικό έργο, με την ταυτόχρονη σχεδόν συνεδρίαση της Επιτροπής για τον προϋπολογισμό, δεν του επιτρέπει καν να διαλέξει ή να τοποθετηθεί.

«Το νομοσχέδιο είναι στην ουσία πέντε νομοσχέδια σε συσκευασία του ενός και την ευθύνη για την απαράδεκτη  τη φέρει το Προεδρείο της Βουλής και η Κυβέρνηση», τόνισε ο Τρ. Αλεξιάδης.

Υπάρχει προϊστορία στο Υπουργείο Οικονομικών, δεν ξεκίνησαν όλα από όταν ανέλαβε κάποιος Υπουργός ή κάποιος άλλος πήρε κάποιο αξίωμα. Σημαντικός ο ρόλος των Ανεξάρτητων Αρχών, όπως και ο ρόλος της Βουλής «και δεν πρέπει να παίρνει ο κάθε βουλευτής όπως γινόταν στο παρελθόν και να παρεμβαίνει σε φορολογικούς ελέγχους ή σε άλλες καταστάσεις, αλλά για παράδειγμα εάν πρέπει να γίνουν έλεγχοι πρώτα στα διυλιστήρια και μετά στα σημεία λιανικής πώλησης, στα πρατήρια καυσίμων δηλαδή, νομίζω ότι είναι κάτι που καλό είναι να το συζητήσουμε στη Βουλή και όχι να το αφήσουμε στα χέρια οποιασδήποτε Ανεξάρτητης Αρχής.

Επιμένουμε για την ανάγκη να μην επιστρέψουμε στο χθες, να μην έχουμε κομματικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς, να μην έχουμε παρεμβάσεις σε φορολογικές και τελωνειακές υπηρεσίες, να μην έχουμε φωτογραφικές τροπολογίες και άλλα περίεργα που είχαμε στο παρελθόν. Να έχουμε εθνικό κοινωνικό διάλογο για αυτά τα μεγάλα ζητήματα».

Αναφερόμενος στη θητεία του ως Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, υπενθύμισε την έλλειψη Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων που είχε βρει, με αποτέλεσμα τη μη υλοποίηση σωστών νομοθετημάτων, καθώς και την προσπάθεια που κατέβαλε για την ολοκλήρωση πολλών από αυτών και το ξεκίνημα άλλων, στον αγώνα για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη δημιουργία του Συντονιστικού Επιχειρησιακού Κέντρου επί ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και «στο πολύ σημαντικό, που υπάρχει ευθύνη για το ότι δεν έγινε πριν το 2015, ή αν με ρωτούσε κάποιος «ποιο είναι αυτό το πράγμα για το οποίο θα ήσουν περήφανος για το τι έκανες όσο ήσουν Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών;» Θα του έδειχνα αυτό. Το κουβαλάω πάντα μαζί μου, στο πορτοφόλι μου. Είναι η ταινία που καταφέραμε και νομοθετήσαμε επί ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα των τσιγάρων. Μία σημαντική προσπάθεια, ένα ψηφιακό βήμα για τον έλεγχο των καπνικών προϊόντων με αποτέλεσμα στο ζήτημα της καταπολέμησης του λαθρεμπορίου των καπνικών προϊόντων».

Στη συνέχεια ο Τρ. Αλεξιάδης αναφέρθηκε σε μια σειρά ενεργειών, που ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ, σε σχέση με την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων, από τα συστήματα εισροών-εκροών από το διυλιστήριο μέχρι το τελευταίο σημείο λιανικής πώλησης, τα συστήματα εντοπισμού και καταγραφής πινακίδων των οχημάτων, τα συστήματα ψηφιακής απεικόνισης του εσωτερικού των φορτηγών κ.λπ. και ζήτησε από τον παριστάμενο υπουργό την κατάθεση απολογισμού, μαζί με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης συγκεκριμένων μέτρων. Δήλωσε θετικός στη συνέχιση και στην ενίσχυση των ελέγχων, υπενθυμίζοντας παράλληλα τις απολύσεις υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών και την αποδυνάμωση των ελεγκτικών υπηρεσιών την περίοδο 2010-2014, σε αντίθεση με την περίοδο 2015-2019 και την αύξηση του αριθμού των τελωνειακών υπαλλήλων. 

Κλείνοντας ο βουλευτής αναφέρθηκε στην Τροπολογία που κατέθεσε για το ζήτημα που απασχολεί αυτή την στιγμή πάρα πολλούς λογιστές και πάρα πολλές επιχειρήσεις με την επιβολή προστίμων για εκπρόθεσμη υποβολή καταστάσεων πελατών προμηθευτών έτους 2014  και ζήτησε να γίνει αποδεκτή ώστε να λυθεί το πρόβλημα.

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Εισηγητής της Μειοψηφίας):

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Σε ό,τι αφορά το σημερινό νομοσχέδιο θα μπορούσαμε να έχουμε αποφύγει καν τη συζήτησή του. Θα μπορούσε να  έχει γίνει μια Επιτροπή διαλόγου κοινωνικών φορέων, Κομμάτων, να έχουμε καταλήξει σε ένα πόρισμα και να ερχόταν στη Βουλή και να ψηφιζόταν ομόφωνα. Στο ερώτημα που έθεσε, ο κ . Κεγκέρογλου, και ελπίζω να του μεταφερθεί από άλλους, αν κάποιοι θέλουν ή δεν μπορούν, η απάντηση είναι, ότι σε αυτό κρίνονται τα Κόμματα. Κρίνονται από το τι διατάξεις ψηφίζουν και από το τι κάνουν. Επειδή είμαι στο Υπουργείο Οικονομικών από το 1987 θα θυμίσω, ότι υπήρχαν Υπουργοί Οικονομικών ή στελέχη της πολιτικής ηγεσίας, να το πω ευγενικά, που είχαν ακόμα και μπλεξίματα με τη δικαιοσύνη για διατάξεις που έφεραν και αφορούσαν ζητήματα λαθρεμπορίου ή άλλοι για τους οποίους ακόμα οι έρευνες εκκρεμούν.

Ας τα αφήσουμε, όμως, και να έρθουμε στο νομοσχέδιο. Θα μπορούσαμε να αποφύγουμε τη συζήτησή του, εάν συμφωνούσαμε σε μια άλλη διαδικασία συζήτησης. Αλλά, τι επιλέγει η κυβέρνηση; Κοιτάξτε τώρα. Σε ένα θέμα στο οποίο, καταρχήν, δεν μπορεί να υπάρχει διαφωνία, καθώς είμαστε θετικοί στο νομοσχέδιο. Γιατί να διαφωνήσουμε; Αλλά σε ένα θέμα το οποίο θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα πολιτικό και κοινωνικό μέτωπο και να στείλει ένα μήνυμα στους οικονομικούς εγκληματίες, στους λαθρέμπορους και στους φοροφυγάδες οι οποίοι, βεβαίως, πολλές φορές με συγκεκριμένες πράξεις στηρίζουν συγκεκριμένους πολιτικούς και πολιτικούς φορείς, διότι τα χρήματα που έχουν από το λαθρεμπόριο και τη φοροδιαφυγή τα αξιοποιούν σε δύναμη στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και σε πολιτικές παρεμβάσεις.

Σε ό,τι αφορά, λοιπόν, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο κατατέθηκε για Διαβούλευση από τις 5/10/20 έως τις 19/10/20, δηλαδή για 15 μέρες. Δεν καταλαβαίνω τη βιασύνη. Η Νέα Δημοκρατία ήταν πανέτοιμη από τον Ιούλιο του 2019.(!) Ας το έφερνε ένα χρόνο μετά, δηλαδή τον Ιούλιο του 2020 και να το συζητούσαμε άνετα, όχι για 15 μέρες στη Διαβούλευση. Θα το δεχθώ, λοιπόν, ότι μας έφερε 25 άρθρα στη Διαβούλευση και κατά τη συνήθη πονηρή τακτική, – θα ήθελα κάποια στιγμή, ο κ. Γεραπετρίτης, να μας τα εξηγήσει αυτά. Πώς συνάδουν με όσα μας έλεγε για καλή νομοθέτηση και για το ότι, εμείς, θα αλλάξουμε και θα τα κάνουμε και τα λοιπά -, από τα 25 άρθρα που ήρθαν στη Διαβούλευση κατατέθηκαν στη Βουλή 41 άρθρα. Κατατέθηκε στη Βουλή στις 00:50 τα μεσάνυχτα, της Δευτέρας, 23 του μηνός, και μπαίνει στην Επιτροπή, σήμερα, την Πέμπτη.

Αυτά τα κάνει κάποιος, που δεν θέλει ουσιαστικό δημοκρατικό διάλογο. Και ρωτάμε, γιατί; Γιατί τόση βιασύνη; Γιατί τέτοιες ασφυκτικές πιέσεις; Κύριε Πρόεδρε της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων, με όλο το σεβασμό και την αγάπη, δεν καταλαβαίνω. Τέσσερις συνεδριάσεις της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων έχουμε αυτές τις μέρες για τον προϋπολογισμό. Εγώ, επειδή έπρεπε να ξενυχτήσω και να μελετήσω αυτό το νομοσχέδιο, δεν μπόρεσα να μιλήσω στην Επιτροπή για τον προϋπολογισμό, διότι δεν μπορούσα να κάνω και το ένα και το άλλο. Γιατί, λοιπόν, κάνει αυτή την επιλογή η Κυβέρνηση ;

Ελπίζω να διαψευστώ σε αυτό που θα πω, να μην έχουμε, κύριε Υπουργέ – και παράκληση να μας το πείτε – τροπολογίες, που θα μας στενοχωρήσουν στο νομοσχέδιο αυτό. Όπως το καταθέσατε, έτσι να πάει. Εγώ θα σας πω για μια τροπολογία που καταθέσαμε. Αν έχει να καταθέσει το Υπουργείο, τροπολογίες, όπως εμείς την καταθέσαμε από σήμερα, σήμερα να την έχουμε και όχι τελευταία στιγμή στη Βουλή, για θέματα λαθρεμπορίου και φοροδιαφυγής, που ξέρουμε, συνήθως, τι γίνεται.

Ένα άλλο ζήτημα σε σχέση με το νομοσχέδιο, διότι εγώ προσπάθησα να το μελετήσω, το παρακολούθησα από τη διαβούλευση και θέλω να είμαι θετικός και να συνεισφέρω. Υπάρχει ένα ζήτημα που είχε ψηφιστεί με το νόμο 4622/2020, για το επιτελικό κράτος, (άλλο σύντομο ανέκδοτο της Νέας Δημοκρατίας), με το οποίο στα νομοσχέδια, έχει καταργηθεί, στην ουσία, να είναι σε ξεχωριστό μέρος η Εισηγητική Έκθεση. Παλαιότερα, είχαμε τις διατάξεις του νόμου και ξεχωριστά την Εισηγητική Έκθεση. Τώρα, η Εισηγητική Έκθεση έχει ενσωματωθεί μαζί με τις προτάσεις των φορέων και τις απαντήσεις του Υπουργείου. Και είναι πολύ δύσκολο όταν διαβάζεις ένα άρθρο, να πας μετά στην Εισηγητική Έκθεση. Είμαστε στην εποχή της πληροφορικής. Μπορεί να ψηφίστηκε κάτι και να είναι λάθος, ας γίνει μια απλή τροποποίηση του νόμου και όταν έχουμε μια διάταξη νόμου από κάτω να είναι και το αντίστοιχο άρθρο της Εισηγητικής Έκθεσης και να μπορούμε να καταλαβαίνουμε τι ψηφίζουμε ή όχι. Εκτός και αν θέλουμε να πάμε σε διαδικασίες fast track. Εμείς, παρόλα αυτά, θα είμαστε εδώ να θέτουμε τα θέματα,  τις προτάσεις μας και την κριτική μας.

Μας φέρνετε, λοιπόν, σε ότι αφορά τη σημερινή συζήτηση, πέντε νομοσχέδια να συζητήσουμε. Μας φέρνετε πέντε νομοσχέδια σε συσκευασία του ενός. Φαντάζομαι ότι αυτή είναι η άποψή σας, για το πώς πρέπει να λειτουργεί το Κοινοβούλιο και εδώ είναι ευθύνη και του Προεδρείου της Βουλής και της Κυβέρνησης, βεβαίως. Ένα νομοσχέδιο το οποίο μέσα έχει, θέματα λαθρεμπορίου, κύρωση πρωτοκόλλου για την εξάλειψη παράνομου εμπορίου καπνού, μιας σύμβασης του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Άλλο νομοσχέδιο για τις κοινωφελείς περιουσίες και σχολάζουσες κληρονομιές. Λέω άλλο νομοσχέδιο, διότι αυτό είναι ένα τεράστιο ζήτημα που βεβαίως και πρέπει να συζητηθεί στη Βουλή. Είναι ένα θέμα, που ως απόγονος προσφύγων από την Καππαδοκία, με απασχολεί πολύ κι εμένα. Έχουμε να ρυθμίσουμε τέτοια θέματα από το 1920, ως κράτος. Και βεβαίως, για να μη βιαστεί και μου το πει μετά κάποιος, από την πλευρά της Κυβέρνησης, ευθύνες δικές μας που δεν τα ολοκληρώσαμε όλα αυτά, αλλά κάναμε σημαντικά βήματα. Πρέπει, όμως, σε ξεχωριστό νομοσχέδιο να συζητηθούν και να λυθούν αυτά τα ζητήματα. Το ζήτημα, δηλαδή, των κοινωφελών περιουσιών, των σχολαζουσών κληρονομιών, των ιδρυμάτων και όλων αυτών των ζητημάτων. Επίσης, τέταρτο νομοσχέδιο «τα τέλη κυκλοφορίας και τα τέλη ταξινόμησης» και επίσης, νομοσχέδιο «Κίνητρα για την προσέλευση φορολογικών κατοίκων από το εξωτερικό».

 Στην ουσία, λοιπόν, φέρνετε πέντε νομοσχέδια σε συσκευασία του ενός. Αυτό είναι το επιτελικό σας κράτος. Εμείς θα καταθέσουμε τις προτάσεις μας σε αυτό.

 Σε ότι αφορά το ζήτημα του λαθρεμπορίου. Του λαθρεμπορίου καυσίμων, αλκοολούχων ποτών και καπνικών προϊόντων. Δεν θέλω να επεκταθώ σε όλα τα ζητήματα του λαθρεμπορίου, γιατί είναι πάρα πολλά. Μερικά είναι και αυτονόητα. Θέλω να μιλήσω όμως γι’ αυτά τα ζητήματα. Βεβαίως και υπάρχει ανάγκη να συζητήσουμε τη στρατηγική και το συντονισμό των εθνικών ελεγκτικών αρχών. Περιμένω, όμως, να ακούσω, επί ποιας  Κυβέρνησης έγινε το συντονιστικό κέντρο για αυτά τα ζητήματα; Σέβομαι αυτούς που λένε, ότι τα πάντα στο Υπουργείο Οικονομικών ξεκίνησαν από όταν ανέλαβαν αυτοί Υπουργοί ή οποιοδήποτε άλλο αξίωμα. Έχουμε πολλά τέτοια στελέχη στο Υπουργείο Οικονομικών που είτε ως Υπουργοί, Υφυπουργοί, Γενικοί Διευθυντές κ.λπ., θεωρούν ότι ο κόσμος στο Υπουργείο Οικονομικών, ξεκίνησε απ’ όταν  πήραν αυτοί τη θέση. Όχι. Το Υπουργείο Οικονομικών είναι ένα παλιό Υπουργείο με προβλήματα, αλλά έχει μια ιστορία.          

Εδώ  πρέπει να συζητήσουμε τα θέματα της στρατηγικής και του συντονισμού και συζητώντας αυτά τα θέματα πρέπει να δούμε και το ρόλο της Βουλής διότι με τη λειτουργία Ανεξάρτητων Αρχών, εμείς έχουμε διατυπώσει ως ΣΥΡΙΖΑ τη θέση μας για τις Ανεξάρτητες Αρχές, πρέπει να δούμε  τον ρόλο της Βουλής και το ρόλο των Ανεξάρτητων Αρχών. Βεβαίως και δεν πρέπει να παίρνει ο κάθε βουλευτής όπως γινόταν στο παρελθόν και να παρεμβαίνει σε φορολογικούς ελέγχους ή σε άλλες καταστάσεις αλλά για παράδειγμα εάν πρέπει να γίνουν έλεγχοι πρώτα στα διυλιστήρια και μετά στα σημεία λιανικής πώλησης, στα πρατήρια καυσίμων δηλαδή, νομίζω ότι είναι κάτι που καλό είναι να το συζητήσουμε στη Βουλή και όχι να το αφήσουμε στα χέρια οποιασδήποτε Ανεξάρτητης Αρχής.

Καλό είναι λοιπόν να συζητηθούν και αυτά τα ζητήματα, όχι υπονοούμενα σε εμάς που φέραμε στα πλαίσια μνημονιακών δεσμεύσεων και νομοθετήσαμε τη λειτουργία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Και βεβαίως επιμένουμε και το λέγαμε και όταν ήμασταν αντιπολίτευση για την ανάγκη να μην επιστρέψουμε στο χθες, να μην έχουμε κομματικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς, να μην έχουμε παρεμβάσεις σε φορολογικές και τελωνειακές υπηρεσίες, να μην έχουμε φωτογραφικές τροπολογίες και άλλα περίεργα που είχαμε στο παρελθόν. Να έχουμε εθνικό κοινωνικό διάλογο για αυτά τα μεγάλα ζητήματα.

 Επειδή ακούστηκε από τον εισηγητή της Νέας Δημοκρατίας, η εκτίμηση που έχω εγώ και είναι αυτά τα οποία έχουν πει κατά καιρούς ιδρύματα, πανεπιστημιακοί φορείς, ειδικοί επί του θέματος είναι ότι από φοροδιαφυγή, λαθρεμπόριο, διαφθορά στην Ελλάδα χάνουμε κάθε χρόνο περίπου στα 15 δις και από αυτά τα 15 δις ανάλογα με τη χρονιά τα 6 έως 9 δις είναι ΦΠΑ. Αυτό το ποσό είναι τεράστιο αν σκεφτείτε ο Προϋπολογισμός που συζητάμε στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων είναι περίπου για να μαζέψουμε φορολογικά έσοδα της τάξης του 47 με 48 δις, το να χάνεις λοιπόν κάθε χρόνο 15 δις είναι μια μεγάλη πληγή.

 Σε ότι αφορά αυτά τα οποία ακούστηκαν προηγουμένως από τους προλαλήσαντες. Εγώ θα πω με σαφήνεια ότι πολλά σημαντικά νομοθετήματα έγιναν πριν το 2015 από τη Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ, αυτό το  έχω πει και με τη θέση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών. Δεν θεωρούμε ότι όλα ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ και ότι δεν υπήρχε τίποτα. Υπήρχαν πολύ σημαντικά νομοθετήματα, αλλά για να απαντήσω και στον κ. Κεγκέρογλου που λείπει, ποιο ήταν το περίεργο; Όταν εγώ ανέλαβα την αρμοδιότητα για αυτά τα ζητήματα, είδα ότι υπήρχαν νόμοι από το 2012- 2013 με πολύ σωστά νομοθετήματα μέσα, με πολύ σωστές διατάξεις, αλλά έλειπε κάτι, έλειπαν οι Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις. Πολλές από αυτές τις ξεκινήσαμε, πολλές προχώρησαν, πολλές εκδόθηκαν, σε πολλές έγιναν Επιτροπές, έπρεπε να ολοκληρώσουμε περισσότερες, αλλά όχι να λέτε ότι όλα έγιναν τώρα και τώρα ξεκινάμε τον αγώνα για την πάταξη φοροδιαφυγής. Και σε ότι αφορά τα ζητήματα αυτά και το τι έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν θα σας πω για το συντονιστικό επιχειρησιακό κέντρο, αλλά για κάτι πολύ σημαντικό, που υπάρχει ευθύνη για το ότι δεν έγινε πριν το 2015, ή αν με ρωτούσε κάποιος «ποιο είναι αυτό το πράγμα για το οποίο θα ήσουν περήφανος για το τι έκανες όσο ήσουν   Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών;» Θα του έδειχνα αυτό. Το κουβαλάω πάντα μαζί μου, στο πορτοφόλι μου. Είναι η ταινία που καταφέραμε και νομοθετήσαμε επί ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα των τσιγάρων. Μία σημαντική προσπάθεια, ένα ψηφιακό βήμα για τον έλεγχο των καπνικών προϊόντων και  εδώ θα ήθελα να ευχαριστήσω για άλλη μια φορά την Τράπεζα της Ελλάδος που μας βοήθησε, που τότε διάφοροι εντός και εκτός του Υπουργείου Οικονομικών πολεμούσαν αυτήν την προσπάθεια που κάναμε και καταφέραμε και δώσαμε έναν μεγάλο αγώνα και είχαμε ένα αποτέλεσμα στο ζήτημα της καταπολέμησης του λαθρεμπορίου των καπνικών προϊόντων.

Παράκληση κύριε Υπουργέ μέχρι την ολοκλήρωση της Επιτροπής ή μέχρι τέλος πάντων την έναρξη της συζήτησης στην Ολομέλεια, καλό είναι μιας και συζητάμε αυτά τα ζητήματα, να καταθέσετε έναν απολογισμό, προγραμματισμό και ένα χρονοδιάγραμμα υλοποίησης  με το ζήτημα των μοριακών ιχνηθετών στο λαθρεμπόριο καυσίμων, με την ολοκλήρωση του συστήματος εισροών – εκροών από το διυλιστήριο μέχρι το τελευταίο σημείο λιανικής πώλησης.

Από την ολοκλήρωση του συστήματος γωεντοπισμού, GPS και τα λοιπά, γιατί δεν είναι μόνο το GPS, είναι και άλλα συστήματα σε κάθε μεταφορικό μέσο καυσίμων.

 Για τη λειτουργία συστήματος καταγραφής πινακίδων οχημάτων σε κάθε σημείο εισόδου – εξόδου της χώρας.

 Για την τοποθέτηση σε κάθε σημείο εισόδου – εξόδου του συστήματος ψηφιακής απεικόνισης του εσωτερικού των φορτηγών και των άλλων αντικειμένων που μπαίνουν, καθώς και την προμήθεια και άλλων κινητών τέτοιων οχημάτων.

Να θυμίσω ότι επί ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησαν και έγιναν οι πρώτες τέτοιες ενέργειες, βεβαίως, και πρέπει να ενισχυθούν και να προχωρήσουν περισσότερο και καλό είναι, επειδή αναφέρθηκε προηγουμένως για τον αριθμό τελωνειακών υπαλλήλων να μας πείτε τι έγινε 2010 – 2014 και τι έγινε 2015 – 2019. Αυτοί οι κακοί «Συριζο Μαδούροι» μείωσαν τον αριθμό των τελωνειακών υπαλλήλων ή τον αύξησαν σε σχέση με ό,τι έγινε από το 2010 -2014;

 Για να θυμόμαστε και να μην ξεχνάμε, γιατί κάποιοι ξεχνούν πολύ εύκολα, υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών απολύθηκαν σε ένα πολύ κρίσιμο σημείο για το Υπουργείο Οικονομικών και  αποδυναμώθηκαν υπηρεσίες και έκλεισαν υπηρεσίες και ταλαιπωρήθηκαν οι πολίτες στα πλαίσια των μνημονιακών πολιτικών.

 Σε ό,τι αφορά, κύριοι συνάδελφοι και να κλείσω με αυτά τα ζητήματα, ένα ερώτημα, κύριε Υπουργέ, παράκληση να απαντηθεί μέχρι την Ολομέλεια. Το σημείο το οποίο μας προβληματίζει και μας δημιουργεί ερωτηματικά και παράκληση να υπάρχουν διευκρινίσεις είναι για το άρθρο 40 στα «κίνητρα για την προσέλκυση φορολογικών κατοίκων».

 Αυτό δημιουργεί προβληματισμούς. Αναγκαστικά θα το πούμε δημόσια, διότι η χώρα διεκδικεί στα ζητήματα του φορολογικού ανταγωνισμού συγκεκριμένα πράγματα από την Ευρωπαϊκή  Ένωση και αν εμείς ανοίξουμε τέτοια θέματα τι θα έχουμε ως αντεπιχείρημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση;

Εάν είναι να ακολουθήσουμε μια πολιτική Βουλγαρίας, Αλβανίας, Τουρκίας, τότε χάνουμε ένα πλεονέκτημα επιχειρημάτων σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Βεβαίως, και πρέπει να υπάρχει φορολογική ισορροπία, ειδικά σε ό,τι αφορά τα βόρεια σύνορα της χώρας, τον Έβρο και άλλες περιοχές, αλλά προσοχή στο τι επιχειρήματα θα δώσουμε σε επίπεδο Ευρώπης.

 Παρακαλώ εξηγήστε μας κάτι: Λέτε στο άρθρο 40 στην παρ. 2 «εφόσον η αίτηση του φορολογούμενου σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται γίνεται δεκτή, το φυσικό πρόσωπο απαλλάσσεται του φόρου εισοδήματος και από την Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης  για επτά χρόνια».

Ο κ. Παπαδημητρίου, όμως,  ο Εισηγητής σας στον προϋπολογισμό της Βουλής στις 24 Νοεμβρίου είπε –  διαβάζω τα πρακτικά για να μην έχουμε θέματα προσωπικών ζητημάτων και τα λοιπά  – «δεύτερον, η αναστολή που θα μπορούσε να οδηγήσει στην οριστική κατάργηση – όπως το ευχόμαστε – της Εισφοράς Αλληλεγγύης στον ιδιωτικό τομέα».

 Τι μας περιγράφετε;

Ότι το φορολογικό κίνητρο που δίνετε θα ισχύσει; Δηλαδή, ότι θα έχουμε Εισφορά Αλληλεγγύης για τα επόμενα 7 χρόνια και θα απαλλάξετε αυτά τα 7 χρόνια συγκεκριμένες κατηγορίες;

 Ξεκαθαρίστε το αυτό, γιατί, βεβαίως, υπάρχει ερωτηματικό.

 Για την τροπολογία που έχω καταθέσει και το λέω, κύριε Πρόεδρε, με παράκληση να έχω μία απάντηση του Υπουργού, η τροπολογία μας είναι εμπρόθεσμη. Λέει πάνω εκπρόθεσμη, αλλά είναι εμπρόθεσμη γιατί την καταθέσαμε πριν την έναρξη των διαδικασιών της Επιτροπής. Δεν μπορούσαμε ως προς το τυπικό μέρος να την καταθέσουμε πριν έρθει η πρόσκληση, διότι σας είπα πότε κατατέθηκε το νομοσχέδιο, πότε ήρθε η πρόσκληση. Την καταθέσαμε πριν την έναρξη – κατά το ουσιαστικά μέρος, λοιπόν, εμπρόθεσμη – της συνεδρίασης της Επιτροπής.

 Είναι μια τροπολογία που λύνει το πρόβλημα που απασχολεί αυτή την στιγμή πάρα πολλούς λογιστές και πάρα πολλές επιχειρήσεις με την επιβολή προστίμων για εκπρόθεσμη υποβολή καταστάσεων πελατών προμηθευτών έτους 2014.

Ο λογιστικός φορολογικός κλάδος και πάρα πολλές επιχειρήσεις γνωρίζουν το πρόβλημα. Μην κάνουμε τώρα ανάλυση ποιος φταίει. Ο Αλεξιάδης φταίει για όλα, να το δεχθώ αυτό,  αλλά φέρνουμε τροπολογία σήμερα και από τη σημερινή μέρα και μετά, εάν κάποιος αποδεχθεί την τροπολογία και λύσει το πρόβλημα να του πούμε «μπράβο».

 Αν η τροπολογία έχει νομικά θέματα ή οτιδήποτε άλλο εμείς θα την αποσύρουμε και να δεσμευτεί το Υπουργείο ότι θα φέρει διάταξη, διότι το θέμα μπορεί να λυθεί ακόμα και χωρίς νομοθετική διάταξη με μία απόφαση σε επίπεδο Υπουργείου Οικονομικών. Παρόλα αυτά εμείς δίνουμε τη δυνατότητα να λυθεί το θέμα.

                Κύριε Πρόεδρε, μάθαμε σήμερα -θα μου πείτε, γιατί το λέω στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, γιατί δεν ξέρω πού άλλου να το πω στη Βουλή- ότι στους διαδρόμους της Βουλής, γίνονται συζητήσεις για περικοπές μισθών των εργαζομένων.

Καταρχάς, πριν από λίγες μέρες συζητήσαμε στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής τον Προϋπολογισμό και τον Απολογισμό της και δεν υπήρχε κάποιο θέμα και δεν μας είπε κανένας τίποτα. Δεν καταλάβαμε κάτι τέτοιο, παρόλο που το παρακολούθησα με μεγάλη επιμέλεια, γιατί είναι ένα ογκώδες κείμενο.

Παράκληση, κύριε Πρόεδρε, ως Πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων, να έχουμε μία ενημέρωση, αν πραγματικά κάποιοι συζητούν ή ποιοι είναι αυτοί που προτείνουν περικοπές μισθών εργαζομένων στη Βουλή, ειδικά σε αυτή την περίοδο με τόσο δύσκολες συνθήκες. Αν γίνουν περικοπές, να υπάρχει διάλογος και να ξέρουμε τις αιτίες και να συζητήσουμε και από πού πρέπει να ξεκινήσουμε και όχι, κατά το σύνηθες από τους εργαζόμενους της Βουλής. Ευχαριστώ, για το χρόνο σας.