ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΡΥΦΩΝΑ ΑΛΕΞΙΑΔΗ (5.9.2016)

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ

Αθήνα, σήμερα στις 5 Σεπτεμβρίου 2016, ημέρα Δευτέρα και ώρα 18.03΄ συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Β΄ Αντιπροέδρου αυτής κ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΑΡΕΜΕΝΟΥ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίαση.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμαστε στη συζήτηση των

ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ

Θα συζητηθεί η τρίτη με αριθμό 1197/29-8-2016 επίκαιρη ερώτηση πρώτου κύκλου του Βουλευτή Β΄ Πειραιά των Ανεξαρτήτων Ελλήνων κ. Δημητρίου Καμμένου προς τον Υπουργό Οικονομικών, σχετικά με τον παράνομο ηλεκτρονικό τζόγο.

Στην ερώτηση θα απαντήσει ο Αναπληρωτή Υπουργός Οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδης.

Ορίστε, κύριε Καμμένε, έχετε τον λόγο για δύο λεπτά.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Νομίζω ότι είναι η πρώτη φορά που βρισκόμαστε όλοι μαζί. Εύχομαι καλή συνέχεια, από εδώ και πέρα, στις εργασίες της Βουλής.

Κύριε Υπουργέ, σχετικά με τον παράνομο ηλεκτρονικό τζόγο, έχουμε ξανακάνει συζήτηση. Ο παράνομος τζόγος στην πατρίδα μας έχει αναδειχθεί σε πρόβλημα, με τεράστιες απώλειες εσόδων ετησίως, την ώρα που κόβονται μισθοί και συντάξεις.

Σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα του Υπουργείου, ήδη από το 2011, εκτιμήθηκε ότι λειτουργούν περισσότεροι από διακόσιοι πενήντα διαδικτυακοί τόποι στοιχηματισμού και έως και εκατόν πενήντα χιλιάδες ηλεκτρονικοί υπολογιστές, που παρέχουν παράνομα τυχερά παιχνίδια, ενώ συνολικά ο παράνομος τζίρος όλων αυτών των τυχερών παιχνιδιών εκτιμάται σε πάνω από 4 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Το 2012 το Υπουργείο επέτρεψε να ενταχθούν σε ένα μεταβατικό καθεστώς «προσωρινής αδειοδότησης» όσες εταιρείες διαδικτυακού στοιχήματος ήταν εγκατεστημένες σε χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και είχαν άδειες λειτουργίας από τις σχετικές αρμόδιες αρχές αυτών των χωρών.

Αυτές που υπήχθησαν στο μεταβατικό στάδιο της προσωρινής αδειοδότησης ήταν τελικά είκοσι τέσσερις, ενώ, κατόπιν έρευνας, φαίνεται ότι κάποιες από τις είκοσι τέσσερις εταιρείες που οικειοθελώς υπήχθησαν στο μεταβατικό καθεστώς του ν.4002/2011 του κ. Βενιζέλου, χωρίς την πραγματοποίηση ουσιαστικών ελέγχων, αλλά και της καταβολής ανταλλαγμάτων προς το ελληνικό δημόσιο, δεν πληρούσαν ή σταμάτησαν στη συνέχεια να πληρούν τις προϋποθέσεις υπαγωγής τους στο μεταβατικό καθεστώς.

Εντύπωση προκαλεί το ότι σε ερωτηματολόγιο που απέστειλε η Επιτροπή Παιγνίων στις είκοσι τέσσερις εταιρείες απάντησαν οι είκοσι μία και από τις απαντήσεις τους προκύπτει πως τα συνολικά έσοδα για το 2015 ήταν περί τα 1,9 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ τα μικτά κέρδη προσέγγιζαν τα 116.200.000 ευρώ.

Δεν θα συνεχίσω. Θα επανέλθω στη δευτερολογία μου.

Επειδή, όμως, οι τζίροι και οι δηλώσεις είναι κατά δήλωση, γιατί δεν υπάρχει έλεγχος και νομικό καθεστώς και έχουν όλες στηθεί στη Μάλτα, τα γνωρίζουμε πολύ καλά όλα αυτά, τα έχουμε συζητήσει και μεταξύ μας, κύριε Υπουργέ, ερωτάσθε:

Ποιο το ύψος της απώλειας εσόδων από τον παράνομο τζόγο στη χώρα μας; Πώς προτίθεστε να χειριστείτε το φαινόμενο ελληνικών εταιρειών που έλαβαν άδεια και φαίνονται να εντοπίζονται σε ίδιες διευθύνσεις στη Μάλτα με ιταλικές που εμπλέκονται σε πλυντήριο και ξέπλυμα χρήματος; Πότε αναμένεται να έρθει το νομοσχέδιο που θα βάλει τέλος στο μεταβατικό αυτό καθεστώς που βρίσκονται εδώ και χρόνια οι εταιρείες, αλλά και στον παράνομο τζόγο;

Και μια μικρή παρένθεση. Να μπει μια νομιμότητα και σε αυτό, να ξέρουμε τι κάνουμε όπως με τις άδειες των καναλιών.

Τέλος, ποιες είναι οι αρμοδιότητες της Επιτροπής Παιγνίων και σε τι ενέργειες προέβη για τον έλεγχο για τη ρύθμιση της αγοράς τυχερών παιγνίων το 2015; Πώς διαγράφεται η πορεία των κερδών των εταιρειών διαδικτυακού στοιχήματος από το 2010 και μετά;

Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Έχετε τον λόγο, κύριε Αλεξιάδη.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Βουλευτά, θέτετε σωστά ερωτήματα με την ερώτησή σας. Έχω απαντήσει άλλες δύο φορές και τον Δεκέμβριο του 2015 στον κ. Τριανταφυλλίδη και τον Ιούλιο του 2016 στον κ. Παναγούλη γι’ αυτά τα θέματα. Έχω απαντήσει, γιατί είναι πραγματικά ένα πολύ μεγάλο ζήτημα.

Το νομικό πλαίσιο που διέπει αυτό το πεδίο οικονομικής δραστηριότητας ή μάλλον το νομικό πλαίσιο το οποίο δεν διέπει, διότι στην ουσία δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο και ενώ αναγκάζουμε τους πολίτες για πολύ μικρές αξίες να πληρώνουν φόρο περιουσίας ΕΝΦΙΑ, αυτοί οι κύριοι, με εκμετάλλευση του θεσμικού πλαισίου (η ευθύνη γι’ αυτό το νομικό πλαίσιο έχει ονοματεπώνυμα και πολιτικά και σε επίπεδο προσώπων) δυστυχώς αποφεύγουν να πληρώσουν τεράστια ποσά φόρων, γιατί πολύ απλά είναι εγκατεστημένοι σε άλλες χώρες και όπως είπατε κι εσείς, η φορολογική τους υποχρέωση εξαντλείται στο τι θα δηλώσουν. Δεν μπορούμε να τους ελέγξουμε, έτσι όπως είναι το θεσμικό πλαίσιο.

Αυτό το μεταβατικό καθεστώς σαφέστατα πρέπει να αλλάξει. Αυτή η ερώτησή σας έχει συναρμόδιους πολλούς Υπουργούς, για να απαντήσουν. Είναι αρμοδιότητα του Υπουργού Οικονομικών που έχει αρμοδιότητα την ΕΕΕΠ, είναι αρμοδιότητα του Αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, του κ. Τόσκα, έγγραφο του οποίου θα σας καταθέσω σχετικά με τους ελέγχους, και δική μου σε σχέση με τους φορολογικούς ελέγχους.

Σε ό,τι αφορά, λοιπόν, το νομοσχέδιο, η ενημέρωση που έχω είναι ότι άμεσα (ήδη έχει ετοιμαστεί) το πολύ σε έναν μήνα θα δημοσιοποιηθούν οι σχετικές διατάξεις. Ολοκληρώνεται η διαπραγμάτευση και θα κατατεθεί, για να πάμε πλέον σε ένα οριστικό καθεστώς, να σταματήσει αυτή η διαδικασία. Και όπως είπατε πολύ σωστά, έχουμε πλέον και την τεχνογνωσία από τέτοιου είδους διαδικασίες αδειοδότησης. Μπορούμε να βάζουμε τέλος στις ανομίες αυτές, να εξασφαλίζουμε νομιμότητα και να φέρνουμε και μεγάλα έσοδα για το δημόσιο, γιατί κάποιοι φαίνεται δεν θέλουν ούτε το ένα ούτε το άλλο.

Σε ό,τι αφορά τώρα το τι έχουμε κάνει, γιατί αυτό το διάστημα δεν έχουμε μείνει αδρανείς, έχουμε κάνει συγκεκριμένα πράγματα. Ήδη, έχουν βγει είκοσι τέσσερις εταιρείες με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων σε έλεγχο. Έχουν ανακοινωθεί τα ονόματά τους και έχει ξεκινήσει ο έλεγχος σε αυτές. Επίσης, έχει ξεκινήσει έλεγχος από άλλες υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών. Η ΥΕΔΔΕ αυτήν τη στιγμή ήδη διενεργεί πέντε ελέγχους σε τέτοια θέματα, η Ειδική Γραμματεία του ΣΔΟΕ διενεργεί κι αυτή ελέγχους και όλα αυτά μέσα από εισαγγελικές παραγγελίες. Ήδη, δηλαδή, ελέγχεται η όλη διαδικασία αυτή σε φορολογικό επίπεδο.

Επίσης, η Οικονομική Αστυνομία έχει κάνει πάρα πολλούς ελέγχους για αυτά τα θέματα και δεν έχει σταματήσει μόνο σε αυτά. Αξιοποιώντας πρόσφατα, για παράδειγμα, τη διεξαγωγή του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου στη Γαλλία, για το χρονικό διάστημα από 10-6-2016 έως 10-7-2016 –τελειώνω, κύριε Πρόεδρε- εξιχνίασε σε εθνικό επίπεδο δέκα υποθέσεις παράνομων τυχερών παιχνιδιών και στοιχηματισμού και σχηματίστηκαν δικογραφίες σε βάρος πενήντα πέντε ατόμων, εκ των οποίων σαράντα τέσσερα συνελήφθησαν στα όρια του αυτοφώρου.

Επίσης, πρόσφατα εξάρθρωσε διεθνή εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν στην παροχή παρανόμων υπηρεσιών διαδικτυακού στοιχηματισμού, όπου συνελήφθησαν εκατόν είκοσι επτά μέλη, μεταξύ των οποίων δεκαοκτώ είχαν αρχηγική θέση. Άρα και η Οικονομική Αστυνομία, οι υπηρεσίες της ΕΛΑΣ κάνουν πολύ καλή δουλειά σε αυτό το επίπεδο.

Τα υπόλοιπα θα τα πω στη δευτερολογία μου, για να μην χάσουμε άλλον χρόνο τώρα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Κύριε Καμμένε, έχετε τον λόγο.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ, σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τα στοιχεία σας. Είναι λίγο-πολύ γνωστά. Αυτό που πρέπει να καταγραφεί σήμερα, επειδή ξεκινάμε από τον Σεπτέμβριο το έργο της καινούργιας περιόδου, και θα πρέπει να είναι σαφές, είναι πότε θα έρθει το νομοσχέδιο -όπως κάναμε και με τα καπνικά, καθυστερήσαμε λίγο- για πολλούς λόγους και για τις άδειες, εάν δημοπρατηθούν ή οτιδήποτε άλλο αποφασίσει η Κυβέρνηση.

Αλλά εδώ υπάρχει και ένα άλλο πολύ σοβαρό ζήτημα κοινωνικό. Οι παίκτες, ο Έλληνας πολίτης ή οποιοσδήποτε πολίτης σε αυτήν τη χώρα ασχολείται με τον ηλεκτρονικό τζόγο, τίθεται σε κίνδυνο και αυτός και η οικογένειά του και η οικονομική του κατάσταση, διότι αν δεν υπάρχει κανονιστικό πλαίσιο και έλεγχος, μπορούν να χαθούν πάρα-πάρα πολλά χρήματα ή να στηθούν πάρα πολλά παιχνίδια ηλεκτρονικά. Να μην καταναλώνω αυτήν τη στιγμή τον χρόνο του Κοινοβουλίου και τον δικό σας. Πρέπει να γίνει άμεσα, δηλαδή πρέπει να προστατεύσουμε και κοινωνικά τον Έλληνα πολίτη και τον Έλληνα φορολογούμενο, πόσω μάλλον να βάλουμε και κανόνες παιχνιδιού.

Με βάση τη δική μου εμπειρία αυτά τα χρόνια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και όσο το έχουμε συζητήσει, φαίνεται ότι όλες αυτές οι εταιρείες προσομοιάζουν με μια Λερναία Ύδρα. Είναι πέντε, δέκα, είκοσι ή είκοσι τέσσερις εταιρείες μπροστά, οι οποίες ίδιες εταιρείες έχουν άλλες τρεις, τέσσερις ή πέντε εταιρείες η καθεμία, στην οποία δανείζεται η πλατφόρμα. Τα έχουμε δει. Διότι είναι οι ίδιες εταιρείες από πίσω και μπροστά έχουμε τέσσερα διαφορετικά κανάλια. Ο παίκτης δεν ξέρει ότι από πίσω είναι η ίδια εταιρεία, αλλά ο ίδιος προσκομίζει τα κέρδη και τα παράνομα, αν θέλετε, ή μη ελεγκτέα κέρδη, τα οποία φορολογεί στο εξωτερικό.

Το ζήτημα, πέραν της φορολόγησης, επειδή πηγαίνουμε και φορολογούμε στον τζίρο -έτσι είχε αποφασίσει η Κυβέρνηση, όπως κάνει και στον ΟΠΑΠ και καλά κάνει-, επειδή είναι κατά δήλωση, είναι ότι τα έσοδα είναι ελάχιστα. Υπήρχαν παλαιές δηλώσεις του κ. Στεργιώτη, ο οποίος είχε κάνει την περίεργη, αν θέλετε, δήλωση «δεν γνωρίζουμε τον τζίρο που κάνουν οι εταιρείες». Αυτή, όμως, είναι μια δήλωση που εμείς σαν Κυβέρνηση και εσείς, κύριε Υπουργέ, ως καθ’ ύλην αρμόδιος πρέπει να τη δώσουμε. Ποιος είναι ο τζίρος; Ποιος είναι ο τζίρος πάνω στον οποίο θα καθίσουμε να βάλουμε το 30% ή το 35%, στο GGR όπως λέτε, για να έχουμε το φορολογικό έσοδο; Αν δεν ξέρουμε τον τζίρο, κάτι δεν κάνουμε καλά σαν κράτος. Νομίζω ότι πρέπει να ελεγχθεί εξονυχιστικά ποιος είναι ο τζίρος της εταιρείας, καθώς και όποιος τζίρος έχει αποφευχθεί να εμφανιστεί μέχρι σήμερα.

Έχω καταθέσει μια ερώτηση με κατάθεση εγγράφων προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και ζητώ από το 2011 έως σήμερα συμπληρωματικά -και όταν έρθει η απάντηση θα σας τη στείλω στο Υπουργείο- για τον φόρο εισοδήματος που πλήρωσαν όλες αυτές οι εταιρείες. Να δούμε τι πλήρωσαν. Αυτό που πλήρωσαν θα αναλογεί σε έναν δηλωμένο τζίρο. Το κάνουμε και ανάποδα, γιατί κι εμείς ξέρουμε τη δουλειά. Αφού θα δούμε πόσο πλήρωσαν, θα δούμε αντίστοιχα τι δήλωσαν ως τζίρο και θα δούμε αν αυτός ο τζίρος είναι πραγματικός ή όχι. Διότι, αν έχουν πληρώσει σε ψεύτικο τζίρο, τότε πέφτουμε και σε περίπτωση απάτης. Έχουν πληρώσει κάτι κατά δήλωση, έστω, αλλά σε ψεύτικο τζίρο. Οπότε αυτό πρέπει να λυθεί. Επίσης το θέμα της απάτης κατά του δημοσίου ή της ψευδούς δήλωσης, διότι, όπως είπατε πολύ σωστά, κυνηγάμε τον πολίτη για οτιδήποτε χρωστά στο δημόσιο.

Πρέπει να πάψει να είναι ανεξέλεγκτη αυτή η κατάσταση και επειδή οι τζίροι είναι αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ, το κράτος χάνει δεκάδες έως εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ φορολογικά έσοδα. Αυτά δεν έχουμε την πολυτέλεια να τα αφήσουμε να χάνονται περαιτέρω.

Ευχαριστώ πάρα πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Κι εμείς ευχαριστούμε.

Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Σε ό,τι αφορά το θέμα του φόρου επί του τζίρου, πραγματικά υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα. Ο φόρος γι’ αυτές τις επιχειρήσεις είναι σε ό,τι θέλουν αυτές να δηλώσουν. Και ορισμένες από αυτές δηλώνουν προκλητικά πολύ μικρό τζίρο ή δηλώνουν πολύ μικρά κέρδη. Είχα καταθέσει σε προηγούμενη απάντηση τον φόρο εισοδήματος, γιατί εκεί είναι το προκλητικό. Το προκλητικό είναι το τι φόρο εισοδήματος πληρώνουν αυτές οι επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν έναν τεράστιο τζίρο, τον υποπτευόμαστε, αλλά, όπως είναι δομημένο το σύστημα, δεν είναι δυνατόν να τον ελέγξουμε απόλυτα. Διότι, όσο η έδρα της επιχείρησης είναι στο εξωτερικό και όσο η εγκατάσταση του software και hardware είναι στο εξωτερικό, είναι πολύ δύσκολο να ελεγχθεί από την Ελλάδα. Άρα παραμένουμε μόνο στο τι θα μας δηλώσουν.

Είναι σαφέστατη η πολιτική βούληση της Κυβέρνησης σε αυτή την ανομία να μπει τέλος. Δεν έχουμε καμμία σχέση με αυτά τα συστήματα. Δεν έχουμε καμμία διάθεση να έρθουμε σε κάποια συναλλαγή, δεν έχουμε διάθεση να ακολουθήσουμε αυτά που έκαναν άλλοι σε αυτόν τον τόπο και οδήγησαν σε αυτό το νομικό πλαίσιο. Διότι αυτό το νομικό πλαίσιο είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων πολιτικών επιλογών.

Εμείς έχουμε συγκεκριμένη πολιτική βούληση. Να δεχθώ ότι έπρεπε να νομοθετήσουμε πιο γρήγορα τα θέματα αυτά, αλλά έχουμε εξηγήσει τον λόγο που πολλές φορές έχουμε αυτές τις καθυστερήσεις.

Αυτό που έχουμε αυτή τη στιγμή να πούμε είναι ότι, όπως σας είπα και αρχικά, είμαστε στο στάδιο τελικής επεξεργασίας, έχουν φτιαχτεί διατάξεις και πολύ γρήγορα θα έρθει στη Βουλή το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο, που θα δίνει τη δυνατότητα να πάμε πλέον στο μεταβατικό καθεστώς των νέων αδειών.

Επίσης, να ξέρετε ότι, εν όψει της ολοκλήρωσης του νομοσχεδίου για τις ηλεκτρονικές πληρωμές-συναλλαγές, εξετάζεται η δυνατότητα παροχής στοιχείων προς τις αρμόδιες ελληνικές αρχές από ξένους παρόχους πληρωμών, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Συνεπώς, οι οικονομικές συναλλαγές κατά τη διεξαγωγή τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου μεταξύ Ελλήνων παικτών και εταιρειών του εξωτερικού, θα μπορούν να εντοπίζονται ευκολότερα, καταστέλλοντας έτσι την παράνομη δράση. 

Επίσης, θέλω να σας πω ότι ήδη υπάρχουν εισαγγελικές παραγγελίες για τους ελέγχους αυτούς που, όπως σας είπα και πριν, αυτή τη στιγμή εξετάζουμε.

Σ’ ό,τι αφορά την εθνική επιτροπή, την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων, την ΕΕΠ, της οποίας θα σας καταθέσω σχετικά έγγραφα, όπως και των άλλων Υπηρεσιών (για να έχετε μία πλήρη ενημέρωση και για να μη σπαταλήσω τον χρόνο) διενεργεί συνεχώς ελέγχους, όπως αναφέρει με σαφήνεια, ως προς την απόκλιση του ποσού των μεικτών κερδών των είκοσι τεσσάρων εταιρειών μεταξύ της ΕΕΠ και του ΟΠΑΠ. Η ΕΕΠ στο σχετικό έγγραφό της μας ενημερώνει ότι τα στοιχεία τα αντλεί από τις επίσημες δηλώσεις των παρόχων, που υποβάλλονται στις αρμόδιες φορολογικές αρχές, και όχι από δημοσιεύματα ή οτιδήποτε άλλο.

Παρ’ όλα αυτά, βοηθούν τα δημοσιεύματα, όπως η έρευνα που έγινε για τον τόπο εγκατάστασης των εταιρειών αυτών και από την οποία αποκαλύφθηκε ότι στην ίδια διεύθυνση και στον ίδιο όροφο και στο ίδιο γραφείο υπήρχαν πάρα πολλές εταιρείες. Είναι σαφέστατο το τι θέλουν να κάνουν αυτές οι εταιρείες. Είναι σαφές, όμως, και το τι θέλει να κάνει αυτή η Κυβέρνηση. Είναι αποφασισμένη να συγκρουστεί και να επιβάλει τάξη και σ’ αυτό το πεδίο της οικονομικής ζωής.

Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Κι εμείς ευχαριστούμε.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, μπορώ να έχω τον λόγο για ένα λεπτό; Θα ήθελα να έχω την ευχέρεια να προσθέσω κάτι.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Ορίστε, κύριε Καμμένε.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Κύριε Υπουργέ, πρέπει να δούμε αναδρομικά το ζήτημα. Όταν κάνουμε διασταυρώσεις από τους μηχανισμούς που πλήρωναν τους παίκτες, είτε από τις ελληνικές τράπεζες είτε από άλλες, να το δούμε από το 2011 και από το 2012, όχι από δω και πέρα, διότι έχει «ξεπλυθεί» πολύ χρήμα. Εγώ δεν φοβάμαι τις λέξεις. Από το 2012, όταν κάποιος παίζει και χρησιμοποιεί ή πλαστικό χρήμα ή προπληρωμένη κάρτα που αγοράζει από το περίπτερο του Πακιστανού –επειδή αυτά έκαναν-, θα πρέπει να βρούμε από το 2012 ποια φυσικά πρόσωπα έχουν πληρώσει τι και τι έχουν πληρωθεί, γιατί τα ηλεκτρονικά ίχνη των πληρωμών υπάρχουν, διότι δεν μπορούσαν να κάνουν και την πληρωμή αλλιώς, παρά μόνο ηλεκτρονικά σε πιστωτικές ή προπληρωμένες κάρτες.

Θα καταθέσω τα δύο έγγραφα.

Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Ευχαριστούμε τον κ. Καμμένο και τον κ. Αλεξιάδη και ας σημειώσουμε τη συνέπεια του κ. Αλεξιάδη ως προς το συγκεκριμένο καθήκον.