Ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κατέθεσε ο Νεκτάριος Σαντορινιός και οι βουλευτές Α’ και Β’ Πειραιά, Δρίτσας Θοδωρής, Αλεξιάδης Τρύφωνας, Κασιμάτη Νίνα και Ραγκούσης Γιάννης, σχετικά με τα προβλήματα με τα δρομολόγια πλοίων που αντιμετωπίζει το νησί της Αίγινας.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Θέμα: «Σοβαρά προβλήματα συνδεσιμότητας αντιμετωπίζει το νησί της Αίγινας»
Τα νησιά της χώρας μας, μέσα στις αρνητικές συνθήκες της πανδημίας και της δραματικής μείωσης της τουριστικής κίνησης, διανύουν μέρες αβεβαιότητας και ανασφάλειας. Οι τοπικές κοινωνίες, οι παραγωγικοί φορείς και ο εργαζόμενος νησιωτικός κόσμος αναμένει τη στήριξη του Κράτους και την εφαρμογή πολιτικών που θα ενισχύουν τη Νησιωτικότητα και θα δώσουν προοπτικές ανάπτυξης για τις νησιωτικές οικονομίες.
Στον αντίποδα, όμως, των όσων τα νησιά και οι νησιώτες περιμένουν από την Κυβέρνηση, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, χωρίς σχέδιο και χωρίς χαρτογράφηση των πραγματικών αναγκών των νησιών, έχει αποδυναμώσει το ακτοπλοϊκό δίκτυο της νησιωτικής χώρας, αφαιρώντας από τα νησιά ένα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης.
Ανάμεσα στις πολλές δυσαρέσκειες, που έχουν αναδυθεί για την κατάσταση της συνδεσιμότητας των νησιών, ανήκει και η περίπτωση της Αίγινας. Όπως καταγγέλλεται από τους τοπικούς φορείς του νησιού, η σύνδεση ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΣΟΥΒΑΛΑ-ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ ΑΙΓΙΝΑΣ έχει σχεδόν αδρανοποιηθεί, αφού φέτος, τη χρονιά δηλαδή που θα έπρεπε όλα τα νησιά να ενισχυθούν έτσι ώστε να διευκολυνθεί η ισχαιμική τουριστική κίνηση και να ενεργοποιηθεί η τοπική οικονομία των νησιών, το συγκεκριμένο δρομολόγιο, μέχρι τέλος Ιουνίου, δεν εκτελείτο από κανένα πλοίο, δημιουργώντας πολλά προβλήματα στους επαγγελματίες του τουρισμού και στους κατοίκους της βορειοανατολικής πλευράς της Αίγινας, η οποία είναι και η πιο πυκνοκατοικημένη περιοχή του νησιού.
Περαιτέρω και ενώ η σχετική συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) καθυστέρησε δραματικά, επιτείνοντας το κλίμα δυσφορίας στα νησιά, στην πρόσφατη απόφασή του (02/30-06-2020) ενέκρινε τη δρομολόγηση, για τη συγκεκριμένη γραμμή, ενός και μόνο πλοίου, του επιβατηγού ΣΕΜΠΕΚΟ (Ν.Π. 12527), και μόνο για το διάστημα από 03-07-2020 έως 31-08-2020. Έτσι, μετά την αδυναμία κατάρτισης ενός αξιόπιστου και με σχέδιο ακτοπλοϊκού δικτύου, το Υπουργείο καταδικάζει την μισή και πλέον Αίγινα σε απομόνωση, δρομολογώντας μάλιστα πλοίο που δεν επιτρέπει την μεταφορά οχημάτων, δίνοντας το τελειωτικό χτύπημα στην οικονομία του νησιού.
Να σημειωθεί, δε, ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση κατανοώντας τις αυξημένες ανάγκες για μετακινήσεις, τόσο των κατοίκων, όσο και των επισκεπτών της Αίγινας, την περασμένη χρονιά, που δεν υπήρχαν αυτά τα οξυμένα οικονομικά προβλήματα, σε συνεδρίαση του ΣΑΣ στις 13 Μαΐου 2019, ενέκρινε τη δρομολόγηση, του Ε/Γ- Ο/Γ πλοίου ΜΕΝΕΚΡΑΤΗΣ και του Ε/Γ πλοίου ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ τα οποία εκτελούσαν από αρχές Ιουνίου καθημερινά δρομολόγια στη γραμμή.
Επειδή, η Αίγινα, όπως και πολλά άλλα νησιά της χώρας βιώνουν μια δραματική κρίση και οικονομική ασφυξία,
Επειδή, το ακτοπλοϊκό δίκτυο της χώρας, μέσα από τους κατάλληλους χειρισμούς, θα μπορούσε πράγματι να αποδειχθεί ένα βασικό εργαλείο ενίσχυσης της τουριστικής κίνησης στα νησιά και ένας μοχλός στήριξης των τοπικών κοινωνιών,
Επειδή, οι έμποροι, οι εμπλεκόμενοι με τον Τουρισμό και οι ίδιοι οι νησιώτες ζητούν την άμεση λήψη μέτρων, πριν να δουν τις τοπικές κοινωνίες τους καθημαγμένες και παντελώς φτωχοποιημένες,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο ώστε να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Αίγινας, ειδικά για τη γραμμή ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΣΟΥΒΑΛΑ-ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ ΑΙΓΙΝΑΣ;
2. Την ώρα που εκφράζεται η γενική δυσφορία για την ακατάλληλη, αντιαναπτυξιακή και ισχαιμική δρομολογιακή σύνδεση των νησιών της χώρας, ποιο είναι το σχέδιο της Κυβέρνησης για την ενίσχυση του ακτοπλοϊκού δικτύου και της αρτιότερης συνδεσιμότητας των νησιών;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Σαντορινιός Νεκτάριος
Δρίτσας Θοδωρής
Αλεξιάδης Τρύφων
Κασιμάτη Νίνα
Ραγκούσης Γιάννης