ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ (29.3.2016)

Στην Αθήνα σήμερα, 29 Μαρτίου 2016, ημέρα Τρίτη και ώρα 11.00΄,στην Αίθουσα  Γερουσίας του Μεγάρου της Βουλής συνήλθε σε συνεδρίαση η Διαρκής Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, υπό την προεδρία του Προέδρου αυτής, κ. Μάκη Μπαλαούρα, με θέμα ημερήσιας διάταξης τη συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας στις διατάξεις: α) των Οδηγιών 2014/107/ΕΕ και (ΕΕ) 2015/2060, β) των Οδηγιών 2014/86/ΕΕ και 2015/121/ΕΕ, γ) της Οδηγίας 2013/61/ΕΕ και άλλες διατάξεις» (2η συνεδρίαση – β΄ ανάγνωση).

Στη συνεδρίαση παρέστησαν ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, κ. Τρύφων Αλεξιάδης, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.

Το λόγο έχει ο κ. Αλεξιάδης.

 ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Νομίζω, κύριε Πρόεδρε και κύριοι Βουλευτές, ότι όταν μπαίνει ένα τέτοιο θέμα δεν μπορεί ο Υπουργός που είναι από την κυβέρνηση εδώ, να μην πάρει το λόγο.

Απ’ ό,τι καταλαβαίνω το αίτημά σας είναι να υπάρχει ενημέρωση για θέματα φορολογίας. Νομίζω ότι για θέματα φορολογίας έχετε την πληρέστερη ενημέρωση που μπορεί να υπάρξει, σε τμήμα του Κοινοβουλίου. Έχουμε απαντήσει σε όλες τις επίκαιρες ερωτήσεις που έχουν κατατεθεί, δεν υπάρχει ούτε μία επίκαιρη ερώτηση που να μην έχει απαντηθεί. Σε όλα τα νομοσχέδια, έχουμε δώσει όλες τις πληροφορίες. Ζητήσατε, για παράδειγμα, για τη ρύθμιση των εκατό δόσεων, φέραμε όλα τα στοιχεία. Φέραμε αναλυτικά στοιχεία για όλα. Φέραμε ενημερωτικά σημειώματα σε νομοσχέδια. Έχουμε απαντήσει σε όλα.

Συμφωνήσαμε στην προηγούμενη συνεδρίαση ότι θα υπάρχει πλήρης ενημέρωση για τα θέματα φορολογίας. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχετε πλήρη ενημέρωση για όλα.

Σε ό,τι αφορά το θέμα των διαπραγματεύσεων. Να είναι σαφές. Αυτό που συζητάμε στις διαπραγματεύσεις είναι η υλοποίηση του νόμου 4336 που ψήφισε η Ελληνική Βουλή, με 221 Βουλευτές. Δεν συζητάμε μια καινούργια ατζέντα θεμάτων, το έχει ξεκαθαρίσει πάρα πολλές φορές η κυβέρνηση και ο αρμόδιος Υπουργός.

            ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ (Ειδικός Αγορητής του «Ποταμιού») – (εκτός μικροφώνου): Δεν κάνετε, λοιπόν, διαπραγμάτευση;

            ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Κύριε Θεοχάρη, εκτός από την πολιτική διαφωνία, ας συμφωνήσουμε σε έναν πολιτικό πολιτισμό, να μη διακόπτει ο ένας τον άλλον.

Νομίζω ότι σκοπός της συζήτησης είναι να βρεθεί μια λύση και όχι να δημιουργήσουμε μια άλλη ατζέντα, απ’ αυτή που έχει η σημερινή μέρα.

Σε ό,τι αφορά λοιπόν το θέμα του τι συζητάμε, συζητάμε την ολοκλήρωση του νόμου 4336. Συγκεκριμένα πράγματα.

Μια λογική λέει να έρθουμε εδώ και να συζητήσουμε βήμα – βήμα τη διαπραγμάτευση. Να σας πω δύο παραδείγματα. Στη διαπραγμάτευση ήταν το θέμα των ανείσπρακτων ενοικίων. Το θυμόσαστε; Ήταν τους προηγούμενους μήνες. Η διαπραγμάτευση κατέληξε θετικά. Τι να απαντήσουμε σ’ αυτούς που έλεγαν τότε, ότι θα πληρώσουμε φόρους για τα ανείσπρακτα ενοίκια;

Δεύτερο παράδειγμα. Να σας θυμίσω ότι στη διαπραγμάτευση ήταν, αν θα έχουμε αναδρομική φορολόγηση ή όχι του 2015. Εσείς ψηφίσατε τις διατάξεις κι έκλεισε αυτό το κεφάλαιο και δεν υπάρχει αναδρομική φορολόγηση για το 2015. Το θεωρείτε, λοιπόν, λογικό η κυβέρνηση να αναλάβει, βήμα – βήμα ή θέμα – θέμα να έρχεται εδώ και να λέει «σήμερα είμαστε σ’ αυτό το σημείο, έκλεισε αυτό το θέμα, πάμε στο επόμενο» και να συζητάμε την οποιαδήποτε λεπτομέρεια;

Βεβαίως και στα βασικά θέματα έχει ενημερώσει με αναλυτικό τρόπο ο κ. Υπουργός, ο οποίος έχει ένα βαρύτατο πρόγραμμα. Το πρόγραμμα που έχει ο Υπουργός Οικονομικών ο κ. Τσακαλώτος (και σε επίπεδο Ελλάδας και σε ευρωπαϊκό επίπεδο και σε επίπεδο θεσμών) είναι ένα βαρύτατο πρόγραμμα και πρέπει να το καταλάβουμε αυτό όλοι.

Τέλος, θέλω να κλείσω με το εξής: Εδώ υπάρχει κριτική, όχι στο εάν απαντά ο Υπουργός ή όχι, γιατί εγώ τόσον καιρό στις επίκαιρες ερωτήσεις (που είχα την άνεση του χρόνου και ερχόμουν γιατί ο κ. Τσκακαλώτος δεν είχε αυτή την άνεση) άκουγα κριτική «γιατί δεν έρχεται ο Υπουργός Οικονομικών». Τώρα, άλλαξε η ατζέντα. Τώρα κριτικάρουμε και το περιεχόμενο της απάντησης του Υπουργού Οικονομικών, όπως ακούστηκε εδώ.

Άρα, το ζήτημα δεν είναι εάν θα έρθει ή όχι ο κ. Τσακαλώτος να ενημερώσει, το ζήτημα είναι να δημιουργήσουμε πολιτικό θέμα, διότι ακούσαμε κριτική στο τι απάντησε χθες στις επίκαιρες ερωτήσεις.

Κλείνοντας, λοιπόν, λέω: Αναλυτικότατη ενημέρωση όποτε θέλετε για όλα τα θέματα, η κυβέρνηση δεν έχει να κρύψει ή να φοβηθεί τίποτα.

ΜΑΚΗΣ ΜΠΑΛΑΟΥΡΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Τον λόγο έχει ο κ. Αλεξιάδης για 10 λεπτά.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Θα είμαι σύντομος κ. Πρόεδρε. Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, όσοι έχετε απομείνει στην αίθουσα, διότι με λύπη μου παρατηρώ ότι υπάρχουν εκπρόσωποι κομμάτων, οι οποίοι αν και μίλησαν, έβαλαν θέματα και δεν είναι στην αίθουσα για να πάρουν τις απαντήσεις στα θέματα που τέθηκαν. Βεβαίως, καταλαβαίνω ότι υπάρχει μια προσπάθεια, η σημερινή ημέρα να αλλάξει ατζέντα και όχι να επικεντρωθούμε στα όσα σημαντικά θα επακολουθήσουν το απόγευμα στη Βουλή.

Μάλιστα, είναι προκλητικό το εξής. Αυτό το νομοσχέδιο συγκεντρώνει μια μέγιστη πλειοψηφία μέσα στην αίθουσα της Βουλής. Να θυμίσω, ότι «ναι» έχουν ήδη ψηφίσει στην Επιτροπή, την Τετάρτη στις 23 του μηνός, ο ΣΥΡΙΖΑ, η Ν.Δ., η Δημοκρατική Συμπαράταξη «ΠΑ.ΣΟ.Κ.-ΔΗΜ.ΑΡ.», το Ποτάμι, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, η Ένωση Κεντρώων. Επιφυλάχθηκε η Χρυσή Αυγή και όχι το Κ.Κ.Ε.. Καταλαβαίνουμε τους λόγους, δεν θέλω να το σχολιάσω. Δεν είναι δυνατόν, λοιπόν, από μια μέγιστη δυνατή συναίνεση που υπάρχει σε αυτό το θέμα, να προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια εικόνα εικονικής σύγκρουσης και διαφωνίας για άλλους λόγους, που καταλαβαίνουμε πολύ καλά ποια είναι η σκοπιμότητα.

Μια και μίλησα για συναίνεση, θεωρούμε πολύ σημαντικό στα θέματα φοροδιαφυγής, λαθρεμπορίου και διαφθοράς να υπάρχει η μέγιστη δυνατή συναίνεση και ένα κοινωνικό και πολιτικό μέτωπο εναντίον αυτών των θεμάτων, των πολιτικών και των κοινωνικών δυνάμεων που, βεβαίως, θέλουν να συγκρουστούν με αυτά τα φαινόμενα. Διότι υπάρχουν και άλλες, που έχουν αποδείξει με τη στάση τους (ή το αποδεικνύουν καθημερινά) ποια είναι η στάση τους σε αυτά τα θέματα.

Μια παρατήρηση για το θέμα της διαπραγμάτευσης και τα όσα ακούστηκαν. Το έχω επαναλάβει και θα το ξαναπώ. Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, η Κυβέρνηση διαπραγματεύεται ένα νόμο που ψήφισαν 229 Βουλευτές και έναν νόμο που ψήφισαν 221 Βουλευτές. Διαπραγματευόμαστε το συγκεκριμένο νόμο. Καταλαβαίνω απόλυτα αυτούς, οι οποίοι έχοντας μια μεταφυσική ή μια άλλη απάντηση για τα πράγματα, δεν καταθέτουν το δικό τους πολιτικό αφήγημα, δεν δέχονται διαπραγμάτευση, δεν δέχονται όλα αυτά τα πράγματα, διαφωνούν με όλα και δεν τους ενδιαφέρει να απαντήσουν στο συγκεκριμένο. Απαντούν σε κάτι μελλοντικό και λένε ότι δεν θέλουν να πάρουν θέση. Αυτό το κατανοώ, αλλά δεν κατανοώ πολιτικές δυνάμεις, οι οποίες έκαναν κριτική στην Κυβέρνησή μας στο θέμα του δημοψηφίσματος και έλεγαν, πιο γρήγορα, δεχθείτε ότι φέρνουν και μην κάνετε καμιά διαπραγμάτευση. Ή δεν δέχομαι άλλες πολιτικές δυνάμεις, οι οποίες δέχθηκαν τη διαπραγμάτευση και όλη αυτή τη διαδικασία, ψήφισαν τα μέτρα και τώρα που ήρθε η ώρα στο να κάνουμε τα μέτρα συγκεκριμένα, διαφωνούν.

Σε ό,τι αφορά το νομοσχέδιο, με τα άρθρα 1 έως 4, με την εν λόγω Οδηγία τροποποιείται η Οδηγία 2011/16/ΕΕ για την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών, όπως η τελευταία έχει ενσωματωθεί στην Ελληνική νομοθεσία με νόμο του 2013. Η αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών, αποτελεί σημαντικό μέσο για την αντιμετώπιση της διασυνοριακής φορολογικής απάτης και φοροδιαφυγής και θα συμβάλει στην αποδοτικότερη και αποτελεσματικότερη είσπραξη των φόρων. Γι’ αυτό, άλλωστε, ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, έλαβε εντολή από την ομάδα G20, να διαμορφώσει ένα ενιαίο πρότυπο για την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών, το οποίο ολοκληρώθηκε το Σεπτέμβριο του 2014.

Επιπλέον, η συνεκτική και ολοκληρωμένη προσέγγιση, αναφορικά με την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών εντός της Ε.Ε., καθώς και ευθυγράμμιση του πεδίου εφαρμογής της με τις διεθνείς εξελίξεις, θα συμβάλουν στην ελαχιστοποίηση του κόστους και του διοικητικού βάρους για τις φορολογικές διοικήσεις και τους οικονομικούς φορείς.

Με τη νέα Οδηγία επεκτείνεται το πεδίο της αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών, αφού τα κράτη-μέλη, εκτός από τις πληροφορίες σχετικά με συγκεκριμένες κατηγορίες εισοδήματος και κεφαλαίου, θα ανταλλάσσουν και πληροφορίες αναφορικά με δηλωτέο λογαριασμό για τα φορολογικά έτη από το 2016 και εξής. Οι πληροφορίες του φορολογικού έτους 2016 κοινοποιούνται μέχρι 30/9/2017. Αυτό σημαίνει ότι τα ελληνικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα θα διαβιβάζουν στο Υπουργείο Οικονομικών πληροφορίες σχετικά με πρόσωπα, φυσικά ή οντότητες, που είναι δικαιούχοι λογαριασμού, βάσει κανόνων υποβολής στοιχείων και δέουσας επιμέλειας που συνάδουν με το κοινό πρότυπο του ΟΟΣΑ.

Ο επιδιωκόμενος σκοπός είναι, να περιοριστεί η δυνατότητα των φορολογούμενων να αποφεύγουν τη δήλωση των στοιχείων τους, μεταφέροντας περιουσιακά στοιχεία σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα ή επενδύοντας σε χρηματοοικονομικά προϊόντα που δεν καλύπτονται από το πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας.

Για το λόγο αυτό, οι πληροφορίες που ανταλλάσσονται, δεν θα αφορούν μόνο κάθε σχετικό εισόδημα, π.χ. τόκους, μερίσματα, αλλά και υπόλοιπα λογαριασμών, καθώς και έσοδα από πωλήσεις χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων.

            Εν τούτοις, ορισμένα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και λογαριασμοί, δεδομένου ότι εμφανίζουν χαμηλό κίνδυνο χρησιμοποίησής τους προς φoροαποφυγή, θα πρέπει εύλογα να εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής. Προς τούτο τα κράτη – μέλη θα συντάσσουν και θα διαβιβάζουν στην Επιτροπή, κατάλογο εγχωρίως ορισθέντων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και λογαριασμών, π.χ. Κράτος, Διεθνής Οργανισμός, Κεντρική Τράπεζα, Συνταξιοδοτικό Ταμείο, Συνταξιοδοτικός Λογαριασμός κ.λπ., τα οποία θα εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας, εφόσον πληρούν ορισμένες προϋποθέσεις.

Επίσης, η μέγιστη περίοδος διατήρησης των πληροφοριών από τους υπεύθυνους επεξεργασίας των πληροφοριών, ταυτίζεται με τις διατάξεις περί περιγραφής, όπως αυτές ορίζονται στην εθνική φορολογική νομοθεσία.

Τέλος, στην Οδηγία γίνεται ειδική μνεία στην ασφάλεια του δικτύου πληροφοριών, η οποία αντικατοπτρίζει τη σπουδαιότητα που αποδίδεται στη διασφάλιση της εμπιστευτικότητας των πληροφοριών και στην αποτροπή της παραβίασης των προσωπικών δεδομένων.

Με τα άρθρα 5 έως 7, με την εν λόγω Οδηγία, καταργείται η Οδηγία 2003/48/ΕΚ που προέβλεπε την αυτόματη εφαρμογή πληροφοριών για την υπό μορφή τόκων εισοδημάτων από αποταμιεύσεις, δεδομένου ότι η οδηγία 2014/107/ΕΕ που ενσωματώνεται με το Κεφάλαιο Α΄, είχε ευρύτερο πεδίο εφαρμογής.

Ωστόσο, όποιες πληροφορίες συγκεντρώθηκαν πριν την κατάργησή της, θα συνεχίσουν να διαβιβάζονται προς τα κράτη – μέλη.

Με το άρθρο 8, αποφεύγεται η περίπτωση του να μένουν παγκοσμίως αφορολόγητα τα διανεμόμενα κέρδη μεταξύ συνδεδεμένων επιχειρήσεων κρατών – μελών της Ε.Ε.

 Ενσωματώνεται στην εσωτερική νομοθεσία γενικός κανόνας, απαγόρευσης των καταχρήσεων σχετικά με το φορολογικό καθεστώς μητρικών – θυγατρικών εταιριών των κρατών-μελών της Ε.Ε..

Επομένως, εάν δεν υπάρχουν βάσιμοι εμπορικοί λογοι που απηχούν την οικονομική πραγματικότητα, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις περί ενδοομιλικών μερισμάτων.

Τέλος, το άρθρο 9. Η συγκεκριμένη Οδηγία αφορά την μεταφορά της Γαλλικής Νήσου Μαγιότ από το καθεστώς τις υπερπόντιας χώρας και εδάφους, στο καθεστώς των εξόχως απόκεντρων περιοχών. Με την τροποποίηση του καθεστώτος, η Γαλλική Νήσος Μαγιότ εντάσσεται στις φορολογικές διατάξεις τις Ε.Ε., αλλά δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας Φ.Π.Α, επειδή αποτελεί ειδικό καθεστώς.

Θέλω να πω, αγαπητοί κυρίες και κύριοι βουλευτές, ότι το Υπουργείο Οικονομικών προσαρμόζεται και νομοθετικά για να επιτελέσει τον ρόλο του και γι’ αυτό κάνουμε όλες τις αναγκαίες ενέργειες και σε επίπεδο οργάνωσης και σε επίπεδο ενσωμάτωσης Οδηγιών και σε όλους τους άλλους τομείς.

Σε αυτά τα πλαίσια και με αυτή τη διαδικασία ανταλλαγής πληροφοριών κινούμαστε και θα κινηθούμε το επόμενο χρονικό διάστημα.

Να θυμίσω, ότι η λίστα Μπόγιαρνς, ήρθε στο Υπουργείο Οικονομικών (στη Διεύθυνση Οικονομικών Σχέσεων) μέσω αυτής της διαδικασίας, της διαδικασίας, δηλαδή, της νομοθέτησης της ανταλλαγής πληροφοριών.

Η ίδια διεύθυνση παρίσταται εδώ με ικανά και έμπειρα στελέχη, με μεγάλη εμπειρία στο Υπουργείο Οικονομικών, τα οποία είναι στη διάθεσή σας, όποτε θέλετε να λύσετε οποιαδήποτε απορία σας ή να εξηγήσει οποιοδήποτε θέμα, γιατί είναι ένα τεράστιο θέμα όλο αυτό το ζήτημα και να είσαστε σίγουροι, ότι σε αυτό το πλαίσιο θα κινηθεί το Υπουργείο Οικονομικών, δηλαδή, στην ανταλλαγή πληροφοριών και στην αξιοποίηση κάθε πληροφορίας. Δεν υπάρχει περίπτωση ελεγκτικά να αφήσουμε οποιαδήποτε δυνατότητα και να μην αυξήσουμε τα δημόσια έσοδα με αυτό τον τρόπο.

Τέλος, επειδή ακούστηκε μια κριτική για το θέμα των τροπολογιών, γιατί θα πάω αμέσως και στις τροπολογίες.

Σε ό,τι αφορά, κυρίες και κύριοι βουλευτές, το θέμα των τροπολογιών, είναι σαφέστατος, ο τρόπος με τον οποίο είμαστε υποχρεωμένοι να φέρνουμε τις τροπολογίες. Δηλαδή, υπάρχει αρχική πρόταση, υπάρχει ένας διάλογος, διαπραγμάτευση, που πολλές φορές καθυστερεί – όχι όμως με δική μας ευθύνη και όχι με ευθύνη του Υπουργείου Οικονομικών και των υπηρεσιών – διότι απαιτείται διαπραγμάτευση για το περιεχόμενο των τροπολογιών.

Άρα, η κριτική δεν καταλαβαίνω τι νόημα έχει και ειδικά από στελέχη, που έχουν μια εμπειρία από το πέρασμά τους από το Υπουργείο Οικονομικών.

Τώρα, κύριε πρόεδρε, θα ήθελα να ενημερώσω για τις τροπολογίες.

Σε σχέση με την τροπολογία με αύξοντα αριθμό 295/74, η οποία αφορά την καθιέρωση νέας ρύθμισης για την αναλογική καταβολή και σε ορισμένες περιπτώσεις επιστροφή του τέλους ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων, που έχουν μπει στο καθεστώς της χρηματοδοτικής μίσθωσης.

Η ευθυγράμμιση της εθνικής νομοθεσίας με την απόφαση του δικαστηρίου της Ε.Ε. με βάση αυτή την διαδικασία αποτρέπει πλέον, από το να μισθώνουν οχήματα από άλλα κράτη – μέλη και παράλληλα αποτρέπει τις εταιρίες εκμίσθωσης από άλλα κράτη – μέλη να παρέχουν υπηρεσίες τους στους εν λόγω υπηκόους.

Με την προτεινόμενη διάταξη το τέλος ταξινόμησης για τα υπό κρίση επιβατικά αυτοκίνητα, επιβάλλεται πλέον αναλογικά με το διάστημα της χρήσης τους στη χώρα, με βάση τα ποσοστά απομείωσης του σχετικού νόμου του 2001.

Προβλέπεται, επίσης, επιστροφή υπολειπόμενου τέλους ταξινόμησης στις περιπτώσεις, που αυτό αρχικά καταβάλλεται ολόκληρο, διότι δεν είναι γνωστό πόσο χρόνο θα κρατήσει ο ιδιοκτήτης ή ο εκμισθωτής το αυτοκίνητο αυτό.

Άρα, με αυτή την τροπολογία λύνουμε ένα μεγάλο πρόβλημα που αφορούσε τη διαδικασία της χρηματοδοτικής μίσθωσης αυτοκινήτων και ευθυγραμμίζουμε την ελληνική νομοθεσία με την υπόλοιπη διαδικασία.

Για το θέμα της τροπολογίας με αύξοντα αριθμό 294/73, θα ερχόταν ο κ. Χουλιαράκης, δυστυχώς, για έκτακτο λόγο δεν μπόρεσε να έρθει. Πολύ απλά, όμως, αυτή η τροπολογία φέρνει μια παράταση, γιατί επήλθαν αλλαγές στις διαδικασίες πληρωμών των δαπανών έργων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, τόσο στο χρηματοδοτούμενο σκέλος όσο και στο εθνικό.

Ως εκ τούτου παρίσταται επιτακτική ανάγκη για την παράταση των προθεσμιών για την ομαλή εκτέλεση του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων, γεγονός που αντιμετωπίζεται με την ψήφιση των διατάξεων αυτών. Επιπρόσθετα, εκεί έχουμε και το πρόβλημα, τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από τις Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου, τις γνωστές ΥΔΕ, στις Γενικές Διευθύνσεις Οικονομικών Υπηρεσιών. Άρα, απαιτείται η τακτοποίηση των πληρωμών του έτους 2015, προκειμένου να μην μετακυληθούν εκκρεμότητες της προηγούμενης χρήσης στις υπηρεσίες που θα αναλάβουν την αρμοδιότητα αυτή.

Αυτά όσον αφορά τις τροπολογίες.

Σε ό,τι αφορά σε αυτά που θα σας μοιραστούν και νομίζω ότι διανεμήθηκαν, κύριε Πρόεδρε, οι νομοτεχνικές;

ΜΑΚΗΣ ΜΠΑΛΑΟΥΡΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Έχουν διανεμηθεί εγκαίρως, κύριε Υπουργέ.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Σας ευχαριστώ πολύ, για την ανταπόκριση, κύριε Πρόεδρε, πάντοτε ταχύτατος.

Σε ό,τι αφορά τις νομοτεχνικές βελτιώσεις, σας έχουν μοιραστεί και δεν έχουν κάτι το ουσιαστικό μέσα, εκτός από την παράγραφο 1, που όπως είναι σαφέστατο, το τμήμα που θα αναλάβει αυτή τη διαδικασία, θα ορίζεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων  Εσόδων, γιατί μπορεί σήμερα να ορίζεται ένα τμήμα, αύριο ένα άλλο, να έχουμε κάποιες αλλαγές κ.λπ..

Επίσης, για πληρέστερη ενημέρωσή σας να σας πω, ότι έχει ήδη υπογραφεί, έχει κατατεθεί και είναι στη διαδικασία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους η τροπολογία, που μάλλον θα έρθει στην Ολομέλεια, με την οποία εισέρχονται τα κίνητρα για την αντικατάσταση αυτοκίνητων παλαιάς τεχνολογίας. Υπάρχει από τις 28 Μαρτίου δελτίο τύπου του Υπουργείου Οικονομικών στην οποία εξηγούμε πλήρως την τροπολογία. Η τροπολογία είναι στην διαδικασία της Έκθεσης στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, με δύο λόγια δίνουμε παράταση μέχρι 20 Μαΐου στην απόσυρση των αυτοκινήτων, για να διευκολύνουμε και τους αγοραστές και να τονώσουμε την αγορά αυτοκινήτου και από το βήμα αυτό καλούμε τους πολίτες να εκμεταλλευτούν αυτή την ευκαιρία, διότι είναι συγκεκριμένο το χρονικό διάστημα και επαναλαμβάνω, ότι είναι μέχρι τις 20 Μαΐου η διαδικασία αυτή, όχι μέχρι 31 Μαΐου, γιατί ολοκληρώνεται η διαδικασία.

Άρα, υπάρχει ένα δίμηνο το οποίο πρέπει να το εκμεταλλευτούν οι πολίτες και να μην χάσουν αυτήν την ευκαιρία και με την ίδια τροπολογία λύνουμε και το θέμα των αγορών αυτοκινήτου, που έγιναν από 31/12/2015 (που έληξε η προηγούμενη απόσυρση) μέχρι σήμερα.

Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

.