Τα κυριότερα σημεία της ομιλίας του Τρύφωνα Αλεξιάδη στη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας με τον ευφάνταστο τίτλο περί «ολοκληρωμένης θαλάσσιας πολιτικής στο νησιωτικό χώρο».
Με αφορμή την κριτική που ακούστηκε από τα κυβερνητικά στελέχη για την προσφυγή του Αλέξη Τσίπρα σε ένδικα μέσα λόγω των συκοφαντικών δημοσιευμάτων, υπενθύμισε ότι υπήρξε και ο ίδιος θύμα κακόβουλων δημοσιεύσεων από δημοσιογραφικές «πένες – πιστόλια» που υπάρχουν στον δημοσιογραφικό κόσμο και αναλαμβάνουν τον χυδαίο ρόλο της δολοφονίας χαρακτήρων. Κάλεσε δε τους κυβερνητικούς βουλευτές που σχολιάζουν και κάνουν κριτική εκ του ασφαλούς για τέτοιου είδους υποθέσεις, να δηλώσουν δημόσια ότι θα παραιτηθούν από το δικαίωμα προσφυγής στη δικαιοσύνη, σε περίπτωση που κάποιος τους συκοφαντήσει δημόσια με ψέματα.
Σχετικά με το νομοσχέδιο, κάλεσε την κυβέρνηση να υποδείξει έστω ένα φορέα που να ασπάστηκε την κυβερνητική αυτοδιαφημιζόμενη προπαγάνδα περί «ολιστικής προσέγγισης και ολοκληρωμένης πολιτικής» του νομοσχεδίου, χωρίς να πάρει απάντηση.
Ο Τρ. Αλεξιάδης αναφέρθηκε στη συνέχεια στο άρθρο 22 του νομοσχεδίου που δίνει τη δυνατότητα σε πλοιάρχους να μπαίνουν και να βγαίνουν από τα λιμάνια της χώρας χωρίς πλοηγούς, δήλωσε την κάθετη αντίθεσή του και εξέφρασε την συμπαράστασή του στους απεργούς πλοηγούς και στην απόλυτα επιτυχημένη σημερινή απεργία τους, με τη συμμετοχή να φτάνει στο 100 % . Επιπλέον ορμώμενος από το πρόσφατο επεισόδιο έξω από το λιμάνι του Πειραιά με τη σύγκρουση πολεμικού με εμπορικό πλοίο που δεν διέθεταν πλοηγούς, απηύθυνε την ερώτηση προς τα υπουργικά έδρανα τι θα γινόταν αν συνέβαινε στον δίαυλο του Ναυστάθμου ή στο στενό της Φανερωμένης; δηλαδή σε «ευαίσθητες» περιοχές που θα αποκλειστούν σε κρίσιμες περιόδους για τα εθνικά μας προβλήματα; πόσο μάλλον αν στη θέση του πλοιάρχου ή του ιδιώτη πλοηγού βρίσκεται άτομο με ιθαγένεια χώρας, με την οποία έχουμε προβλήματα; Χαρακτήρισε τη ρύθμιση χαριστική για τα εφοπλιστικά συμφέροντα που απαλλάσσοντάς τα από πλοηγικά έξοδα, μειώνει το κόστος ναυσιπλοΐας, ενώ παράλληλα αποδεικνύει την χρόνια προσπάθεια της ΝΔ να υποβαθμίσει την πλοηγική υπηρεσία. Έψεξε την κυβέρνηση για την απουσία απάντησης και αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στην επιστολή-υπόμνημα της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών – Εφοπλιστών Ρυμουλκών & Ναυαγοσωστικών Πλοίων “Άγιος Νικόλαος” που θέτει τα ερωτήματα προς το Υπουργείο χωρίς να απαντηθούν.
Για το άρθρο 25 και τη διαχείριση των αποβλήτων ο Τρ. Αλεξιάδης κάλεσε τον Υπουργό να αντιληφθεί ότι τα μονοπώλια στη διαχείριση αποβλήτων στον Πειραιά, στη ναυπηγοεπισκευή στο Πέραμα και σε όλη την Ελλάδα έχουν καταστήσει τις λιμενικές δραστηριότητες της χώρας μη ανταγωνιστικές και είναι οξύμωρο, ένα κόμμα που πρεσβεύει τον νεοφιλελευθερισμό στην ουσία να καταργεί την όποια ανταγωνιστικότητα και να επιβάλλει μονοπώλια.
Με αφορμή το άρθρο 24, κάλεσε την κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της σχετικά με τα σχέδια του ΟΛΠ για την κατασκευή του προβλήτα 4 στο Κερατσίνι, που αν υλοποιηθεί θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα και στον οικιστικό ιστό, μετατρέποντας την παραλιμένια ζώνη σε αβίωτη περιοχή για τους κατοίκους, όπως και στις δραστηριότητες των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων. Υπενθύμισε δε την καθολική αντίδραση των τοπικών κοινωνιών λέγοντας ότι εμείς στη Β΄ Πειραιά έχουμε μεγάλη εμπειρία από επιτυχείς κοινωνικούς πολιτικούς αγώνες και δεν πρόκειται να το αποδεχτούμε.
Σχετικά με τη διάταξη για την αφαίρεση κρισίμων αρμοδιοτήτων από τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (Ρ.Α.Λ.) απευθυνόμενος στον Υπουργό Ναυτιλίας είπε κύριε Υπουργέ, υπήρξαν Υπουργοί Ναυτιλίας που πέρασαν από το Υπουργείο με «αβλαβή διέλευση», άφησαν έργο, άφησαν σφραγίδα, άλλοι άφησαν απόνερα. Παράκληση μη συνδέσετε τη δική σας πολιτική καριέρα και το πολιτικό σας μέλλον με διαδικασία που αφήνει «γκρίζα» απόνερα, ενώ κατέθεσε στα Πρακτικά της Βουλής, στο τέλος της ομιλία του, την επιστολή – καταγγελία που συνυπογράφουν ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.), ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ναυπηγείων Περάματος (Σ.Ι.Ν.Π.) και η Ένωση Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά.
Κλείνοντας ζήτησε απαντήσεις στο παράδοξο του νόμου που ενώ σε βεβαιωμένη παράβαση απασχόλησης προσωπικού σε μικρομεσαία επιχείρηση επιβάλλεται πρόστιμο ανά εργαζόμενο και ανά ημέρα, στην περίπτωση όμως εφοπλιστικής εταιρείας το πρόστιμο αφορά το σύνολο των εργαζομένων ανά ημέρα …