Προς τους κκ. Υπουργούς Ανάπτυξης και Επενδύσεων,
Εσωτερικών,
Οικονομικών,
Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: Δημιουργία της «Ιπποδάμειας αγοράς» στον Πειραιά
Η δημιουργία μιας οργανωμένης σύγχρονης κλειστής αγοράς, αποτελούσε ένα διαχρονικό αίτημα των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Επαγγελματιών και των πολιτών της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά.
Μετά από σειρά διαβουλεύσεων, η προηγούμενη διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής, σε συνεργασία με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά, το Εμπορικό Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιά, τον Δήμο Πειραιά και άλλους συμφώνησαν στην αξιοποίηση του παλαιού αμαξοστασίου των «πράσινων λεωφορείων» του πρώην ΗΣΑΠ στον Πειραιά και την κατασκευή στον χώρο αυτό της «Ιπποδάμειας αγοράς», μιας νέας, σύγχρονης, αισθητικά και λειτουργικά αναβαθμισμένης Κεντρικής αγοράς λιανικής πώλησης.
Λίγους μήνες πριν, σωρεία δημοσιευμάτων στον τύπο αναφέρονταν στην εξαιρετική χωρικά θέση που βρίσκεται η νέα αγορά, δίπλα στο σταθμό του ηλεκτρικού, δίπλα στο λιμάνι, με εύκολη πρόσβαση και οι δηλώσεις των επαγγελματιών της πόλης, αλλά και μελών της Τοπικής αυτοδιοίκησης αναφέρονταν στον τεράστιο ρόλο που θα παίξει η κατασκευή της νέας αγοράς, ως πόλος έλξης καταναλωτών, αλλά και τουριστών, με συνέπεια την τόνωση της τοπικής οικονομίας παράλληλα με την αναβάθμιση της περιοχής.
Λίγους μήνες πριν , εκπρόσωποι όλων των εμπλεκόμενων φορέων, (Περιφέρεια Αττικής- Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΣΤΑΣΥ) – «Υπερταμείο» – Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας ΑΕ (ΟΚΑΑ)) επισκέφτηκαν τον χώρο και ανακοίνωσαν την οριστικοποίηση της απόφασής τους για διαμόρφωση και λειτουργία της «Ιπποδάμειας Αγοράς» στο χώρο του παλιού αμαξοστασίου των πρώην ΗΣΑΠ, στην πλατεία Ιπποδαμείας, στον Πειραιά.
Λίγους μήνες πριν, με τη σύμφωνη γνώμη των συναρμοδίων Υπουργείων, της ιδιοκτήτριας εταιρείας του οικοπέδου ΣΤΑΣΥ ΑΕ, του «Υπερταμείου», του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ) και την επιστημονική στήριξη του ΕΜΠ, η κατασκευή της νέας, σύγχρονης κλειστής Αγοράς της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά είχε μπει στις ράγες.
Ο ΟΚΑΑ μάλιστα, ως δημόσιος φορέας, με σημαντική τεχνογνωσία στην ανάπτυξη, οργάνωση και διαχείριση αγορών, ανέλαβε να μελετήσει το σχεδιασμό και το μοντέλο οργάνωσης και λειτουργίας της αγοράς.
Πρόσφατα δημοσιεύματα όμως, αναφέρουν ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης όχι μόνον δείχνει απρόθυμο στη υλοποίηση του πάγιου αιτήματος της πόλης, αλλά προτίθεται να παραχωρήσει τον χώρο του παλαιού αμαξοστασίου σε αντιπροσωπεία αυτοκινήτων ως χώρο έκθεσης!
Επειδή η ανάγκη μιας νέας, λειτουργικά και αισθητικά σύγχρονης, κλειστής Αγοράς στον Πειραιά είναι διαπιστωμένη από όλους τους Φορείς της πόλης, που θα δώσει λύση στην σημερινή παρακμιακή κατάσταση, για εργαζόμενους και καταναλωτές, της υπάρχουσας αγοράς μεταξύ των οδών Γούναρη και Αντιστάσεως,
Επειδή η χωροθέτηση της νέας αγοράς στο χώρο του παλαιού αμαξοστασίου της ΣΤΑΣΥ, είναι τεκμηριωμένη και αποδεκτή απ’ όλους τους εμπλεκόμενους, με ισχυρή τη βούληση και τη δέσμευσή τους για την υλοποίηση του έργου,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
– Σε ποιο σημείο βρίσκεται η δρομολόγηση των διαδικασιών για την ίδρυση της «Ιπποδάμειας αγοράς»;
– Τι προτίθεστε να κάνετε το επόμενο διάστημα, ώστε να συνεχιστεί η διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς, προκειμένου να συμβάλουν όλοι με προτάσεις και να ενσωματωθεί το έργο στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της πόλης και της ευρύτερης περιοχής;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Αλεξιάδης Τρύφων
Βαρδάκης Σωκράτης
Βαρεμένος Γεώργιος
Δραγασάκης Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μωραΐτης Θάνος
Παπαδόπουλος Σάκης
Ραγκούσης Γιάννης
Σκουρλέτης Πάνος
Σκουρολιάκος Πάνος
Τσίπρας Γεώργιος